Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-27, 12:02   #46
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Nej det tror jag verkligen inte. Tyckte bara ditt exempel var dåligt (fortfarande oklar om du var ironisk dock).

Om alla idrottsmän däremot testas regelbundet och en klarar sig ständigt medan andra åker dit så förstår jag inte varför man ska anklaga hen för doping.
Du var såklart en av dom som skyddade Lance Armstrong in i sista andetaget, som sagt... naivt.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 12:27   #47
oath5
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 487
Tror man inte att Bolt är/har varit dopad så behöver man nog rannsaka sig själv.
oath5 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 12:34   #48
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Du var såklart en av dom som skyddade Lance Armstrong in i sista andetaget, som sagt... naivt.
Du är naiv om någon ju. Du kallar mig blåögd men du ser inte själv hur du dömmer alla andra. Jethus Christ.

PS. Jag har gröna ögon.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 13:21   #49
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Man kan ju inte jämföra tokdopade byggare på olympia med findoping i en idrott som testas hårt året om. Även om det åker fast idrottare för jämnan lär dom ju inte vara fullproppade direkt. De får väl en marginell fördel jämfört med rena personer. Med det sagt ser ingen annan ut som Bolt heller så hans genetik kanske väger upp det faktum att andra sämre begåvade idrottsmän dopar sig. Orka vara cynisk liksom
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 13:44   #50
itzhakskenstrom
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Nej det tror jag verkligen inte. Tyckte bara ditt exempel var dåligt (fortfarande oklar om du var ironisk dock).

Om alla idrottsmän däremot testas regelbundet och en klarar sig ständigt medan andra åker dit så förstår jag inte varför man ska anklaga hen för doping.
Vad har du själv för erfarenhet utav elitidrottande och anti-dopingverksamhet?
itzhakskenstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 13:48   #51
Tree Fiddy
Need
 
Tree Fiddys avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 310
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Nej det tror jag verkligen inte. Tyckte bara ditt exempel var dåligt (fortfarande oklar om du var ironisk dock).

Om alla idrottsmän däremot testas regelbundet och en klarar sig ständigt medan andra åker dit så förstår jag inte varför man ska anklaga hen för doping.
Gång på gång, så visar det sig att fler och fler OS-atleter systematiskt blir dopade. Vad var det Grub länkade senast, typ 160 ryska atleter systematiskt dopade av staten? Man vet att t ex Iran också har fingrat i kakburken, mycket märkligt att det plötsligt dyker upp iranier som dominerar i tyngdlyftning Måste vara deras träningsschema som gör det!

Alltså i min mening så räcker det med att Victor Conte tror att Bolt går på 8-9 preparat för att jag ska vara helt övertygad om att Bolt är dopad. Sen kan man ju också lägga till resten av argumenten, som att han är helt övermänskligt snabb och dominerar folk som är dopade. Det låter ju verkligen som att det går att göra som ren.

Lance, blev inte han testad, typ, en miljard gånger? "Han har ju testats då måste han va ren".

Som sagt, jag tror att Bolt redan åkt fast i tester men att det mörkas. Enligt dokumentären som gick om Bolt så tjänar han ca 1 miljon euro per lopp. Sedan är det alltså kanske 100 personer (säkert mycket fler) till som ska ha sina pengar, tror ni att dessa vill att det kommer ut att Bolt är dopad?

Citat:
Ursprungligen postat av Scrubby Visa inlägg
Jag kan köpa att resten av jamaicanerna är dopade och att det skulle kunna göra en misstänksam men resten av dina argument baserar du ju bara på vad du tror och hur du ser på sporten. Jorden blir inte platt bara för att jag tror att det är så.

Håller kvar vid mitt ord, han har en otroligt unik kroppssammanssättning (långa ben och liten överkropp) och det tillsammans med ruskigt bra gener och träning. Kanske får jag äta upp det här en dag men jag tror han är ren.
Kan du säga vad som tyder på att Bolt skulle vara ren? Jag håller med om att han har en unik kropp för sprint och om doping inte existerade så skulle Bolt fortfarande vara snabbast, men ren är han inte.

