Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-21, 20:47   #6046
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Inte lyckats träna än, nytt försök imorgon. Mottagningen sa att dom skulle ringa mig i slutet av förra veckan eller början av denna, so far nothing. Blir ju intressant att se om dom faktiskt ringer denna gång.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 07:07   #6047
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Fortfarande inget samtal från mottagningen, antingen är dom inkompetenta så in i helvete eller så straffar dom mig för att jag anmält dom. Lyckades äntligen ta mig till gymet här på morgonen, vaknade 00.30 så dygnsrytmen är rätt kass.

Datum: 190124
Vikt: 163kg (-14,5kg sedan Nov/-7kg sedan början av Jan)

Träning:

Promenad
20 minuter

Cykel
60 min, 22,5 km

Kommentar
Vikten har varit stillastående ett tag så kör lite lägre intag en kortare period nu. Det gick långt, långt över förväntan idag!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 07:41   #6048
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag brukar också läsa här ibland, men har inte heller så mycket vettigt att komma med. Gillade din text från tidigare denna månad om hur psykiatrin misslyckats.

Hoppas det löser sig nån gång för dig så du får lite vettig vård och medicin.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 07:45   #6049
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Lyckades äntligen ta mig till gymet här på morgonen, vaknade 00.30 så dygnsrytmen är rätt kass.
Det är på rätt håll iallafall, nu behöver du bara hålla dig vaken länge ikväll, vilket är lättare än att tvinga sig somna tidigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 15:01   #6050
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag brukar också läsa här ibland, men har inte heller så mycket vettigt att komma med. Gillade din text från tidigare denna månad om hur psykiatrin misslyckats.

Hoppas det löser sig nån gång för dig så du får lite vettig vård och medicin.
Tack för inlägget, ja det hoppas jag med, Försäkringskassan börjar bli "synbart" upprörd nu med, dom ska kontakta vården idag igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är på rätt håll iallafall, nu behöver du bara hålla dig vaken länge ikväll, vilket är lättare än att tvinga sig somna tidigt.
Jag lyckades ta en tupplur på förmiddagen så nu tror jag att det är löst. Är fortfarande trött, troligtvis pga. sömnbrist sedan några dagar kombinerat med dagens träning. Så hoppas få en skön natts sömn.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 15:05   #6051
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Är fortfarande trött, troligtvis pga. sömnbrist sedan några dagar kombinerat med dagens träning.
Efter en del analyserande så lutar det åt att min nuvarande teori är att man kan vara trött pga vad fan som helst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 15:05   #6052
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Efter en del analyserande så lutar det åt att min nuvarande teori är att man kan vara trött pga vad fan som helst.
Haha, ja åtminstone i fucking januari.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 15:53   #6053
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra tränat!

Apropå trötthet, jag är typ helt utslagen själv just nu. Har ork till jobbet, men inte så mycket mer än så. Har dubblerat D-vitaminintaget nu och även gått upp högre på omega3. Ska försöka få till lite bättre kvalitetssömn också, men köpte en ny säng som jag fick förra veckan och jag vettifan om det är placebo eller ej, men det känns som om jag sover rejält mycket bättre i den.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 15:54   #6054
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra tränat!

Apropå trötthet, jag är typ helt utslagen själv just nu. Har ork till jobbet, men inte så mycket mer än så. Har dubblerat D-vitaminintaget nu och även gått upp högre på omega3. Ska försöka få till lite bättre kvalitetssömn också, men köpte en ny säng som jag fick förra veckan och jag vettifan om det är placebo eller ej, men det känns som om jag sover rejält mycket bättre i den.
Ja det är en tuff period nu alltså, låter som att du gjort flera bra åtgärder.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 02:13   #6055
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Snacka om otur, somnade 21-21.30 och vaknade klarvaken nyss.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 19:00   #6056
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Har nu varit fullständigt rasande i flera timmar, frustrerad, arg och med konstanta utbrott för minsta lilla. Det började ju givetvis med den nonchalanta jävla fittpsykiatrin. Jag överväger på riktigt att hungerstrejka eller helt enkelt sätta mig på mottagningen och bara vägra gå därifrån innan jag får hjälp eller något åt det hållet. Är så jävla förbannad och frustrerad och inte en jävel inom vården bryr sig eller hålls ansvariga för sina misstag.

Jag hatar det förbannade jävla gråsosselandet något så in i helvete. I synnerhet politiker och politiska partier som inte bryr sig ett jävla piss om att göra det bra för människor. Det handlar om pengar, makt och prestige och vem som sugit vems *** för att få jobbet.

Fy. Fucking. Fan.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 19:41   #6057
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Stackare! Återigen: Fortsätt kämpa kompis. Det där men strejk låter både bra och dåligt, hungerstrejk låter rätt illa men det får bara vara nog nu med inkompetens från vården. Känns som du måste få hjälp av någon som har ork och energi att skälla ut dem och inte ge sig, även om du har kämpat så mycket själv. Du måste få riktig hjälp nu. Du skrev innan att du fick bra respons på Facebook, tycker du ska skriva där igen så du får mer stöttning!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 20:01   #6058
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det är just det, det finns ingen som kan hjälpa mig. Ingen är ansvarig för den uteblivna vården och de vårdgivare som finns bryr sig inte ett skit och jag kan inte ens komma till en annan mottagning då jag blivit nekad typ 5 olika remisser.

Det är ett jävla pisssystem där det inte finns några incitament att ge en bra vård. Jag är rädd att om jag blir bemött på liknande sätt igen kommer jag inte kunna kontrollera min reaktion och åker nog dit för misshandel. Har ingen impulskontroll alls nu när det kommer till ilska, men vem vet det kanske är bra. Kanske är misshandel, mordhot och mordbrand som behövs för att nån jävla horunge till läkare ska ta en på allvar.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 15:29   #6059
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Som ni ser i mitt inlägg ovan kanske ni kan förstå hur dålig kontroll jag har just nu.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 15:31   #6060
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Går det att ringa och be om att bli inlagd? Känns som att det kan vara läge för det under ett par dagar nu!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)