Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-15, 16:56   #841
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Ligger du på balans och eller +kcal på träningsdagar och - på vilodagar så borde du kunna hålla denna formen men ändå bygga upp lite styrka. Skit med axelskador.. själv gjorde jag nått skit med högeraxeln igår så nu har jag ont i bägge. Tack för fler galna bilder!! Tänk om du hade laddat på detta? Finns ju guider att följa med hur du skall dricka, extra salt.. total tömning + kollis fest = galet tryck på dig!
Ja, men det känns lite "onödigt" att vara i "toppform" året om så jag siktar på en svag viktuppgång. Går jag t ex upp till 95-97 kg (eller t o m 100 kg) så skulle det ändå inte bli så himla mycket att deffa bort när jag vill det.

En tanke jag har haft är att deffa 2-3 veckor med ca 8-10 veckors mellanrum. Om jag tycker att jag gått upp för snabbt i vikt vill säga. Vi får se hur det blir.

10 dagar efter avslutad deff har jag knappt gått upp nåt i vikt. Det lilla jag ev gått upp kan till 100 procent härledas till mer glykogen i kroppen. (89,4 kg i morse.)

Ja, det där med en rejäl laddning (tömning) vore intressant... Men jag är ju ung så jag har ingen brådska. Vore faktiskt kul att kolla. Vissa dagar ser det ganska brutalt ut faktiskt trots att jag aldrig laddat upp mig medvetet. Jag har ju knappt krökat nåt... Jag vill se lite bakfylleform åtminstone.

Hoppas du får ordning på dina axlar!!

Jag har dragits med mina axelsmärtor ända sedan 2003. Minns första gången jag kände av det... Stod och körde triceps pushdown och helt plötsligt känns det som att senor och muskler i baksidan av axlarna förflyttar sig på nåt sätt. Det var inte skönt.

Fick en diagnos på att jag hade en förträngning i axlarna och att senorna helt enkelt inte fick plats där inne.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3

Senast redigerad av Landström den 2011-09-15 klockan 17:03.
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 17:58   #842
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Hahaha såå jävla gammal ser jag väl inte ut å vara? 37 ½ år ganska exakt. Bland mina träningskamrater tillhör jag den äldre skaran men bland mina övriga vänner så tillhör jag den yngre skaran.

Första helgen i oktober ska jag ner till Åland och spela golf med gamla tennisvänner. En årlig hösttradition med en golfturnering. Där är jag yngst i gänget.
Du hade kunnat vara min pappa
__________________
Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL!
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 18:48   #843
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Du hade kunnat vara min pappa
Vad säger du pojk..? Hur gammal är du och var är du född? Jag bodde i Göteborg på 90-talet... och betedde mig...

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 22:51   #844
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Ja, men det känns lite "onödigt" att vara i "toppform" året om så jag siktar på en svag viktuppgång. Går jag t ex upp till 95-97 kg (eller t o m 100 kg) så skulle det ändå inte bli så himla mycket att deffa bort när jag vill det.

En tanke jag har haft är att deffa 2-3 veckor med ca 8-10 veckors mellanrum. Om jag tycker att jag gått upp för snabbt i vikt vill säga. Vi får se hur det blir.

10 dagar efter avslutad deff har jag knappt gått upp nåt i vikt. Det lilla jag ev gått upp kan till 100 procent härledas till mer glykogen i kroppen. (89,4 kg i morse.)

Ja, det där med en rejäl laddning (tömning) vore intressant... Men jag är ju ung så jag har ingen brådska. Vore faktiskt kul att kolla. Vissa dagar ser det ganska brutalt ut faktiskt trots att jag aldrig laddat upp mig medvetet. Jag har ju knappt krökat nåt... Jag vill se lite bakfylleform åtminstone.

Hoppas du får ordning på dina axlar!!

Jag har dragits med mina axelsmärtor ända sedan 2003. Minns första gången jag kände av det... Stod och körde triceps pushdown och helt plötsligt känns det som att senor och muskler i baksidan av axlarna förflyttar sig på nåt sätt. Det var inte skönt.

