Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-16, 12:57   #1006
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Grymt bra jobbat där! Låter helt sjukt att gå i 24h.. pauser var frivilliga eller fanns det stationer (aka för sömn/mat). Låter bra att du snart är tillbaka! 90kg? Damn vi väger ju nästan lika mycket hehe
Tack!!

Loppet har sex "checkpoints" där man måste stanna och sätta en stämpel i sitt vandringspass. Vid målgång kontrollerar de att man har alla stämplar på plats. Vid dessa checkpoints stannade vi ca 10 min, annars rörde vi oss framåt hela tiden under ett helt dygn.

På vissa checkpoints kunde man få en morotskaka eller lite plättar. Annars måste alla ha med sin egen mat och alla måste ha med sig tält.

Vi åt samtidigt som vi gick. Det var medhavda mackor, proteinbars och lösgodis. Vill dessutom poängtera... att gå i fjällen är nåt helt annat än att gå på en "vanlig" tur. Här snackar vi sten, sten och åter sten. Det suger musten ur en kan jag lova.

De allra flesta har långt ifrån lika bråttom som vi. Det vanligaste är att göra sträckan på 3-6 dagar. Då sover man i tält.

Hehe en riktig karl väger väl minst 90 kg?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3

Senast redigerad av Landström den 2012-08-16 klockan 13:02.
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 19:27   #1007
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Oj så ni sov inte alls under 24tim? Det är grymt! Har vandrat en del i fjällen och kan bara hålla med, ibland känns det som man knappt kommer nån vart! Jo det är ju iof sant..90kg is da shit!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 20:43   #1008
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Imponerade tur. Låter som ett roligt kraftprov att testa på nån gång. Jag var sliten efter marathon men det är ju bara en fis i rymden i jämförelse.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 16:34   #1009
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Oj så ni sov inte alls under 24tim? Det är grymt! Har vandrat en del i fjällen och kan bara hålla med, ibland känns det som man knappt kommer nån vart! Jo det är ju iof sant..90kg is da shit!
Nej, för helvete! Inte fanns det tid för sömn inte. Var vaken i 40+ tim i sträck (förutom att jag nickade till i bilen hem).

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Imponerade tur. Låter som ett roligt kraftprov att testa på nån gång. Jag var sliten efter marathon men det är ju bara en fis i rymden i jämförelse.
Brorsan har "gjort det mesta" men det här var det värsta han någonsin gjort. Nu har han dock börjat fundera på att göra en riktig Ironman så det kan bli ett ruskigt kraftprov det oxå.

Här en liten tjuvtitt på magformen dagen innan loppet. Då vägde jag ca 91 kg.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Maggen.jpg (51.6 KB, 168 visningar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 20:21   #1010
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Galen form du är i mannen! =) Hur länge har du varit så här deffad nu? Hur klarar du att ligga på balans? =) Imponerande!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 09:56   #1011
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Galen form du är i mannen! =) Hur länge har du varit så här deffad nu? Hur klarar du att ligga på balans? =) Imponerande!
Tack så mycket! Har legat på ungefär samma form sedan maj förra året. Inga konstigheter.

Har dock egentligen inte legat på balans. I vintras ökade jag i snitt 0,2 kg per vecka. I våras vägde jag ca 95 kg och deffade då ner mig till 90. Jag höll dock en bra form hela tiden... Blev t ex aldrig av med magrutorna.

Nyckeln är att aldrig släppa kollen på vågen och naturligtvis äta smart. Nu har jag börjat äta lite mer igen för nu vill jag kötta upp mig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 22:33   #1012
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Tack så mycket! Har legat på ungefär samma form sedan maj förra året. Inga konstigheter.

Har dock egentligen inte legat på balans. I vintras ökade jag i snitt 0,2 kg per vecka. I våras vägde jag ca 95 kg och deffade då ner mig till 90. Jag höll dock en bra form hela tiden... Blev t ex aldrig av med magrutorna.

Nyckeln är att aldrig släppa kollen på vågen och naturligtvis äta smart. Nu har jag börjat äta lite mer igen för nu vill jag kötta upp mig.
Gör gärna lite updates! Kul och se hur din uppköttning går hehe! Blir det att mosa lite tyngre vikter då igen?
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 09:32   #1013
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Gör gärna lite updates! Kul och se hur din uppköttning går hehe! Blir det att mosa lite tyngre vikter då igen?
Eventuellt blir det en och annan uppdatering. Inga löften om det dock...

