Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-26, 14:53   #2461
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Jag har kört på med programmet fast det gick åt helvete första passet med marken.
Det tunga passet klarade jag men fick in till att köra negativa så det blir kronlyft istället.
På det lätta passet kommer jag anpassa programmet efter mig hur det blir får jag se i slutet.

Idag la jag in bänkpress i ditt program och det var betydligt lättare första pass än mitt första markpass.
Bara vänta och se hur det kommer gå framöver,men bänken känns mer trolig och realistisk än var marken gör.
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 22:56   #2462
100
Registered User
 
100s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: 59°19′46″N 18°4′7″Ö
Inlägg: 974
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Deadlift Visa inlägg
Jag har kört på med programmet fast det gick åt helvete första passet med marken.
Det tunga passet klarade jag men fick in till att köra negativa så det blir kronlyft istället.
På det lätta passet kommer jag anpassa programmet efter mig hur det blir får jag se i slutet.

Idag la jag in bänkpress i ditt program och det var betydligt lättare första pass än mitt första markpass.
Bara vänta och se hur det kommer gå framöver,men bänken känns mer trolig och realistisk än var marken gör.
Du kanske la in för hög 1RM?
100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 18:59   #2463
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Citat:
Ursprungligen postat av 100 Visa inlägg
Du kanske la in för hög 1RM?
hahaha nej det har jag kollat
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 19:53   #2464
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Deadlift Visa inlägg
Jag har kört på med programmet fast det gick åt helvete första passet med marken.
Det tunga passet klarade jag men fick in till att köra negativa så det blir kronlyft istället.
På det lätta passet kommer jag anpassa programmet efter mig hur det blir får jag se i slutet.

Idag la jag in bänkpress i ditt program och det var betydligt lättare första pass än mitt första markpass.
Bara vänta och se hur det kommer gå framöver,men bänken känns mer trolig och realistisk än var marken gör.
Det kanske är så på marken, att man är repssvagare i förhållande tills sitt 1RM, än i bänkpress.

Då är det bra att göra som du skriver, att köra lågrepspassen enligt ditt rätta 1RM. Och att sänka högrepspassen så att det känns bra (tex -10kg).

Hur mycket har du sänkt dom? Jag skulle ha sänkt dom så mycket att det jag klarar max5a på idag hamnar på pass 5 eller pass 7.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 21:28   #2465
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
En kille här ökade endast 2.5kg på MM2K, även fast han var nybörjare. Kollade upp vad som kan ha gått fel. Klistrar in det jag skrev till honom så att fler får sig en funderare.

Citat:

Min schema är just nu:
Dag 1: Rygg / Biceps
Dag 2: Bröst / Triceps
Dag 3: Ben / Biceps
Dag 4: Axlar / Bänkpress / Triceps
Dag 5: Vila och repeat!
När jag ser på ditt schema förstår jag varför du mest troligt misslyckades att öka i bänken med MM2K.

Du har inte varit tillräckligt återhämtad i de inblandade bänkpressmusklerna (bröst, axlar och triceps (även lats om du bryggar)).

Bänkpresspassen ska vara jämnt utspridda över veckan, tex måndag och fredag. Du körde endast en dag mellan högrepparna och lågrepparna.

Bänkpress ska vara först i dagsschemat, du körde axelpress först. Då är du slut i både axlar och triceps innan du ens börjar med bänken.

Det är bra att ha en vilodag före ett bänkpass.

Tycker du tränade lite för ofta. Alldeles för lite vila. Man behöver vila för att återhämta sig och växa.

Så här tycket jag är bättre:

Dag 1: Bröst / Triceps
Dag 2: Rygg / Biceps
Dag 3: Vila
Dag 4: Bänkpress / Axlar / Triceps
Dag 5: Ben / Biceps
Dag 6: Vila och repeat!

Möjligen en extra dags vila inför ett tungt lågrepspass där du planerar att sätta ett nytt PB, dvs före pass 10, 12 och 14.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-27, 22:37   #2466
100
Registered User
 
100s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: 59°19′46″N 18°4′7″Ö
Inlägg: 974
Vad tror du om att man höjer sitt 1RM med 10kg, och skippar de negativa repsen, om man vill köra MM2K för mark?
100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 07:02   #2467
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Citat:
Ursprungligen postat av 100 Visa inlägg
Vad tror du om att man höjer sitt 1RM med 10kg, och skippar de negativa repsen, om man vill köra MM2K för mark?
Då kommer det att bli omöjliga vikter att köra på. Bättre att köra enligt sitt 1rm och höja om det går bra på failuretest. Byt hellre ut den negativa till en tung 1a nära max.