Om hela hans lag åker dit men inte Bolt, är det troligare att Bolt också är dopad men kanske med annan dopingcoach, andra preparat osv eller är det rimligare att han inte vet någonting om det, plus dominerar t ex Blake (som åkt fast för doping)?
__________________
Journal

Senast redigerad av Tree Fiddy den 2017-01-27 klockan 13:51.
Tree Fiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 16:13   #52
Scrubby
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av Tree Fiddy Visa inlägg
Gång på gång, så visar det sig att fler och fler OS-atleter systematiskt blir dopade. Vad var det Grub länkade senast, typ 160 ryska atleter systematiskt dopade av staten? Man vet att t ex Iran också har fingrat i kakburken, mycket märkligt att det plötsligt dyker upp iranier som dominerar i tyngdlyftning Måste vara deras träningsschema som gör det!

Alltså i min mening så räcker det med att Victor Conte tror att Bolt går på 8-9 preparat för att jag ska vara helt övertygad om att Bolt är dopad. Sen kan man ju också lägga till resten av argumenten, som att han är helt övermänskligt snabb och dominerar folk som är dopade. Det låter ju verkligen som att det går att göra som ren.

Lance, blev inte han testad, typ, en miljard gånger? "Han har ju testats då måste han va ren".

Som sagt, jag tror att Bolt redan åkt fast i tester men att det mörkas. Enligt dokumentären som gick om Bolt så tjänar han ca 1 miljon euro per lopp. Sedan är det alltså kanske 100 personer (säkert mycket fler) till som ska ha sina pengar, tror ni att dessa vill att det kommer ut att Bolt är dopad?



Kan du säga vad som tyder på att Bolt skulle vara ren? Jag håller med om att han har en unik kropp för sprint och om doping inte existerade så skulle Bolt fortfarande vara snabbast, men ren är han inte.

Om hela hans lag åker dit men inte Bolt, är det troligare att Bolt också är dopad men kanske med annan dopingcoach, andra preparat osv eller är det rimligare att han inte vet någonting om det, plus dominerar t ex Blake (som åkt fast för doping)?
Nej det handlar ju såklart bara om vad man tror på, något annat går ju inte att prata om direkt. Men jag tror faktiskt att han skulle kunna vara ren, påstår du att du har tillräcklig kunskap för kunna säga att du till 100% vet att han är dopad? Jag besitter definitivt inte den kunskapen men jag tror på att vår ras då och då spottar ut människor som totaldoninerar inom någon sport/kunskap/övrig talang. Jag tror att Bolt är ren, jag säger inte att jag vet att han är det för det kan jag omöjligt veta. Som sagt, det kanske visar sig att jag har fel någon gång i framtiden och då är det väl så, kommer nog inte gråta mig till sömns om den dagen skulle inträffa. Det finns viktigare saker här i livet
Scrubby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 16:28   #53
Tree Fiddy
Need
 
Tree Fiddys avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 310
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubby Visa inlägg
Nej det handlar ju såklart bara om vad man tror på, något annat går ju inte att prata om direkt. Men jag tror faktiskt att han skulle kunna vara ren, påstår du att du har tillräcklig kunskap för kunna säga att du till 100% vet att han är dopad? Jag besitter definitivt inte den kunskapen men jag tror på att vår ras då och då spottar ut människor som totaldoninerar inom någon sport/kunskap/övrig talang. Jag tror att Bolt är ren, jag säger inte att jag vet att han är det för det kan jag omöjligt veta. Som sagt, det kanske visar sig att jag har fel någon gång i framtiden och då är det väl så, kommer nog inte gråta mig till sömns om den dagen skulle inträffa. Det finns viktigare saker här i livet
Nej, jag påstår mig inte ha tillräcklig kunskap för att avgöra till 100% om någon är dopad. Däremot så har jag tillräckligt mycket logiskt och kritiskt tänkande för att kunna förstå att det är nästintill omöjligt att Bolt är ren.

