Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-16, 12:12   #18361
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Jag såg diskussionen om mörk science fiction och tänkte återigen rekommendera The Expanse, men såg att ni redan tagit upp den igen. Så otroligt bra, särskilt första och andra säsongen. Tredje kändes lite rushed, hoppas att Amazon går tillbaka till känslan i de första säsongerna. Fantastisk casting.

EDIT: Jag kan inte bestämma vilken av The Expanse eller Battlestar Galactica jag håller högst. Båda är bra men på olika sätt.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 12:18   #18362
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Mindhunter kändes så B att jag stängde av när jag hade 5 minuter kvar av första avsnittet av säsong 1..
Håller med egentligen. Rätt tunt manus, platta karaktärer och sällan särskilt spännande. Kemper var ett undantag såklart, det bästa med serien.

Ämnet fascinerar mig väldigt mycket dock, kan typ allt om Manson men inget om Atlanta-morden, så ska bli intressant. Sen tycker jag det är väldigt stämningsfullt också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-08-16 klockan 12:19.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 12:26   #18363
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519


Hoppas Dark Crystal blir bra också. Hoppas på bra innehåll och inte bara snygg yta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 15:33   #18364
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Sett klart Mindhunter. Damon Herrimans tolkning av Manson var fantastisk, över förväntan. Även scenen med william junior pierce var magisk.

Tyvärr saknar serien nerv, skulle önska lite mer spänning och något bättre manus. Som säsong 1.

7/10
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-08-19 klockan 15:35.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 17:38   #18365
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
The boyz var kalas iaf. Hoppas på en s2 där.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 17:45   #18366
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
The boyz var kalas iaf. Hoppas på en s2 där.
Det är redan spikat vad jag har läst. Det släpps nån gång nästa år förmodligen.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 22:01   #18367
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det är redan spikat vad jag har läst. Det släpps nån gång nästa år förmodligen.
Japp, läste att de beställde andra säsongen innan den första släpptes.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 10:28   #18368
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Mindhunter s02 var spännande emellanåt och ibland medioker. Sträckkollade på en dag så får väl ses som godkänt.

Nyss kollat igenom Breaking Bad för sjätte gången. Drar igenom den ungefär en gång per år. Den blir nästan bättre varje gång.

Har fortfarande inte kollat sista avsnittet Stranger Things
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 11:12   #18369
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Mindhunter s02 var spännande emellanåt och ibland medioker. Sträckkollade på en dag så får väl ses som godkänt.

Nyss kollat igenom Breaking Bad för sjätte gången. Drar igenom den ungefär en gång per år. Den blir nästan bättre varje gång.

Har fortfarande inte kollat sista avsnittet Stranger Things
Det verkar som om de har tänkt göra en fjärde säsong av Stranger Things också. Knappast förvånande med tanke på hur alla serier ska mjölkas ur till sista droppen nuförtiden.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 11:24   #18370
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det verkar som om de har tänkt göra en fjärde säsong av Stranger Things också. Knappast förvånande med tanke på hur alla serier ska mjölkas ur till sista droppen nuförtiden.
Görs det mer än 4 säsonger kan man börja anklaga dem.för att mjölka, men fram tills dess så följer de vad Duffers har haft för plan ifrån början, 4.säsonger.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 11:45   #18371
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Görs det mer än 4 säsonger kan man börja anklaga dem.för att mjölka, men fram tills dess så följer de vad Duffers har haft för plan ifrån början, 4.säsonger.
I mina ögon kvittar det vad de sagt från början. Ifall man fortsätter göra flera säsonger trots att konceptet är urvattnat så tycker jag det är att mjölka.

Nu är det väl kanske inte helt klarlagt att konceptet är helt urvattnat. Men jag tycker i alla fall första säsongen spelade två divisioner högre upp i serisystemet än de senare säsongerna så det verkar ju i alla fall lite som att man inte har så mycket nytt att komma med.

Det blir väl kanske mest en filosofisk fråga kring hur mycket nya idéer man "måste" ha för att "få" komma ut med fler säsonger...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 12:20   #18372
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
I mina ögon kvittar det vad de sagt från början. Ifall man fortsätter göra flera säsonger trots att konceptet är urvattnat så tycker jag det är att mjölka.

Nu är det väl kanske inte helt klarlagt att konceptet är helt urvattnat. Men jag tycker i alla fall första säsongen spelade två divisioner högre upp i serisystemet än de senare säsongerna så det verkar ju i alla fall lite som att man inte har så mycket nytt att komma med.

Det blir väl kanske mest en filosofisk fråga kring hur mycket nya idéer man "måste" ha för att "få" komma ut med fler säsonger...
Att säsongerna varierat i kvalitet är en sak, men då dem haft 4 säsonger i åtanke hela vägen för att kunna berätta det de ville så känns det svårt säga de enbart gör 4 säsonger för att tjäna mer
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 12:35   #18373
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Att säsongerna varierat i kvalitet är en sak, men då dem haft 4 säsonger i åtanke hela vägen för att kunna berätta det de ville så känns det svårt säga de enbart gör 4 säsonger för att tjäna mer
Ifall de verkligen hade hela storyn klar redan från början, och att det skulle ta fyra säsonger att berätta den så håller jag med.

Men ifall de bara hade storyn för första säsongen klar och spelade in denna så kan de ju ändå säga nåt i stil med "Vi tror vi kan komma upp med material för fyra säsonger". Ifall det är fallet så är det ju fullt möjligt att de har någorlunda slut på bra idéer efter andra säsongen, men fortsätter "mjölka" i ett par ytterligare säsonger.

Sen är det ju också så att det inte är svart eller vitt. Inte så många produktioner drivs ju av en enbart konstnärlig ambition att göra en bra serie/film. Det finns ju alltid den kommersiella aspekten också.

Jag tycker ju inte att Stranger Things senare säsonger varit en katastrof (som GoT och Walking Dead blev). Men att "klimatet" främjar mjölkande även fast idéerna börjar ta slut tycker jag inte känns som ett kontroversiellt påstående.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 13:01   #18374
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Kommer ihåg att för några år sedan(kanske2017?) När de intervjuades så sade de att de tänkt sig 4 säsonger sedan slut, men kan ha ändrats
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 15:47   #18375
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Lite torka så började kolla på The Handmaid's Tale. Helt ok faktiskt...

... men tycker den är galet orealistisk vilket jag stör mig på nonstop. Än mer störande än att vara allmänt orealistisk är ju att de har lyckats para ihop händelser med fel religion. I något av de första avsnitten hängs någon från en kran. Boken skrevs '85, jag tror nog Iran hängde homosar på det viset även då. "Så här blir det om ni röstar på kristen höger", nej, så blir det om *andra saker*.

I säsong 2 verkar de gå full lefty. Junes mamma var abortläkare och kvinnorättsmupp, och June jobbade på queer-förlag, alltså hahaha. Alla karaktärer är gay eller har blandr*sförhållanden. June träffar en nisse och blir lättad när hon hittar hans undangömda Koran, haha alltså återigen, vilken religiös grupp är det nu igen som kontrollerar STATER som gör EXAKT det som Gilead-nissarna gör? Vad mer, jo alla goda personer är förstås minoriteter medan den onda eliten ser ut som Hitlers idealmänniskor.

Tjejmaffiorna i TWD står sig slätt mot pk:t i THT, uj uj.

Just ja, Another Life eller vad den heter, blir faktiskt bättre efter en bunt avsnitt. Spoiler: de mest irriterande dör.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)