Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-21, 21:59   #61
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om jag inte har drömt så lade Grub nytt upp en studie om att hård träning förlänger telomererna, pekar inte det på att hård träning --> längre liv?
Jo, jag har denna studien sparad också som är från 2011. Inte läst igenom den noga, men har noterat att det ska vara att motion är bra för telomererna.

Av det jag har läst, vilket förvisso är väldigt begränsat med tanke på hur mycket det finns att sätta sig in i, så tror jag negativitet och stress är det man främst bör fokusera på att reducera.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 21:59   #62
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
För mycket resveratrol verkar skadligt för kroppen, agerar pro-oxidativt.

Jag lyckas däremot inte utläsa hur mycket som är mycket. Vad är en för hög dos?

Är det någon som vet eller vill kika igenom följande studie? Här presenteras det doser på möss som jag inte riktigt vet hur de översätts till oss.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2990065/
Bumpar mig själv så det kommer på rätt sida
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 23:33   #63
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Är det någon som vet eller vill kika igenom följande studie? Här presenteras det doser på möss som jag inte riktigt vet hur de översätts till oss.]
Farligt att översätta alls.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4875775/

"Abstract

The use of mice as model organisms to study human biology is predicated on the genetic and physiological similarities between the species. Nonetheless, mice and humans have evolved in and become adapted to different environments and so, despite their phylogenetic relatedness, they have become very different organisms. Mice often respond to experimental interventions in ways that differ strikingly from humans. Mice are invaluable for studying biological processes that have been conserved during the evolution of the rodent and primate lineages and for investigating the developmental mechanisms by which the conserved mammalian genome gives rise to a variety of different species. Mice are less reliable as models of human disease, however, because the networks linking genes to disease are likely to differ between the two species. The use of mice in biomedical research needs to take account of the evolved differences as well as the similarities between mice and humans.
"
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-03-13, 21:01   #64
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 222
https://blueprint.bryanjohnson.co
-squat- är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)