Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-12-25, 12:58   #34066
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Omg, a front kick to the face!!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 14:39   #34067
Trouble
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 133
He no back. He loos.
Trouble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 19:17   #34068
Bjorn
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 102
Andersson klantade sig inte i deras första möte, det ingår i han sätt att slåss. Han har händerna lågt för att stoppa nedtagningarna, likaså när han ställer ryggen mot buren. Jag har Weidman på denna.
Bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 19:42   #34069
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
Andersson klantade sig inte i deras första möte, det ingår i han sätt att slåss. Han har händerna lågt för att stoppa nedtagningarna, likaså när han ställer ryggen mot buren. Jag har Weidman på denna.
Here we go again. *suck*
Ingen någorlunda observant människa tror att han klantade sig för att han höll händerna nere. Han klantade sig för att han gick flera snäpp för långt, tog alldeles för många slag helt i onödan bara för att visa sig på styva linan, och sedan blundade, låtsades vara skadad och dansade limbo på tårna istället för att röra på fötterna och kontra. Säga att det är hur han alltid slåss är ungefär som att likställa Leonard Garcia med Jose Aldo.
Med det sagt så är det mycket möjligt att Weidman bör vara favoriten i denna fight, då han som en bättre version av Sonnen är en svår matchup för Silva.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-12-25 klockan 19:49.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 20:00   #34070
Bjorn
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 102
Att han överdrev sin fightingstil, undervärderade sin motståndare och inte tog fighten på allvar är inte att klanta sig det heller. Det är aktiva val. Den bästa fightern vinner alltid. Med det sagt så tror jag inte en revansch sugen Silva är en lätt match för Weidman. Det kan garanterat gå åt båda hållen,men tror det väger över lite till Weidmans fördel.
Bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 20:24   #34071
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
Att han överdrev sin fightingstil, undervärderade sin motståndare och inte tog fighten på allvar är inte att klanta sig det heller. Det är aktiva val. Den bästa fightern vinner alltid. Med det sagt så tror jag inte en revansch sugen Silva är en lätt match för Weidman. Det kan garanterat gå åt båda hållen,men tror det väger över lite till Weidmans fördel.
Lite snäv semantik där. Att klanta sig innebär inte enbart att snubbla eller dyl. Man kan klanta sig genom att göra dåliga val. Han hade hybris, fjantade mycket för mycket, och därigenom klantade han sig.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-12-25 klockan 20:25.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 20:39   #34072
qozmox
Registered User
 
qozmoxs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 468
hur var och när bettar man på UFC?
vad är oddsen? alltså silva v weidman?

beskriv gärna som ni hade gjort för en 5åring
__________________
My mother said,
"You sucked my pussy when you came out. Don't ever talk back. I handed you life and I'll snatch it back"

Senast redigerad av qozmox den 2013-12-25 klockan 20:43.
qozmox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 21:05   #34073
Bjorn
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 102
Nåväl kan hålla med om att det blir semantik av det. Att göra val både bra och dåliga är en del av sporten. Ibland ger vissa grejer fördelar ibland inte. Alla som gör dåliga val och förlorar har inte varit klantiga, den inställningen riskerar att förringa vinnarens insats. Det är alltid lätt med facit i hand säga att han/hon skulle gjort såhär. Uttryckte mig trubbigt innan. Jag tror att Anderssons sätt att föra sig själv i deras senaste möte var en avsiktlig taktik(kan jag omöjligen veta men jag misstänker det). Det hade kunnat ge utdelning om Weidman blivit mer frustrerad, vilket han verkade vara på god väg att bli. Hade det blivit slugfest hade nog garanterat Andersson slagit ut honom, utan att behöva oroa ihjäl sig över nedtagningar.