Fick en diagnos på att jag hade en förträngning i axlarna och att senorna helt enkelt inte fick plats där inne.
Du får testa lite vad som funkar! Kortare tid av bulk och sen deff igen kanske funkar =) Jag har också en förträngning i vänster axel. 1 år av rehab där mycket var stretch och träning för baksida axlar så släppte det.. kom dock tillbaka av lite dips igen. Höger axel är nått annan skit och jag hoppas att det bara är överansträngning.

Hehe Im your father! Kult!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 22:55   #845
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Du hade kunnat vara min pappa
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Vad säger du pojk..? Hur gammal är du och var är du född? Jag bodde i Göteborg på 90-talet... och betedde mig...
hahahhahaha!!.. underbart..

för övrigt så vore det riktigt nice att se dig i form på 100kg, även om formen nu är nice så kommer du nog att se än mer brutal ut med +10 kg tryck i kroppen och något säger mig att formen fortfarande kommer vara über eftersom du ser ut som en lägerfånge på sub 90
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 17:27   #846
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Du får testa lite vad som funkar! Kortare tid av bulk och sen deff igen kanske funkar =) Jag har också en förträngning i vänster axel. 1 år av rehab där mycket var stretch och träning för baksida axlar så släppte det.. kom dock tillbaka av lite dips igen. Höger axel är nått annan skit och jag hoppas att det bara är överansträngning.

Hehe Im your father! Kult!
Ja precis, det blir lite att testa sig fram. Det var så jag gjorde under deffen. Testa, se och utvärdera.

Jaså, du har oxå förträngning. Vet inte riktigt med mina axlar, dom är jävligt slitna helt enkelt. Försöker ibland att köra specifika övningar för baksida axlar men då känns axlarna bara ännu mer slitna dagarna efter. Finns hur många övningar som helst som jag inte kan köra öht pga smärta. Kör axelpressar på vikter som högstadieflickor orkar med. Men de har ju blivit rätt så köttiga ändå.

Jag önskar dig välgång med dina axlar!

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
hahahhahaha!!.. underbart..

för övrigt så vore det riktigt nice att se dig i form på 100kg, även om formen nu är nice så kommer du nog att se än mer brutal ut med +10 kg tryck i kroppen och något säger mig att formen fortfarande kommer vara über eftersom du ser ut som en lägerfånge på sub 90
Haha ja tack! 90,1 kg i "morse" (kl 16) efter en rejäl laddning corn flakes och mjölk innan läggdags. Så det har börjat röra på sig lite...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:40   #847
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Ja precis, det blir lite att testa sig fram. Det var så jag gjorde under deffen. Testa, se och utvärdera.

Jaså, du har oxå förträngning. Vet inte riktigt med mina axlar, dom är jävligt slitna helt enkelt. Försöker ibland att köra specifika övningar för baksida axlar men då känns axlarna bara ännu mer slitna dagarna efter. Finns hur många övningar som helst som jag inte kan köra öht pga smärta. Kör axelpressar på vikter som högstadieflickor orkar med. Men de har ju blivit rätt så köttiga ändå.

Jag önskar dig välgång med dina axlar!
Testa och kolla upp igen.. för mig hjälpte det att stretcha trapz etc och till slut fick jag skiten att släppa (och 1år av pisse vikter rehab träning). Vänstern muckar nu igen men det kan jag leva med... dock har jag pisse ont i högern vilket aldrig hänt så där har ju hänt nått. Trodde skiten skulle gå av idag och väntade bara att det skulle poppa till. Att axlar skall vara såna mesiga skitmuskler och lika krångliga som värsta förhållandet!!

Tackar! Jag hoppas jag får ordning på det.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 21:39   #848
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Vad säger du pojk..? Hur gammal är du och var är du född? Jag bodde i Göteborg på 90-talet... och betedde mig...

