Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-10, 18:08   #1
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Ett liv utan barn?

Ni som av en eller annan anledning är barnlösa, hur ser era liv ut? Är livet roligt att leva ändå?
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 18:23   #2
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457
Ja, jag kan ju göra vad jag vill när jag vill. Jag vill inte ha barn men får ibland dåligt samvete för jag tror mamma vill ha barnbarn. Skulle nog inte ha något emot att ha en eller två skötsamma söner någon gång i framtiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 18:29   #3
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag lever gärna inte singel för tillfället, men barn är definitivt inte på tapeten. Ändå är jag +30
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 18:32   #4
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Ja, jag kan ju göra vad jag vill när jag vill. Jag vill inte ha barn men får ibland dåligt samvete för jag tror mamma vill ha barnbarn. Skulle nog inte ha något emot att ha en eller två skötsamma söner någon gång i framtiden.
Säg inte så, du jinxar det. Istället för två skötsamma söner kommer du få två bortskämda döttrar som skriker på dig om nya telefoner.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:05   #5
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag har varit inne ganska länge på att leva ut mitt liv helt ensam och ser inga problem med det alls.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:13   #6
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Skulle omöjligt kunna leva det liv jag lever med barn, åtminstone om jag skulle vara någon större del i deras uppväxt.
Min livsstil skulle lämpa över mycket stress och ansvar på min partner 4-5månader i sträck.

Känns inte direkt rättvist även om de skulle veta det i förväg.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:17   #7
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag har varit inne ganska länge på att leva ut mitt liv helt ensam och ser inga problem med det alls.
Jag förutspår en depression vid runt 40-45. Det baserar jag på ett fåtal barnlösa kvinnor jag känner till, vilket kanske förstärks av deras biologiska klocka men vadfan, ändå: Det blir en tuff period i livet där du kommer ångra dig, vara bitter, älta ett dussin olika "tänk om jag aldrig hade gjort slut med NN"-tankar. Men även det passerar. Kanske elakt av mig att skriva att jag förutspår att du kommer må sådär en period, men man släpper det med tiden med.

Jag tror det är motsvarigheten mot föräldrars romantiserande över en barnlös tillvaro, fast koncentrerat under ett år eller två istället för utspritt över tid
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:20   #8
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag förutspår en depression vid runt 40-45. Det baserar jag på ett fåtal barnlösa kvinnor jag känner till, vilket kanske förstärks av deras biologiska klocka men vadfan, ändå: Det blir en tuff period i livet där du kommer ångra dig, vara bitter, älta ett dussin olika "tänk om jag aldrig hade gjort slut med NN"-tankar. Men även det passerar. Kanske elakt av mig att skriva att jag förutspår att du kommer må sådär en period, men man släpper det med tiden med.

Jag tror det är motsvarigheten mot föräldrars romantiserande över en barnlös tillvaro, fast koncentrerat under ett år eller två istället för utspritt över tid
Jag sitter och håller tummarna lite för teknologin, typ AI och liknande. Man vet ju inte, har 10-15 år kvar tills dess och då kan ju mycket ha hunnit hända. I värsta fall har inget hänt och då blir de ju krisigt.

I bästa fall är jag uppkopplad mot en virtuell verklighet eller dricker månjuice på mars.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:31   #9
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag sitter och håller tummarna lite för teknologin, typ AI och liknande. Man vet ju inte, har 10-15 år kvar tills dess och då kan ju mycket ha hunnit hända. I värsta fall har inget hänt och då blir de ju krisigt.

I bästa fall är jag uppkopplad mot en virtuell verklighet eller dricker månjuice på mars.
Efter vad jag sett är den krisen över "inga barn" övergående, och det är något år eller så "man" verkar älta detta, så du behöver kanske inte bli alltför skraj
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 20:25   #10
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag har varit inne ganska länge på att leva ut mitt liv helt ensam och ser inga problem med det alls.
Det är synd, du är en fin person som skulle göra någon tjej mycket lycklig.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 20:31   #11
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Vet många som hoppat barnskaffande och ångrar det djupt på äldre dagar
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 21:16   #12
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
De jag känner som har valt att inte skaffa barn är ännu nöjda, och de är i fyrtioårsåldern. De flesta av dem uppföder hundar istället för att tillfredsställa behovet att ta hand om levande varelser.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Säg inte så, du jinxar det. Istället för två skötsamma söner kommer du få två bortskämda döttrar som skriker på dig om nya telefoner.
Bortskämdhet har inte med könet att göra, det har med uppfostran att göra. Tro mig, jag jobbar med tonåringar. Du kan lika gärna få två bortskämda söner som skriker om nya telefoner.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer

Senast redigerad av Sohlsken den 2018-05-10 klockan 21:18.
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 22:36   #13
ITK
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 43
Har inga egna barn, men två bonusbarn och jag hade mycket hellre varit utan barn än att ha bonusbarn som nu.
ITK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 00:24   #14
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Är livet roligt att leva ändå?
JA, just därför!
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 01:51   #15
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Jag är som ett barn så är väl medveten om att det vore en dålig ide att skaffa barn.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)