Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-29, 07:34   #16
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Alltid lika nedslående att läsa om alla som söker efter ämnen som ska höja testosteronet. Varför ? och till vilken nytta ?

Lägg den tiden på att utveckla träningen, återhämtningen och kosten. Då blir resultatet bestående och många gånger större än några procent testosteron upp eller ner.
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Orka lära sig träna, vad jobbigt, jag menar träna är ju inte ens kul, jag ska ju bara ha en bula på armen i sommar på stranden och på grillfesterna...
Tyvärr verkar denna inställning sprida sig. Jag tycker mig stöta på den oftare nu än för ett par år sen. Många letar genvägar.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 08:15   #17
elo_
surbrölande finne
 
elo_s avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Jakobstad, Finland
Inlägg: 4 270
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Tyvärr verkar denna inställning sprida sig. Jag tycker mig stöta på den oftare nu än för ett par år sen. Många letar genvägar.
Genvägar är senvägar som det gamla svenska ordspråket lyder.

Eller på engelska: there are no short-cuts to anywhere worth going.
__________________
journal / filmer / 21.12.2014 - Sore elbows and some random acts of madness
Citat:
"ask not for lighter burdens, but for broader shoulders"
elo_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 08:23   #18
sandery3
Registered User
 
sandery3s avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 100
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Alltid lika nedslående att läsa om alla som söker efter ämnen som ska höja testosteronet. Varför ? och till vilken nytta ?

Lägg den tiden på att utveckla träningen, återhämtningen och kosten. Då blir resultatet bestående och många gånger större än några procent testosteron upp eller ner.
Skälen till att använda en såkallad testobooster behöver inte bara vara träningsrelaterade. Fördelarna som testosteronet för med sig är många fler än ökad muskelmassa och kraftigt nedsänkt katabolism.

Bland de viktigaste kan följande nämnas:
- Förändring av fettsammansättning med mindre bukfett och fett kring ansikte och nacke
- Ökad sexuell energi och fertilitet
- Självsäkerhet och välmående, ökad energi
- Mjukare och slätare hud
- Androgena ansiktsformer (framskjuten käklinje, haka, ögonbryn, maskulint framträdande panna)
- Djupare röst (Både psykologisk och fysiologisk effekt)
- Förstorad penis under puberteten
- Kraftigare och tätare skäggväxt
- Kraftigare skelett
- Ökad riskbenägenhet
sandery3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 08:23   #19
stefand
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 110
Nu vet inte jag hur det funkar. Men är det inte skillnad på om man får kroppen att producera mer testosteron(om det nu går) eller frisätta sånt som är uppbundet, eller om man tillsätter testosteron utifrån(doping)?
Annars skulle ju varenda 18åring vara tunnhåriga pga för mycket testosteron och varenda 40åring skulle ha hur mycket hår som helst. Ändå är det oftast när man blir äldre som man tappar hår, fast med åldern sjunker då testosteronet.

Så är det då fel när man blir äldre att på naturlig väg få kroppen att återta lite av produktionen som den haft i unga år? Om det nu är möjligt utan olagliga preparat. Kvinnor tar ju ofta tillskott för att slippa alla problem som blir med minskad hormonproduktion som kommer vid ökad ålder. Inte många som höjer rösterna över det. Är det bara för att testosteron bygger muskler och är manligt som det är fel för män? Sedan kanske de mängderna inte har så stor inverkan på muskeluppbyggnaden utan mer påverkar libidon, vilket kan vara trevligt också. Men även små nivåer måste ju vara bättre än inget?
Lika viktigt som alla som nojjar över att äta vid precis rätt ögonblick för att optimera det ena eller andra så måste ju även en liten ökning av testo ha nån effekt.
stefand är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 08:31   #20
sandery3
Registered User
 
sandery3s avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 100
Citat:
Ursprungligen postat av stefand Visa inlägg
Så är det då fel när man blir äldre att på naturlig väg få kroppen att återta lite av produktionen som den haft i unga år? Om det nu är möjligt utan olagliga preparat. Kvinnor tar ju ofta tillskott för att slippa alla problem som blir med minskad hormonproduktion som kommer vid ökad ålder. Inte många som höjer rösterna över det. Är det bara för att testosteron bygger muskler och är manligt som det är fel för män? Sedan kanske de mängderna inte har så stor inverkan på muskeluppbyggnaden utan mer påverkar libidon, vilket kan vara trevligt också. Men även små nivåer måste ju vara bättre än inget?
Lika viktigt som alla som nojjar över att äta vid precis rätt ögonblick för att optimera det ena eller andra så måste ju även en liten ökning av testo ha nån effekt.
Hur då fel? Muskler och manlighet är väl positiva saker?

