Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-08-11, 11:23   #43756
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det är för att dom knullar så mycket.
Är det pga överbelastning på hjärtat från allt juckande eller dör dom av sexualsjukdomar?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 11:25   #43757
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kan det ha med hårdhet/tuffhet att göra?

Jude Law är sjukt snygg, men han ser snäll ut. Brad Pitt ser mycket farligare ut, han gör sig utmärkt som en stenhård Tyler Durden eller Akilles. Snälla killar bör ha hår.

Bara en spekulation.
Ja, fast snarare maskulina/feminina ansiktsdrag. Brad Pitt är ett bra exempel eftersom det är så övertydligt i hans fall. BP befinner sig i den absoluta extremen av vissa maskulina ansiktsdrag. Om jag skulle gissa är "problemet" att Law saknar lite massa/bredd i nedre halvan av ansiktet och får ett mer feminint utseende/käklinje på grund av det. Det gör som sagt inte så mycket så länge han har hår, men blir mer tydligt utan.

The Rock är ett annat bra exempel. Där har du ett klassiskt ägghuvud men han kommer undan med det p.g.a maskulina drag och maskulin käklinje som balanserar upp det hela.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 11:54   #43758
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Om jag skulle gissa är "problemet" att Law saknar lite massa/bredd i nedre halvan av ansiktet och får ett mer feminint utseende/käklinje på grund av det. Det gör som sagt inte så mycket så länge han har hår, men blir mer tydligt utan.
Jude Law har feminina ögon också. "Kattögon". Något feminint över munnen också, skulle säga att hans överläpp är stor jämfört med underläppen?

Som konstrast så har Brad Pitt ögon som lutar utåt snarare än inåt, och en underläpp som är tydligt större än överläppen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 11:55   #43759
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 388
Tycker ni Jude Law ser så bra ut? Väldigt medioker jmf. med Pitt imo.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:08   #43760
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Tycker ni Jude Law ser så bra ut? Väldigt medioker jmf. med Pitt imo.
Ja. Dock åldras han dåligt.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:17   #43761
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Vad skulle ni välja att vara enlig följande 165 cm lång manlet med modellansikte eller 185 cm med 6/10 ansikte och inget hår på skallen?
Handlar det bara om att få ligga så mycket som möjligt, med så många olika kvinnor som möjligt, så är det nog bättre att vara lång och ful. Kort och snygg vs lång och ful känns dock som en ganska meningslös frågeställning, vem orkar vara så utseendefixerad. Hellre kort och smart än lång och dum.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:27   #43762
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Är det pga överbelastning på hjärtat från allt juckande eller dör dom av sexualsjukdomar?
Överbelastning och nöjdhet. Dom har varit långa och därmed fått ****** mycket i sin dagar. Därför kan dom dö relativt unga och nöjda. Dom behöver inte klamra sig kvar i livet, gamla, sjuka och bittra med knullångest.

"Ty äro man hvälknulladh ock fertikalth velsignhad så äro man nöjdh" - Gustav Vasa
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:39   #43763
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Handlar det bara om att få ligga så mycket som möjligt, med så många olika kvinnor som möjligt, så är det nog bättre att vara lång och ful. Kort och snygg vs lång och ful känns dock som en ganska meningslös frågeställning, vem orkar vara så utseendefixerad. Hellre kort och smart än lång och dum.
Fast är man 6/10 så är man fortfarande snygg enligt många.

Jag är själv 6/10 (har till och med fått det betyget av er när jag visat mitt ansikte här). Det är inte så att 100 % av befolkningen tycker att jag är "mittemellan snygg och ful". Snarare blir det typ att 10 % av befolkningen tycker att jag är skitful, 80 % tycker att jag är "varken eller" och 10 % tycker att jag är skitsnygg.

Det här gäller över hela skalan; inte ens Brad Pitt, som uppenbarligen är 10/10, är ansed som snygg av alla (ja, jag har faktiskt hört honom bli kallad för "ful"). Dock ser väl procentenheterna för Brad ut såhär: 0,1 % tycker att han är skitful, 4,9 % tycker att han är "varken snygg eller ful" och 95 % tycker att han är skitsnygg.

På samma sätt antar jag att 0,1 % tycker att Bert Karlsson är skitsnygg.

Hursomhelst, det är inte alls speciellt illa att vara en 6/10. Bland de där tio procenten som tycker att jag är skitsnygg så finns det nästan en miljard människor på planeten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:40   #43764
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 388
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja. Dock åldras han dåligt.



Hmmm. Jag föredrar nog mer manligt ansikte. Typ Drew Dober som är i Ufc just nu.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:45   #43765
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Finns ju faktiskt folk som inte gillar att ha långt hår, jag blev tunnhårig först vid 30 men hade långt hår innan dess men jag snaggade mig eller klippte mig kort sen jag var 12 kanske? Många jag vet som har långt och tjockt hår väljer ju att snagga sig också eftersom det är stökigt att sköta om.
Jag är en av dom. Har väldigt tjockt hår som växer som ogräs men får en hårbotten som svettas och kliar.

Så jag kör helrakat sedan tio år eller så. Väldigt smidigt bara att köra lite högre med rakhyveln en gång i veckan.

Tror det växer ca 1,5 cm/vecka men har inte mätt på riktigt.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:48   #43766
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Får man tro tv-serien Black Bird så finns också varianten att en av tvillingarna groffar åt sig det mesta av näringen och blir betydligt större än den andra.

Tror jag har hört det någon annanstans också så jag tror det är sant om än inte så vanligt.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:49   #43767
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Vad skulle ni välja att vara enlig följande 165 cm lång manlet med modellansikte eller 185 cm med 6/10 ansikte och inget hår på skallen?
Under 190cm så borde man fundera på att hoppa framför tåget.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:52   #43768
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Nej. Gränsen är 182cm. Under 170 är dvärg.
Precis det är den normala definitionen.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 12:57   #43769
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja. Dock åldras han dåligt.

Jag har aldrig riktig förstått varför Jude Law ansågs vara en sån megahunk när han var yngre.

Jag landade i att han väl är engelsman? Och på dom brittiska öarna är även jag en 12/10.

I mitt tycke är Brad Pitt i en annan liga.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-11, 13:08   #43770
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Under 190cm så borde man fundera på att hoppa framför tåget.
Så känner jag också även om jag krympt till 1,89. Men jag försöker kompensera med att ständigt gå på tå och endast bära kängor med klack. Att ha korta kompisar är också ett bra trick.

Men visst kryper sig tankarna på tåget sig allt närmare. Tio år till så är jag förmodligen bara 1,88.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)