Jag är född på 90-talet och min mamma är från Göteborg
__________________
Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL!
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 18:32   #849
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Testa och kolla upp igen.. för mig hjälpte det att stretcha trapz etc och till slut fick jag skiten att släppa (och 1år av pisse vikter rehab träning). Vänstern muckar nu igen men det kan jag leva med... dock har jag pisse ont i högern vilket aldrig hänt så där har ju hänt nått. Trodde skiten skulle gå av idag och väntade bara att det skulle poppa till. Att axlar skall vara såna mesiga skitmuskler och lika krångliga som värsta förhållandet!!

Tackar! Jag hoppas jag får ordning på det.
Där sa du nåt... Ska försöka stretcha trapzen lite. Har aldrig gjort det förut. Är nog sjukt stel där oxå. Ska bara lista ut bra övningar för trapzstretch... Några tips?

Känner igen samma symptom som du nämner... Förbannade fruntim... axlar!

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Jag är född på 90-talet och min mamma är från Göteborg






__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 18:56   #850
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Blev visad en övning som hjälpte mig. Du använder en cablecross maskin där du sätter ett handtag längst ner och ca 10kgs vikt. Sen håller du i handtaget och lutar dig åt andra hållet medan du tiltar ditt huvud åt samma håll och drar lite extra med den andra armen. Går att göra denna då man sitter ner och håller fast sig med en armen.. men då stretchar man inte rätt muskler. Om du inte alls hänger med hur man gör så kan jag se om jag kan filma det eller nått hehe =) För mig va det den som fixade axelproblemet helt. Märkte nu när smärtan kom tillbaka att jag var stelare där än innan så man bör nog stretcha ut traps rätt ofta.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 18:58   #851
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Blev visad en övning som hjälpte mig. Du använder en cablecross maskin där du sätter ett handtag längst ner och ca 10kgs vikt. Sen håller du i handtaget och lutar dig åt andra hållet medan du tiltar ditt huvud åt samma håll och drar lite extra med den andra armen. Går att göra denna då man sitter ner och håller fast sig med en armen.. men då stretchar man inte rätt muskler. Om du inte alls hänger med hur man gör så kan jag se om jag kan filma det eller nått hehe =) För mig va det den som fixade axelproblemet helt. Märkte nu när smärtan kom tillbaka att jag var stelare där än innan så man bör nog stretcha ut traps rätt ofta.
Stort tack för tipset!! Ska prova den redan ikväll, för jag ska iväg nu och dra ett pass. Tror jag förstår hur du menar...

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 20:19   #852
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg





Hahaha. Tack och lov hade mor min flyttat från stan 1990 (och framåt)
__________________
Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL!
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 19:47   #853
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Hahaha. Tack och lov hade mor min flyttat från stan 1990 (och framåt)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 20:12   #854
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Körde ett pass igår och högeraxeln smärtade mer än på mycket länge. Fan vad less jag blir!

Vet inte om det är för att jag börjat bänka lite tyngre igen, eller för att jag börjat knäböja eller för att jag stretchat axeln ganska hårt senaste veckan. Troligtvis en kombination. Axeln gillar helt enkelt inte tung SL-träning.

Skulle ha knäböjt idag men tappar motivationen helt när jag är skadad och har ont... Så jag orkade inte träna idag.

Ska försöka köra ett pass imorgon, men får se om jag orkar böja.

En smygtitt på gårdagens form kan jag iaf bjuda på...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Gympa.jpg (10.8 KB, 284 visningar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 00:05   #855
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Tror att du kan få ont i början när du stretchar och grejar. Samma när man får djupmassage så har man ju mongo ont i området i flera dagar. Ge det en tid men jag tror att det kommer hjälpa dig. Är det framsida axel som smärtar? Testa och kör mycket baksida axlar då... exempelvis liggandes på Pilatesboll på mage och för vikterna åt sidan med tummarna pekandes upp mot taket... kör lättare vikter så du får in övningen korrekt. Får man baksidan att bli starkare så lättar inklämningen. Rotatorcuff övningar är ju också ett måste men de vet du säkert om.

Hoppas du får ordning på axel problemet.. jag krånglar med mina just nu. Svårt med både bröst/axel övningar samt chins nu.. ung man känner sig då... hehe ugh

Edit: Glömde nämna, grym formbild! =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)