Vill du köra extra tungt så ska du välja nya mm2k version 1. Där ligger failuretest på 2-4 reps och är 5kg tyngre än version 2. Men jag gillar inte hur slutet av programmet är uppbyggt.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 17:13   #2468
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Det kanske är så på marken, att man är repssvagare i förhållande tills sitt 1RM, än i bänkpress.

Då är det bra att göra som du skriver, att köra lågrepspassen enligt ditt rätta 1RM. Och att sänka högrepspassen så att det känns bra (tex -10kg).

Hur mycket har du sänkt dom? Jag skulle ha sänkt dom så mycket att det jag klarar max5a på idag hamnar på pass 5 eller pass 7.
Ska ner och köra det "lätta" passet om nån timme( pass 3)
Mina funderingar är var just att sänka 10 till 15kg på det lätta passet,vill verkligen det ska kännas lättare och ha mer fart på lyften.
Jag menar om jag endast lyckades med en 4 på 227,5(på första passet andra set) och den var tung(körde ingen mer mark efter det) då kanske jag sänker med 15kg då jag ser att jag ska annars köra dom sista 2 seten idag på 230x4reps x2set...
Sen har bänken nog sin naturliga förklaring då du tyckte jag skulle köra mera reps 3-6veckor innan man går på MM2K, vilket jag har gjort en längre tid pga av ett problem med ena armbågen.
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 20:53   #2469
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Har kört markpasset nu.
Jag kollade över vikterna från utgångs 1RM(270) och bestämde mig för att sänka 15kg.
MEN mitt flås är helt katastrof och det slutade med att jag körde 200x6reps,212x5reps(1set) 225x4reps(1set) inte 2 set som det står.
Det kändes som jag säkert klarat en femma på 225 om jag hade pressat mig,men vill följa programmet.
Kan vara så att jag är i överträning,men kände mig pigg förövrigt.
Körde sen 3set 8:or i dragmaskin,4set 8:or rodd med stång,och 4set biceps 8:or.
Passet tog en timme och 15min.....
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 21:28   #2470
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Bra kört. Blir mycket intressant att följa hur det går för dig.
Jag tycker inte det gör nåt om man inte klarar alla reps i alla set, det blir ändå än bra progressiv träning som jag tror ger bra resultat ändå.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 14:13   #2471
Bronzzi
Registered User
 
Bronzzis avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Finland, Åbo
Inlägg: 780
going to write this in english , long story

Just realized your account's name and the picture is from the movie Omen!! Why?
I was going to watch it some time ago, but then I didn't.. Is it good/scary?
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205299
MIN BULKING LOG # 1995 ska bli stor!
Bronzzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 18:39   #2472
Dr.Deadlift
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Bollebygd
Inlägg: 268
Första tunga bänkpasset gick bra.
Fick hjälp av en kille på gymmet med negativa
Dr.Deadlift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 19:14   #2473
zxcv
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 260
En runda med MM2K v3 färdig. Följde inte programmet helt slaviskt och det blev inte riktigt rätt tajming med maxningspasset så missade nått pass i slutet, men resultatet blev iaf:

1RM: 82,5 - 87,5 (där 87,5 var ett stabilare lyft än 82,5)
6RM: 67,5x6 - 70x7 (med en väldigt nära 8e rep)
zxcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 19:44   #2474
100
Registered User
 
100s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: 59°19′46″N 18°4′7″Ö
Inlägg: 974
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Deadlift Visa inlägg
Första tunga bänkpasset gick bra.
Fick hjälp av en kille på gymmet med negativa
Samma här!

Upplägget hittills känns okej, har just börjat med marklyft också. Vill börja upplägget för frontböj också, dock har vi ingen squatrack där jag tränar.
100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 20:40   #2475
aijou
Registered User
 
aijous avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 3 743
Idag körde jag sista passet (maxningen) av nya MM2K för Bänkpress. Mitt 1RM var 90kg när jag började och på maxningen satte jag 97,5kg utan några jättestora problem. Jag gjorde ett försök på 100kg också men det gick inte riktigt hela vägen. Det var dock inte långt ifrån.

Det hade varit kul att ta hundringen men över lag är jag ganska nöjd.
__________________
Godkänt på tävling: Knäböj: 190kg, Bänkpress: 105kg, Marklyft: 220kg, Total: 515kg, Viktklass -93
Journal - Peka och Skratta!

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)