Huruvida det är rätt eller fel för dig (oavsett om det handlar om doping eller testoboosters eller något annat) är väl en fråga som bara du kan svara på.
sandery3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 19:16   #21
Långsmal
Registered User
 
Långsmals avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 327
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Alltid lika nedslående att läsa om alla som söker efter ämnen som ska höja testosteronet. Varför ? och till vilken nytta ?

Lägg den tiden på att utveckla träningen, återhämtningen och kosten. Då blir resultatet bestående och många gånger större än några procent testosteron upp eller ner.


Är väl inte så konstigt att man blir nyfiken på alla nya produkter som kommer? Känns som att förr eller senare kommer det komma en produkt som faktiskt höjer testo utan biverkningar (genom andra ämnen som kontrar tex), måhända det ligger långt fram i tiden.

Träning, kost och återhämtning blir inte lidande för att man vid sidan om det lägger någon timme på att läsa om testoboosters.
Tror dessutom att 40% testohöjning som det skrevs om i studien om DAA kan göra rätt stor skillnad.
Långsmal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 19:22   #22
Långsmal
Registered User
 
Långsmals avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 327
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Tyvärr så verkar det som att vissa av dessa produkter faktiskt fungerar, dvs de ger dopingeffekt. Ingen dopingeffekt utan biverkningar.


Orka lära sig träna, vad jobbigt, jag menar träna är ju inte ens kul, jag ska ju bara ha en bula på armen i sommar på stranden och på grillfesterna...

Ert resonemang är fånigt. Skulle man vara mindre seriös för att man är ute efter maximal effekt av sin träning?

Tror det är klart större andel av de som sysslar med testohöjande prepp (både lagliga och olagliga) som är seriösa med sin träning än som siktar på beach 2011...
Långsmal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 19:26   #23
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 519
Kroppen är inte dum. Får vi höjda nivåer av testosteron så kommer receptorerna för hormonet att strypas ned. Samtidigt kommer levern att höja sin kapacitet för att bryta ned testosteronet i inaktiva former. Hypothalamus kommer att strypa frisättningen av fristättningshormoner och testiklarna kommer att undra vad de håller på med.

Alltså precis det som händer när man dopar sig med testosteron.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 19:30   #24
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Långsmal Visa inlägg
Ert resonemang är fånigt. Skulle man vara mindre seriös för att man är ute efter maximal effekt av sin träning?

Tror det är klart större andel av de som sysslar med testohöjande prepp (både lagliga och olagliga) som är seriösa med sin träning än som siktar på beach 2011...
Oki, kanske rentav feminint...

Man kan ju inte hindra ngn, jag tror bara det är onödigt med tanke på målen de flesta har.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2011-03-29 klockan 19:33.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 19:33   #25
Långsmal
Registered User
 
Långsmals avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 327
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Oki, kanske rentav feminint...
Ja, kanske till och med det.

Jo, håller med dig om att det är onödigt för de allra flesta.

Senast redigerad av Långsmal den 2011-03-29 klockan 19:35.
Långsmal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 20:25   #26
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Långsmal Visa inlägg
Tror dessutom att 40% testohöjning som det skrevs om i studien om DAA kan göra rätt stor skillnad.
Och jag tror inte det gör någon märkbar skillnad på muskelmassan i slutändan.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 14:40   #27
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Långsmal Visa inlägg
Ert resonemang är fånigt. Skulle man vara mindre seriös för att man är ute efter maximal effekt av sin träning?

Tror det är klart större andel av de som sysslar med testohöjande prepp (både lagliga och olagliga) som är seriösa med sin träning än som siktar på beach 2011...
De jag har stött på som använt sig av (då lagliga) testohöjare har samtliga varit några storlekar mindre än mig (och ofta periodare). De har kommit till mig för att fråga om det (JW, Test FX, tribulus etc...) var ett "bra kosttillskott".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 12:27   #28
takuinaki65
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 1
Jag rekommenderar den.
takuinaki65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 13:31   #29
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av takuinaki65 Visa inlägg
jag rekommenderar den.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-19, 10:45   #30
sfettseeee
Registered User
 
Reg.datum: May 2022
Inlägg: 6
Jag körde en kombo av kreatin-mono, EAA, Duzixon i denna deff när jag kände att krafterna, och styrkan började dala. Och faktiskt, med en stor protion placebo och lite jävlar anamma så lyckades jag öka i vikterna tills nu.
__________________
Testosteron booster - https://testogen.com
sfettseeee är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)