Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-28, 13:59   #61
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
De första konspirationsteorierna om Bolt om från de själva, eller inte Bolt själv då, han verkar rätt cool. Men man menade att om man låter andra länder dopingtesta Bolt och Jamaicaner så skulle de testa honom positivt trots att han inte är dopad. Se till att han inte vinner guld. Snacka om navelskådande ubernationalism....som om vi, resten av världen inte villl se honom vinna och slå världsrekord. Dett var inan OS 2012.
För övrigt så med tanke på hur fanatiskt religiösa de är så är återigen Bolt cool när han i en dokumentär säger "vill du att jag skall se bra ut inför kamerorna?" när någon ber honom packa en bibel.
Synd att det skall vara så mycket doping i sporten men med tanke på det så skulle Jamaica säkert vara bäst ändå. Det är mest så jag ser det.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 14:56   #62
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick Visa inlägg
Dagens bästa.

I övrigt är ju diskussionen meningslös. Inga bevis finns. Och så länge det inte finns bevis kommer det att finnas folk som tror att det är rimligt att atleten i fråga är ren. Det spelar ingen roll om nästa rekordhållare springer på 7 sekunder. De frälsta kommer att tro att det är fullt möjligt utan doping.
Det bästa vore ju om du kunde upplysa om vilket som är den snabbast möjliga tid som går att uppnå utan att dopa sig. Kan du inte det så kan du ju lika gärna lägga ner raljerandet också.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 15:10   #63
itzhakskenstrom
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det bästa vore ju om du kunde upplysa om vilket som är den snabbast möjliga tid som går att uppnå utan att dopa sig. Kan du inte det så kan du ju lika gärna lägga ner raljerandet också.
Vad är svenskt rekord på 100m för herrar?
itzhakskenstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 15:34   #64
Tree Fiddy
Need
 
Tree Fiddys avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 310
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Om Bolt skulle visa sig vara dopad så skulle han ju rimligtvis ha behövt vara det under extremt många år. Typ sen han var junior eller nåt. Så sannolikheten att han dopat sig under alla dessa år men inte åkt dit i några tester måste ju vara försvinnande liten. Betydligt större sannolikhet att han faktiskt pissat positivt ett antal gånger då, men att detta mörkats rejält.

Jag antar att det i princip skulle krävas att hela iiaf och wada har en dold agenda som går ut på att hålla Bolts namn obefläckat, eftersom det väl rimligtvis annars skulle komma en del misstänkta rapporter nån gång ibland. Nu är ju inte jag nån expert på allt som skrivits om Bolt, men jag kan inte dra mig till minnes att egentligen nånting kommit upp till ytan som gör att man rynkar på ögonbrynen och anar ugglor i mossen. Det enda (rätta mig gärna om jag har fel) som får folk att misstänka Bolt är att han springer vansinnigt snabbt, och att alla andra som varit i närheten av lika snabba varit dopade.

Sannolikheten för att de skulle lyckas med en sån extrem mörkläggning under mer än ett decenium utan nåt annat än "han är för bra för att vara ren" som "bevis" känns ju minst lika låg som ifall Bolt varit tokdopad sen millenieskiften men lyckats lura alla tester. I Lance Armstrongs fall så kom det väl fram en hel del saker pö om pö under många år. Så där kom det ju inte alls som en blixt från klar himmel när han väl åkte dit.

Sannolikheten för att Bolt skulle vara ren och bara ett ännu mycket större "freak of nature" än vissa i tråden verkar tro, och helt enkelt bara är bäst känns ju som om den inte skulle behöva vara lika hisnande låg.

EDIT: Har inte kollat på Conte än. Han har säkert en massa intressant att säga, fast jag inte är säker på att jag litar helt hundra på allt den mannen säger. Han kan mycket väl ha lite dold agenda själv för att han vill ha rykte om sig att vara omvänd och nu vara 100% emot doping...
Det var ju när Bolt var junior som han helt plötsligt på ett år förbättrade sitt personbästa med flera sekunder, efter det så blev han världsrekordhållare. Detta i samband med att han började träna med sina nya amerikanska tränare, hmmmmmmmmmmm......

Alltså vad menar du med "vara 100% emot doping"? Det bästa vore om du lyssnade på Conte innan du uttalar dig om vad han gör och har för agenda.
__________________
Journal
Tree Fiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 15:48   #65
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 522
Citat:
Ursprungligen postat av itzhakskenstrom Visa inlägg
Vad är svenskt rekord på 100m för herrar?
Vad var slalom innan Stenmark ? Vad var tennisen innan Borg ?