Dock finns det en person som jag nästan skulle kunna säga har tillräckligt mycket kunskap för att 100% avgöra frågan, Victor Conte. Om du inte vet vem det är så googla, och om du har tid kan du lyssna på honom när han gästade Joe Rogans podcast.
__________________
Journal
Tree Fiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 16:55   #54
Scrubby
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av Tree Fiddy Visa inlägg
Nej, jag påstår mig inte ha tillräcklig kunskap för att avgöra till 100% om någon är dopad. Däremot så har jag tillräckligt mycket logiskt och kritiskt tänkande för att kunna förstå att det är nästintill omöjligt att Bolt är ren.

Dock finns det en person som jag nästan skulle kunna säga har tillräckligt mycket kunskap för att 100% avgöra frågan, Victor Conte. Om du inte vet vem det är så googla, och om du har tid kan du lyssna på honom när han gästade Joe Rogans podcast.
Jo men det hela bottnar ju till slut fortfarande i vad man tror. Även om du är 99.99 % säker så finns det, rent statistiskt, fortfarande 1 av 10000 som inte faller inom ramen för den säkerheten. Ska kolla om han du snackar om och se vad han säger!
Scrubby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 22:16   #55
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Tree Fiddy Visa inlägg
Gång på gång, så visar det sig att fler och fler OS-atleter systematiskt blir dopade. Vad var det Grub länkade senast, typ 160 ryska atleter systematiskt dopade av staten? Man vet att t ex Iran också har fingrat i kakburken, mycket märkligt att det plötsligt dyker upp iranier som dominerar i tyngdlyftning Måste vara deras träningsschema som gör det!

Alltså i min mening så räcker det med att Victor Conte tror att Bolt går på 8-9 preparat för att jag ska vara helt övertygad om att Bolt är dopad. Sen kan man ju också lägga till resten av argumenten, som att han är helt övermänskligt snabb och dominerar folk som är dopade. Det låter ju verkligen som att det går att göra som ren.

Lance, blev inte han testad, typ, en miljard gånger? "Han har ju testats då måste han va ren".

Som sagt, jag tror att Bolt redan åkt fast i tester men att det mörkas. Enligt dokumentären som gick om Bolt så tjänar han ca 1 miljon euro per lopp. Sedan är det alltså kanske 100 personer (säkert mycket fler) till som ska ha sina pengar, tror ni att dessa vill att det kommer ut att Bolt är dopad?
Om Bolt skulle visa sig vara dopad så är de förmodligen en ytterst liten krets som vet sanningen. Jag tycker det är oerhört tråkigt att han ska anklagas för doping när han inte åker dit. Det kan mycket väl vara så att han dopar sig och att hans preparat är lika mäktiga som hans talang - och att tekniken inte har hunnit ikapp ännu. Vi vet inte.

Tills motsatsen är bevisad är han en av vår tids grymmaste idrottsmän. Jag tror hellre på han nu, och blir besviken framöver, än att förkasta allt han gjort pga argument som "alla idrottsmän dopar sig" & "man kan inte vara så snabbt utan att vara dopad".
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 22:19   #56
Scrubby
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Om Bolt skulle visa sig vara dopad så är de förmodligen en ytterst liten krets som vet sanningen. Jag tycker det är oerhört tråkigt att han ska anklagas för doping när han inte åker dit. Det kan mycket väl vara så att han dopar sig och att hans preparat är lika mäktiga som hans talang - och att tekniken inte har hunnit ikapp ännu. Vi vet inte.

Tills motsatsen är bevisad är han en av vår tids grymmaste idrottsmän. Jag tror hellre på han nu, och blir besviken framöver, än att förkasta allt han gjort pga argument som "alla idrottsmän dopar sig" & "man kan inte vara så snabbt utan att vara dopad".
Precis så känner jag också, väl skrivet.
Scrubby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 23:45   #57
Tree Fiddy
Need
 
Tree Fiddys avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 310
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Om Bolt skulle visa sig vara dopad så är de förmodligen en ytterst liten krets som vet sanningen. Jag tycker det är oerhört tråkigt att han ska anklagas för doping när han inte åker dit. Det kan mycket väl vara så att han dopar sig och att hans preparat är lika mäktiga som hans talang - och att tekniken inte har hunnit ikapp ännu. Vi vet inte.