Det visade sig i det här fallet att det var ett dåligt beslut vilket ledde till att han förlorade. Visst han showade mycket men tittar man på sekvensen där han blir knockad så är den största anledningen till detta att han har händerna nere. Hade han haft dem i huvudhöjd hade han förmodligen kunnat freda sig trots att han stod "limbo" haha. Men då finns å andra sidan risken att bli nedtagen. Har man händerna nere kommer man förr eller senare bli slagen i ansiktet. Jag tycker inte man ska förminska Weidmans insats genom att säga att Andersson klantade sig. Weidman var bäst och han vann.

Senast redigerad av Bjorn den 2013-12-25 klockan 21:07.
Bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:41   #34074
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
http://www.mmafighting.com/2013/12/2...-chris-weidman

Bra läsning!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:03   #34075
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Visst han showade mycket men tittar man på sekvensen där han blir knockad så är den största anledningen till detta att han har händerna nere. Hade han haft dem i huvudhöjd hade han förmodligen kunnat freda sig trots att han stod "limbo" haha.
Nja. Fotposition, distans, överkroppsrörelse, timing osv kommer långt före att "ha händerna uppe", speciellt i MMA. De två bästa strikers vi har, Aldo och Anderson, blockerar i princip aldrig slag med handskarna.

Man kan inte bortse från att Silva klantade sig big-time, men du har rätt i att man inte ska förminska Weidmans vinst (vilket jag kanske gjorde där i alla fall).

Senast redigerad av cero den 2013-12-26 klockan 22:07.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:34   #34076
Bjorn
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Nja. Fotposition, distans, överkroppsrörelse, timing osv kommer långt före att "ha händerna uppe", speciellt i MMA. De två bästa strikers vi har, Aldo och Anderson, blockerar i princip aldrig slag med handskarna.

Man kan inte bortse från att Silva klantade sig big-time, men du har rätt i att man inte ska förminska Weidmans vinst (vilket jag kanske gjorde där i alla fall).
Ja det är extremt viktiga saker som du tar upp där. Däremot att det skulle gå långt före för alla håller jag inte med om. Står man på slagdistans så gör man gott i att hålla händerna högt, om man inte heter Aldo eller Andersson. Det krävs att man bemästrar alla de där parametrarna till fullo om man inte ska ha händerna att skydda sig med. Att det var den största missen var fel av mig att skriva, men om jag omformulerar: hade han haft händerna högre hade han troligare klarat sig när allt annat sket sig. Men återigen är det ju lätt för mig med facit i hand att säga, hade han haft händerna uppe kanske han hade blivit nedtagen istället. Blir mycket spekulativt.
Bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:38   #34077
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Är jag den enda som redan är nervös som inihelvete?
Söndag kan bli bästa dagen på år för mig, eller den värsta. Hur kan man (jag) bli så känslomässigt involverad i denna spindel? Helvete!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:47   #34078
Bjorn
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 102
Känner att jag vill förtydliga lite vad jag menar. Att ha händerna uppe är mer som en sista säkerhet när allt annat skiter sig, som kostar väldigt lite framförallt för folk som inte är på högnivå. Jag håller helt med om att känsla för distans,timing,fotposition, huvudposition/huvudrörelse och rörelse i vinklar är det som är 90% (godtyckligt, 80% kändes för lite 95% för mycket)av stående fight. Men det blir en trade off han gör när han har händerna nere under höften och förr eller senare kommer han bli träffad. Framförallt när man tänker på vilket motstånd han ställs inför. Man behöver ju inte blockera slagen med händerna för att man har händerna högt, utan mer ha dem som ett sista vägen ut alternativ.

Senast redigerad av Bjorn den 2013-12-26 klockan 22:48.
Bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:54   #34079
Bjorn
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 102
Hur det än slutar så förtjänar AS all respekt och han är en levande legend inget snack om saken.
Bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 22:56   #34080
okeej
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Är jag den enda som redan är nervös som inihelvete?
Söndag kan bli bästa dagen på år för mig, eller den värsta. Hur kan man (jag) bli så känslomässigt involverad i denna spindel? Helvete!
Pulsen gick precis upp lite när jag såg stare down på Pre-fight Press Conference.
Anderson ser bestämd ut.
okeej är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)