Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-17, 11:43   #1
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Socker och cancer

Länkar till ScienceDaily också, för originalartikeln är inte helt lätt att förså om man inte har läst lite biokemi.

Citat:
A nine-year joint research project has led to a crucial breakthrough in cancer research. Scientists have clarified how the Warburg effect, a phenomenon in which cancer cells rapidly break down sugars, stimulates tumor growth. This discovery provides evidence for a positive correlation between sugar and cancer, which may have far-reaching impacts on tailor-made diets for cancer patients.

"Our research reveals how the hyperactive sugar consumption of cancerous cells leads to a vicious cycle of continued stimulation of cancer development and growth. Thus, it is able to explain the correlation between the strength of the Warburg effect and tumor aggressiveness. This link between sugar and cancer has sweeping consequences. Our results provide a foundation for future research in this domain, which can now be performed with a much more precise and relevant focus."
https://www.sciencedaily.com/release...1013103623.htm

Citat:
Yeast and cancer cells share the unusual characteristic of favoring fermentation of sugar over respiration. We now reveal an evolutionary conserved mechanism linking fermentation to activation of Ras, a major regulator of cell proliferation in yeast and mammalian cells, and prime proto-oncogene product. A yeast mutant (tps1∆) with overactive influx of glucose into glycolysis and hyperaccumulation of Fru1,6bisP, shows hyperactivation of Ras, which causes its glucose growth defect by triggering apoptosis. Fru1,6bisP is a potent activator of Ras in permeabilized yeast cells, likely acting through Cdc25. As in yeast, glucose triggers activation of Ras and its downstream targets MEK and ERK in mammalian cells. Biolayer interferometry measurements show that physiological concentrations of Fru1,6bisP stimulate dissociation of the pure Sos1/H-Ras complex. Thermal shift assay confirms direct binding to Sos1, the mammalian ortholog of Cdc25. Our results suggest that the Warburg effect creates a vicious cycle through Fru1,6bisP activation of Ras, by which enhanced fermentation stimulates oncogenic potency.
Fructose-1,6-bisphosphate couples glycolytic flux to activation of Ras. Nature Communications, 2017; 8 (1).

https://www.nature.com/articles/s41467-017-01019-z
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 06:16   #2
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Detta rör specifika cancertyper? Det jag läst hittills är att överskott är dåligt och att vissa typer av cancer gillar socker, andra fett.

Får se vart det svänger nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 09:59   #3
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Jag har alltid undrat om uttrycket att "cancerceller trivs i socker" har någon tyngd på benen öht.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 12:39   #4
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Jag har alltid undrat om uttrycket att "cancerceller trivs i socker" har någon tyngd på benen öht.
Vissa cancertyper verkar utvecklas långsammare på en ketogen kost.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)