Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-09, 21:52   #1
Nyttig
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 12
Biverkningar?

Hej, kort bakgrund först: drygt 30 år, tränat styrketräning sen maj. Har sedan dess ökat i kroppsvikt från 77 til 82 kg. Började 21/10 med lite kosttillskott, dagsintag 2 magnesiumtabletter (apotekets), 3 omega 3 tabletter, en berocca boost samt 5 g kreatin. Hittar inte direkt några biverkningar på dessa, MEN.
3 senaste kvällarna, lätt huvudvärk, stark puls, ”tryck” i skallen, lite småyr, trött. Svårt att beskriva. Under kvällen har jag dessutom kissat mycket samt att det småkliar/sticker lite över kroppen.
Kan detta ha med tillskotten att göra eller börjar jag helt enkelt bli sjuk bara? Känns inte riktigt så men! Äter vanlig mat. Sover 7-7,5h varje natt. Stressar inte mer än vanligt.
Någon som känner igen detta? Funderar på att sluta med kreatinet en vecka men hittar inga biverkningar på det som stämmer på mig så jag är osäker. Synd, för det verkar funka bra på mig, orkar mer.
Nyttig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-09, 22:17   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Inget av det du räknar upp har några dokumenterade bieffekter som liknar det du beskriver.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 07:34   #3
Nyttig
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 12
Nej, jag har inte sett några biverkningar som stämmer in jag heller. Jag kör på och hoppas på att det går över, kan ju vara någon influensa på gång. Tycker kreatinet hjälper för träningen och magnesiumet inbillar jag mig att det hjälper mig sova skönare!
Nyttig är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)