Tills motsatsen är bevisad är han en av vår tids grymmaste idrottsmän. Jag tror hellre på han nu, och blir besviken framöver, än att förkasta allt han gjort pga argument som "alla idrottsmän dopar sig" & "man kan inte vara så snabbt utan att vara dopad".
Som jag skrev tidigare, det är nästintill omöjligt att Bolt är ren. Jag har också skrivit att om doping inte existerade så skulle Bolt antagligen fortfarande vara snabbast. Han är en av vår tids grymmaste idrottsmän, men han är dopad.



3 timmar långt samtal med Victor Conte. Alltså han tror att Bolt går på 8-9 preparat, det borde räcka för att vara övertygad om att han är dopad.

Och, ska du dra "han har inte åkt dit-kortet"? Lance?
__________________
Journal
Tree Fiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 09:13   #58
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Om Bolt skulle visa sig vara dopad så skulle han ju rimligtvis ha behövt vara det under extremt många år. Typ sen han var junior eller nåt. Så sannolikheten att han dopat sig under alla dessa år men inte åkt dit i några tester måste ju vara försvinnande liten. Betydligt större sannolikhet att han faktiskt pissat positivt ett antal gånger då, men att detta mörkats rejält.

Jag antar att det i princip skulle krävas att hela iiaf och wada har en dold agenda som går ut på att hålla Bolts namn obefläckat, eftersom det väl rimligtvis annars skulle komma en del misstänkta rapporter nån gång ibland. Nu är ju inte jag nån expert på allt som skrivits om Bolt, men jag kan inte dra mig till minnes att egentligen nånting kommit upp till ytan som gör att man rynkar på ögonbrynen och anar ugglor i mossen. Det enda (rätta mig gärna om jag har fel) som får folk att misstänka Bolt är att han springer vansinnigt snabbt, och att alla andra som varit i närheten av lika snabba varit dopade.

Sannolikheten för att de skulle lyckas med en sån extrem mörkläggning under mer än ett decenium utan nåt annat än "han är för bra för att vara ren" som "bevis" känns ju minst lika låg som ifall Bolt varit tokdopad sen millenieskiften men lyckats lura alla tester. I Lance Armstrongs fall så kom det väl fram en hel del saker pö om pö under många år. Så där kom det ju inte alls som en blixt från klar himmel när han väl åkte dit.

Sannolikheten för att Bolt skulle vara ren och bara ett ännu mycket större "freak of nature" än vissa i tråden verkar tro, och helt enkelt bara är bäst känns ju som om den inte skulle behöva vara lika hisnande låg.

EDIT: Har inte kollat på Conte än. Han har säkert en massa intressant att säga, fast jag inte är säker på att jag litar helt hundra på allt den mannen säger. Han kan mycket väl ha lite dold agenda själv för att han vill ha rykte om sig att vara omvänd och nu vara 100% emot doping...

Senast redigerad av svenbanan den 2017-01-28 klockan 09:21.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 11:34   #59
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Det han åkte dit på var DMAA så det är intressant att se hur många här på Kolozzeum som innan har kallat sig rena lyftare som måste kasta den stämpeln.

Alla de som tog de första varianterna av Jack3d (DMAA), Craze (DMBA) eller andra sådana som kom för några år sedan.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 13:23   #60
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Det säger inte så mycket eftersom argument inte övertygar dig.
Dagens bästa.

I övrigt är ju diskussionen meningslös. Inga bevis finns. Och så länge det inte finns bevis kommer det att finnas folk som tror att det är rimligt att atleten i fråga är ren. Det spelar ingen roll om nästa rekordhållare springer på 7 sekunder. De frälsta kommer att tro att det är fullt möjligt utan doping.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)