Ja, min ambition nu är att försöka få upp styrkan i diverse övningar. Den är eftersatt just nu så lite bättre borde det kunna bli. Smärta och brutal stelhet (i fr a axelpartiet) gör dock att förutsättningarna inte är de bästa...

De starkaste dagarna har jag nog bakom mig men det hindrar mig inte från att sikta på att bli en jävligt vältränad "gubbe".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 09:39   #1014
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
245 x 7...
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 09:40   #1015
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Ang extremt vältränad gubbe så är det mitt mål med! Skadorna blir ju inte färre märker man så gäller väl att slipa det man har!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 10:03   #1016
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Hur funkar träningen då du hela tiden tänker på formen? Gjort några styrkeökningar?
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 13:35   #1017
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
245 x 7...
Men vad fan... Nu har jag liknande ansiktsuttryck som filuren på din avatar har...






Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Ang extremt vältränad gubbe så är det mitt mål med! Skadorna blir ju inte färre märker man så gäller väl att slipa det man har!
Man blir förhoppningsvis klokare med åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Hur funkar träningen då du hela tiden tänker på formen? Gjort några styrkeökningar?
Som sagt, styrkan är eftersatt. Nu när jag har, och länge har haft, problem med axlarna och inte riktigt kunnat göra mig själv rättvisa i styrkehänseende så har jag valt att slipa på formen istället.

Men det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra och jag är i grund och botten en tävlingsmänniska så det är kul att även tävla mot sig själv.

Det är väl drygt två år sedan jag persade i nån övning. Jag får börja med nya övningar så jag får slå lite rekord... Typ bicepscurl med bakbundna händer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 09:27   #1018
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Igår körde jag årets första pass med marklyft..! (Brukar dock köra rumänska mark regelbundet)

Blev sugen att testa lite mark efter att jag egentligen var klar med ryggträningen.

Körde på 160 kg och gjorde några 10:or... Kändes helt ok, lätt och ledigt. Tekniken satt där och om jag orkar kanske jag bygger upp styrkan där under hösten.

Försökte mig även på knäböj... Gick åt h-e..! Är för stel och kommer inte under stången.

Försökte mig även på frontböj... Gick åt h-e..! Är för stel och får inte stången på plats.

Och bänken har gått tungt i åratal. Det enda som funkar är marklyftet men motivationen för det tryter när övriga grenar strular så förbannat.

Puss!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 10:42   #1019
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Igår körde jag årets första pass med marklyft..! (Brukar dock köra rumänska mark regelbundet)

Blev sugen att testa lite mark efter att jag egentligen var klar med ryggträningen.

Körde på 160 kg och gjorde några 10:or... Kändes helt ok, lätt och ledigt. Tekniken satt där och om jag orkar kanske jag bygger upp styrkan där under hösten.

Försökte mig även på knäböj... Gick åt h-e..! Är för stel och kommer inte under stången.

Försökte mig även på frontböj... Gick åt h-e..! Är för stel och får inte stången på plats.

Och bänken har gått tungt i åratal. Det enda som funkar är marklyftet men motivationen för det tryter när övriga grenar strular så förbannat.

Puss!
Gött att du börjar mosa mark igen! Ser fram emot lite goa vikter här framöver!! =) Ibland lyckas jag inte heller komma under stångfan.. galet stel i axlarna här med.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 11:18   #1020
Dogge21
Registered User
 
Dogge21s avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 3 604
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Igår körde jag årets första pass med marklyft..! (Brukar dock köra rumänska mark regelbundet)

Blev sugen att testa lite mark efter att jag egentligen var klar med ryggträningen.

Körde på 160 kg och gjorde några 10:or... Kändes helt ok, lätt och ledigt. Tekniken satt där och om jag orkar kanske jag bygger upp styrkan där under hösten.

Försökte mig även på knäböj... Gick åt h-e..! Är för stel och kommer inte under stången.

Försökte mig även på frontböj... Gick åt h-e..! Är för stel och får inte stången på plats.

Och bänken har gått tungt i åratal. Det enda som funkar är marklyftet men motivationen för det tryter när övriga grenar strular så förbannat.

Puss!
Fasen vad trist Nicke jag tror jag har en benövning som du kan köra för benen som ger bra muskelstyrka i benen då det verkar vara nästan kört med ditt böjande. Du kan nå groteska vikter i marken fast du inte kan träna knäböj! Benpress är väl ok, men den här ger mer, är helt övertygad om att vi ska kunna sy ihop en övning för dig så du kan utveckla benstyrkan! Trehundra kilogram marklyft - Raw heter ju journalen din
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)