Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-18, 18:02   #6361
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
5:20 är riktigt skapligt tempo som spoon säger,där någonstans brukar ju flytet i steget uppstå
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-21, 13:21   #6362
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Den här veckan är lugn hittills, intervaller med löpgruppen i tisdags inkl råd om att ta bort inläggen för att få bort löparknä. Gym igår med aktivering och stretch för att mota sagda knä. 4 km i morse med andra skor och utan inlägg, inte ont efter det, känns positivt.

Imorgon blir det premiär på min mountainbike, ska gå kurs; "mountainbike for dummies". Söndag löpning och ridning samt troligtvis träningsvärk...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 16:16   #6363
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Mountainbike for dummies var en fullständig succé i lördags! Sjukt roligt att cykla och vädret var fantastiskt! Söndag städa trädgården och rida, tjänsteresa med exakt noll pauser måndag och tisdag. Vila onsdag pga storm, löpning/promenad i morse. Ridning ikväll.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 08:23   #6364
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Det går trögt med det mesta just nu...
Löpning 27e och 29:e. Bra pass den 29:e där jag faktiskt kände mig pigg och stark. Sprang mitt på dagen istället för tidigt på morgonen, och var inte helt överraskande mycket mera "med" överlag. Ridning torsdag och söndag, halvhjärtad styrketräning fredag.

Igår körde jag styrketräning på morgonen med lite marklyft och annat jox, lyckades tappa en 20 kg viktskiva på foten, det var ju kul... Ridning igår kväll.

Det känns iaf som att jag tränar nästan så gott det går, men det är mycket annat jag vill hinna med. Ska rida lite extra här framöver och har ett annat engagemang som tar bort många kvällar.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 10:18   #6365
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Du måste skriva mer om cyklingen!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 14:32   #6366
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Du måste skriva mer om cyklingen!
Summering cykling hittills: har inte dött eller ramlat, är väldigt nöjd med cykeln och är skitdålig på mina växlar i terrängen. Konditionen är inga problem, benen får kämpa lite.

Ska cykla igen i helgen, återkommer med utförligare rapport!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 16:31   #6367
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Hösten är riktigt härlig för MTB.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 09:49   #6368
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Cyklade med grannen och sambon i söndags, fantastiskt fin dag men lite lågt tempo. Bara grusvägar, så inget tekniskt. Härlig upplevelse! 24 km på ca 90 min.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 21:37   #6369
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Lätt aktivering av den sura axeln i måndags morse, ett fantastiskt dåligt ridpass i måndags kväll. Tisdag morgon löpbandsintervaller, för att hjälpa mig att komma ihåg varför jag inte gillar löpband.

Större delen av onsdagen tillbringade jag på akuten, efter att min vänstra vad svullnat upp oförklarligt och de ville utesluta blodpropp. Efter mycket noggrann ultraljudsundersökning så visade sig att jag haft en bakercysta som fått en ruptur (troligtvis av cyklingen i söndags). Har elefantvad och kommer ha det ett tag, men det är ingen fara med mig.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 03:49   #6370
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Låter otrevligt! Det gör alltså inte ont utan den är bara svullen?
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 08:47   #6371
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Låter otrevligt! Det gör alltså inte ont utan den är bara svullen?
Igår så gjorde det lite ont eftersom det var svullet, men idag är det bara konstigt och fult. :p Fick behandling av Vunnis igår, både för muppig axel och laser på vaden. Inte så trevligt när det höll på, men skönt efteråt.

Var på gymet i morse och aktiverade axeln/ryggen: rodde, y-drag, latsdrag, facepulls. Gjorde även enbensrakmark, utfall, kettlebellböj och stretchade lite allt möjligt.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-12, 08:12   #6372
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Ridning igår kväll, nöjd med att ha fått till "dubbelpass" dne här veckan, dvs att jag orkat gå och styrketräna på morgonen när jag haft ridning på kvällen. Jag tycker inte jag blir för trött för att rida bra, och att aktivera bål och stretcha och få cirkulation i kroppen är snarare positivt. Det enda negativa är att dagarna blir väldigt långa, jag är hemifrån 06:30 till nästan 22.

Löpning i morse 5,5 km. Tunga ben men bra andning. Fantastiskt fin morgon, så glad att jag tog mig ut.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 12:54   #6373
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Ridning igår och lätt styrketräning i morse. Väldigt svullen i elefantbenet igår, så jag får anta att det är bättre att vara igång om dagarna. Funderar på om jag behöver ta vätskedrivande, men jag vet inte om jag orkar åka till apoteket...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-17, 09:05   #6374
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Lätt löpning varvat med promenad idag, totalt 5 km. Känner mig väldigt höstpåverkad och vill bara sova, så ser varje pass som en seger just nu. Ridning ikväll samt på fredag morgon, ska försöka orka styrketräna lite mer ordentligt imorgon.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 09:48   #6375
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Här går det bara utför... Träffade ortoped förra veckan eftersom mitt knä fortfarande är svullet efter bakercystan. Han misstänkte meniskpåverkan och har remitterat för MR som ska ske inom 2-3 veckor. Under tiden fick jag löpförbud, cykelförbud och allmänt knäbelastningsförbud. Eftersom han inte specifikt sa att jag inte fick rida så gör jag det ändå.

Vilade förra veckan förutom tre (!) ridpass varav två hoppning samt projekt montera kök. Stå på knä och montera stommar var inte helt överraskande inte så smart.

Idag var jag på gymet och det går ju att träna hyfsat ändå; enbensrakmark, sidogång med gummiband, sittande strikt hantelpress, enarmsrodd, facepulls, bålrotation, Bensänkningar och Situps med vikt. Svårt att stretcha när knät inte ska belastas, så får klura på det.

Tänkte simma som konditionsträning, är så jävla dålig på det så trött lär jag bli i alla fall. Det är så bökigt att få till, men tänkte gå iaf en gång den här veckan.

Eftersom jag inte gör av med så mycket kalorier behöver hag äta ännu mindre än de 1600-1700 jag försökt ligga på senaste veckorna (mer på helgerna, för att jag är lat). Behöver nu framförallt bli mindre lat med helgmaten och välja proteintät mat och mindre kolhydrater. Med en disciplin som en fet labrador blir det nog superkul för omgivningen...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)