Jag tror frågan är djupare än vad ni tror. För att bli bäst måste man leva och träna bland de bästa. Se hur fort de verkligen springer och se hur hårt de verkligen tränar.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 15:55   #66
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
I en mer teknisk sport eller någon sport med fler variabler hade jag kunnat tro att någon utan doping skulle kunna vara bättre än andra som dopat sig. Men 100m är inte långt ifrån styrkelyft enligt mig och när man kommer till absoluta toppen går det inte att jämföra sig med folk som tar grejor.


Folk som vill få det till att Bolt skulle ha någon super genetik eller enbart träna hårdare och vara bättre därför inser inte vilka freak Tyson Gay är eller typ Ben Johnson är. Ni tror inte dom träna hårt osv?

Senast redigerad av mottat den 2017-01-28 klockan 15:58.
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 15:58   #67
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Vad var slalom innan Stenmark ? Vad var tennisen innan Borg ?

Jag tror frågan är djupare än vad ni tror. För att bli bäst måste man leva och träna bland de bästa. Se hur fort de verkligen springer och se hur hårt de verkligen tränar.
Av det jag sett så tycker jag att europeer tränar hårdast, på sprint också. Klimatet tillåter extrem hård träning annars går det ju inomhus om det är snö. Karibien är för varmt för det mesta. Man tränar, om man pallar, innan solen går upp. Sen är det omöjligt att köra riktigt hårt. Fast gymen har ju AC så där är det bara att ösa på med skivstång. När Bolt får frågan om varför han är bäst svarar han "Starka gener".
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:01   #68
Scrubby
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
I en mer teknisk sport eller någon sport med fler variabler hade jag kunnat tro att någon utan doping skulle kunna vara bättre än andra som dopat sig. Men 100m är inte långt ifrån styrkelyft enligt mig och när man kommer till absoluta toppen går det inte att jämföra sig med folk som tar grejor.


Folk som vill få det till att Bolt skulle ha någon super genetik eller enbart träna hårdare och vara bättre därför inser inte vilka freak Tyson Gay är eller typ Ben Johnson är. Ni tror inte dom träna hårt osv?
Jämför deras kroppar med Bolts, Bolt är byggd för löpning. Tyson och Ben var fysiska monster ja, men jag tror det saknades vissa pusselbitar som Bolt har. Jag tror Bolt helt enkelt är en genetisk fullträff. Jag får väl framstå som naiv då..
Scrubby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:09   #69
vonad
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2017
Ort: Sthlm
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubby Visa inlägg
Jämför deras kroppar med Bolts, Bolt är byggd för löpning. Tyson och Ben var fysiska monster ja, men jag tror det saknades vissa pusselbitar som Bolt har. Jag tror Bolt helt enkelt är en genetisk fullträff. Jag får väl framstå som naiv då..
Bolt är väl egentligen en aning lång för 100-m sprint? Han kanske är så bra som han är trots sin kropp.
vonad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:09   #70
kalis
Registered User
 
kaliss avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Ort: Åstorp
Inlägg: 154
Tycker också att det är rätt beslut!
kalis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:10   #71
kalis
Registered User
 
kaliss avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Ort: Åstorp
Inlägg: 154
Hur lång är Bolt?
kalis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:13   #72
Scrubby
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av vonad Visa inlägg
Bolt är väl egentligen en aning lång för 100-m sprint? Han kanske är så bra som han är trots sin kropp.
Han är väl typ 195 cm men 200 cm av dem är ju bara ben. Han är ju oftast seg i starten eftersom han är så lång och tung men han får ju en enorm kraftutveckling och steglängd när han kommer igång.
Scrubby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 23:54   #73
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av itzhakskenstrom Visa inlägg
Vad är svenskt rekord på 100m för herrar?




100m 10.18 Peter Karlsson Alingsås IF Cottbus, GER 9. 6.1996
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 00:02   #74
kalis
Registered User
 
kaliss avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Ort: Åstorp
Inlägg: 154
Han dopar sig för att kunna förbättra sina resultat.
kalis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 00:33   #75
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Om vi säger att Bolten använder doping så är det ju rättvist när de andra dopar sig och om han aldrig dopar sig så har han ju gener utöver det vanliga så han är ju bäst i vilket fall.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)