Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-03, 10:04   #6091
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Då jag har dig på ignore efter tidigare påhopp och allmänna negativa uttalanden kan jag inte se vad du skriver, vilket säkert är tur nog. Oavsett vill jag att du håller dig borta ur min journal.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-04, 21:36   #6092
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Hittat en ny dunderdiet!

https://www.youtube.com/watch?v=2tnw...ature=youtu.be
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-05, 14:09   #6093
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Hittat en ny dunderdiet!
Hahahahah
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-06, 14:43   #6094
sydskaningen
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Liten update; läkaren ringde nu och jag ska få komma till en annan mottagning, lät helt OK och framförallt låter som att det kommer hända något nu iaf. Det har dom ju sagt innan men hoppas och tror att dom tar det mer på allvar nu.

Problemet är eventuellt att det är Dietistmottagningen på Sahlgrenska och är tämligen säker att dom saknar kompetensen, men det verkade som att dom skulle skräddarsy en behandling för mig på något vis. Ironiskt nog får jag ju inte komma till överviktsenheten pga inslag av ätstörning och inte till ätstörningsmott för jag är för fet �� men får hoppas det blir bra i slutändan. Jag var tydlig med att det var psykolog jag behövde och inte kostbehandling (primärt) jag tror och hoppas läkaren tog till sig det.

Ska även ha möte med min läkare, min mor och enhetschefen snarast.
Vi känner inte varandra men jag vill bara säga att jag håller med användaren Shadowfire om att det kan vara en god idé att släppa kontrollen i 6 månader eller så och se vad som händer om du låter berörd vårdpersonal styra behandlingen till fullo en tid. Jag önskar dig all lycka och håller tummarna för att du ska få må bättre framöver.

Senast redigerad av sydskaningen den 2019-02-06 klockan 14:44.
sydskaningen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-06, 14:54   #6095
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av sydskaningen Visa inlägg
Vi känner inte varandra men jag vill bara säga att jag håller med användaren Shadowfire om att det kan vara en god idé att släppa kontrollen i 6 månader eller så och se vad som händer om du låter berörd vårdpersonal styra behandlingen till fullo en tid. Jag önskar dig all lycka och håller tummarna för att du ska få må bättre framöver.
Det kommer jag göra. Om jag får behandling över huvud taget vill säga. Tack så mycket.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 06:50   #6096
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
190207

Cykel
45 min, 17,4 km

Kommentar
Haft bedrövligt mycket ångest senaste dagarna, känns något bättre idag igen. Ser fram emot besöket hos mottagningen på måndag, även om jag försöker hålla mina förhoppningar under kontroll.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 12:42   #6097
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Rejält med ångest idag igen, fruktansvärt orolig över läkarbesöket på måndag och ovanligt mycket ångest kring utseendet dessutom. Har försökt med flera metoder men inget som bitit so far, får genomlida det antar jag.

Ironiskt nog beror mycket av ångesten på att jag känner hopp igen, både gällande att jag äntligen kanske kan få behandling och hopp om att kunna göra något kul som att plugga eller arbeta inom säg 1 år. Är verkligen bedrövligt uttråkad och inget känns givande, intressant eller roligt. Vill så gärna göra något stimulerande och gärna intellektuellt utmanande igen.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-09, 08:40   #6098
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Ny lägstavikt idag, 158,5kg så totalt -19 kg sedan början av november.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-09, 12:29   #6099
sydskaningen
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ny lägstavikt idag, 158,5kg så totalt -19 kg sedan början av november.
Vilken viktnedgång, bra jobbat!
sydskaningen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-09, 13:03   #6100
Sagacity
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 208
Har du som leg. dietist och besökare av vården några funderingar kring vad det kan vara som får personer på allsköns köttkost att minska skattning av psykiska besvär? Många hävdar carnosine och andra att kolesterol, tredje antinutrienter de inte tål i grönsaker osv...
http://meatheals.com/2019/02/05/danny-aguilar/
Sagacity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-09, 15:22   #6101
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av sydskaningen Visa inlägg
Vilken viktnedgång, bra jobbat!
Man tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity Visa inlägg
Har du som leg. dietist och besökare av vården några funderingar kring vad det kan vara som får personer på allsköns köttkost att minska skattning av psykiska besvär? Många hävdar carnosine och andra att kolesterol, tredje antinutrienter de inte tål i grönsaker osv...
http://meatheals.com/2019/02/05/danny-aguilar/
Min spontana tanke är att det troligtvis handlar om placeboeffekt, människor upplever allsköns effekter av diverse kostförändringar, i synnerhet om dom verkligen tror på kosthållningen. En annan förklaring kan möjligen vara att gått man från en i allmänhet näringsfattig kost och/eller att man ändrar sitt energiintag i förhållande till förbrukning, vilket också kan påverka allmänt mående tämligen mycket (både positivt och negativt och gällande både underskott/överskott av energi).
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-09, 22:24   #6102
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Om jag inte sagt det innan (har jag säkert, men värt en gång till isåfall) Lycka till på måndag! Det verkar som de tar det på mer allvar denna gången. Jag håller tummarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-10, 06:42   #6103
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Om jag inte sagt det innan (har jag säkert, men värt en gång till isåfall) Lycka till på måndag! Det verkar som de tar det på mer allvar denna gången. Jag håller tummarna.
Tack så mycket man! Ska bli spännande imorgon.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-10, 15:28   #6104
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Håller tummarna för veckan kompis och förstår känslosvängarna mellan hopp och tvivel. Klart du ska få komma ur det där och få ta tag i dina mål och drömmar med plugg och jobb.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-10, 15:56   #6105
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Håller tummarna för veckan kompis och förstår känslosvängarna mellan hopp och tvivel. Klart du ska få komma ur det där och få ta tag i dina mål och drömmar med plugg och jobb.
Tack mannen!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)