Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-16, 13:46   #1
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Skor. Crossfit, träning mm

Hej.
Ska fixa nya skor till träningen. Har börjat köra crossfit och har där av kollat på skor lämpliga för träningsformen, och har kollat på reebok nano 8 och tänkte fråga om nån här använder dessa skor och kan säga nått bra om dom?
Undrar också om dessa skor töjer sig lite o formar sig efter foten?!

Ja kom gärna med andra tips på bra skor eller egna erfarenheter kring nano8!
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 18:48   #2
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Hej.
Ska fixa nya skor till träningen. Har börjat köra crossfit och har där av kollat på skor lämpliga för träningsformen, och har kollat på reebok nano 8 och tänkte fråga om nån här använder dessa skor och kan säga nått bra om dom?
Undrar också om dessa skor töjer sig lite o formar sig efter foten?!

Ja kom gärna med andra tips på bra skor eller egna erfarenheter kring nano8!
Använder Nano 5.0 och de är underbara. Bästa gym skor jag använt. Stabila, sitter bra, de (mina) har ju kevlar, så skulle inte säga att de töjer sig. Dock upplever jag att de format sig underbart efter foten - eller ar det bara inbillning.

Jag rekommenderar dem till vemsomhelst. Springer intervaller med mina. Tror inte du kan gå fel med dem.

Har du provat dem ännu? Skulle du inte hålla på med CF är det fortfarande en otroligt bra sko.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 19:29   #3
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Nano-skorna är lite dyra för min smak. Rekommenderar dig istället att kika efter förra modellen av både Reebok Nano och Nike Metcon. Då kan man hitta en duglig sko till mycket bättre pris, även om Nano 7 fick kritik av CrossFit-skaran.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 20:18   #4
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nano-skorna är lite dyra för min smak. Rekommenderar dig istället att kika efter förra modellen av både Reebok Nano och Nike Metcon. Då kan man hitta en duglig sko till mycket bättre pris, även om Nano 7 fick kritik av CrossFit-skaran.
THIS. Såg precis priserna på Nano 8an. 5an, som jag har går att få för halva priset.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 08:02   #5
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Har kollat på flera olika modeller nu av skor. Gillar nano modellerna. Lutar åt nono8, får dom med 25%rabatt.
Men undrar lite gällande storlek och hur en sån sko ska sitta. Ena storleken (42) sitter ordentligt och inget glapp eller så nånstans, ett lite litet rum frsm vid tårna kvar men knappt, dena stl är som mina lyftarskor från reebok o är 27 cm häl-tå. Nästa stl 42,5 är mer rymlig och luftig fram till och jag har ca en tumnagel marginal. Den siter ungefär som 42an men rymligare fram, 42,5 är 27,5 cm häl-tå.
Men hur vill man att en sån här sko ska sitta och vara? Man vill ju inte ha en sko som är trång och där tårna blir klämda när man gör diverse övningar och hopp men man vill samtidigt inte ha en sko som har för mycket kvar framtill så skon viker sig eller så framtill!?
Mvh
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 11:07   #6
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
För egen del vill jag ha en sko som ger lite utrymme framtill och sitter bra runtomkring.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 13:42   #7
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
För egen del vill jag ha en sko som ger lite utrymme framtill och sitter bra runtomkring.
Lite vad jag känner också och tänker. Lutar åt dom i 42,5. Fötterna svullnar lite vid träning också och för tighta skor är inte att föredra!
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 15:49   #8
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
För egen del vill jag ha en sko som ger lite utrymme framtill och sitter bra runtomkring.
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Lite vad jag känner också och tänker. Lutar åt dom i 42,5. Fötterna svullnar lite vid träning också och för tighta skor är inte att föredra!
Tränar på kvällen - lite trötta svullna fötter - Intämmer med båda!! De formar sig men skor töjer sig men blir inte längre. Ungefär så.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)