Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-19, 10:44   #18676
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Du kör samma teknik som jag gör på nöjesfält - börja med den sjukaste åkturen så blir allt annat söndagsvanilj
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Svårt att inte gilla den attityden som du och Skuggan har till mental misshandel
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Hahah tack, fast Skuggans attityd är mer imponerande då han har den mot sin egen kropp! Jag bedriver bara krigsföring mot mitt eget huvud
Hahaha ja men det är exakt så man ska göra på nöjesfält! Chocka kroppen och få ur sig den värsta panikångesten direkt med typ något fritt fall från vidrigt hög höjd osv. Sedan kommer man ner med reptilhjärnan fullt aktiverad och är redo för allt som är kvar
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 10:50   #18677
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bröstslakt


summering:
Var en riktigt skum vecka som var nu. Helt plötsligt bara exploderade det på jobbet med arbetsuppgifter, brandsläckningar och annat och jag var inte riktigt beredd på omställningen med att kliva upp tidigt till en klocka som ringer, åka iväg på tjänsteresa osv. Alla jobbrutiner var som bortblåsta och jag upptäckte typ 5 min innan jag skulle åka att jag inte hade någon skjorta som var struken, att mina skor inte var putsade osv. Var riktigt trött hela veckan och blev inte bättre av att öppna upp med övertid/lång arbetsvecka (måste även jobba lite idag då det fortfarande är brandsläckning som pågår med konsulter som måste beställas omgående etc).

Igår fick jag till ett pass på gymet iaf efter en hel dag med renovering. Blev äntligen ensam på lokala gymet, men fan så dålig utrustningen där börjar bli. Hade problem med att klova på vikter på bänkpresstången då de fastnade. Vet inte om stången har blivit böjd eller vad som var problemet.

Blev lite bänkpressat iaf, sedan hantelpressar i högrep med stegrande lutning på bänken. Ser så ofta folk som lägger sig och kör lutande hantelpressar, men svankar och bröstar upp sig så mycket att det blir plana hantelpressar istället. Därav kör jag alltid strikt och ökar lutningen i något sett för att verkligen träffa övre bröst riktigt.

Lite tunga cc-overs som avslut bara, men bra pump och gott med ådror över axlarna och ner över pecs.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 19:10   #18678
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Lungslakt

Träningsform: Traillöpning
Distans: > 8-9 km
Tid: ~1 tim
Snittpuls: 165
Terräng: Mysiga skogsstigar

summering:
Tappade precis all motivation i bilen på väg till löprundan med regnet smattrandes mot bilrutan. Hatade mig själv när jag stod där i shorts och linne på parkeringen och småhuttrade och redan började bli blöt.

Sådana gånger är det bara sådan grym belöning man får när man väl har kommit igång och fått upp värmen. Tog inte ens en kilometer innan jag njöt av den fuktiga härliga luften och det var ju skapligt varmt (16 grader) så regnet kylde inte ner kroppen just, utan tvärtom kände jag att jag svettades på bra mycket hela turen.

Myste runt på skogsstigar, stannade någon gång för att fota och pissa osv, men körde på känsla och hade skoj. Sprang fel ett par gånger och hade lite dåligt minne om exakt hur jag skulle orientera mig och just här där jag sprang är det ett helt nav med stigar åt alla håll och kanter.

Mot slutet av löpningen när jag kom in på vildmarksleden så kom jag ikapp en kvinna som precis tog sig uppför en liten brant. Hon vände sig om och så mig - och satte full fart. Vafan?! Be my bitch! Där var tävlingsdjävulen väckt. Från och med nu var det slut på "myspass". Klättrade full fart uppför branten och sedan började jag trycka på i uppförsbacken bakom. Plockade meter efter meter och till sist hejjade jag på henne bakifrån och förvarnade att jag var på väg förbi. Hon höll dock högt tempo och hela kroppen min ville bara stanna så fort jag passerat, men jag bet ihop och ökade ännu mer och hängde av henne upp till krönet.

Då hände det. Väl på krönet fick jag syn på två MTB-cyklister bara 50-80 meter framför. Åh de jävlarna. Cykla sönder mina spår... En smula hybris, men jag tänkte tanken att det vore kul ändå att se om jag kan haka på dem. Jag trodde inte riktigt på mig själv och på att jag skulle orka kuta ikapp dem, inte nu efter backspurten förbi den kvinnliga löparen. Men så såg jag att jag plockade ju meter efter meter in närmare den första cyklisten, så jag ökade ännu mer. Andningsrytmen började plötsligt växla och ändrades fram och tillbaka, för hur jag än gjorde så fick jag inte ner tillräckligt med syresättning. Lungorna kändes som om de skulle explodera fullständigt. Jag jagade på riktigt den ene cyklisten hack i häl i vad som kändes som en evighet och lyckades till sist passera honom vid en krök och i ett uppförslut. Hans kompis 20m framför körde på en sten precis i en uppförsbacke och innan han fick fart på cykeln igen så brölade jag förbi med ett flås som lät som maskinparken i en oljetanker.

Lyckades hålla dem bakom mig, men vildmarksleden här öppnade upp sig och blev i praktiken en grusväg, så jag fick öka ännu mer medan jag hörde hur de tjoade och trampade på rejält i nedförsbacken bakom mig. Lyckades fasiken hänga av dem och kunde vika av på sista stigen tillbaka till bilen.

Vilken sanslös jävla urblåsning det blev. Adrenalinpåslag deluxe och det här lär ju kännas i låren imorgon.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 20:33   #18679
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Hahahaaa du min vän är fullständigt episk,vi andra försöker ta oss runt motionsspåren i någon form av tempo och tycker att det är kul att springa om någon annan joggare ibland,men du du har gått över till att springa ihjäl cyklisterna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 20:43   #18680
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Tävla mot Enduro-Micke nästa gång, stegra upp
Grym du är!

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 08:18   #18681
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Hade missat att du hade svarat mig, tack så mycket!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 10:43   #18682
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Hahahaaa du min vän är fullständigt episk,vi andra försöker ta oss runt motionsspåren i någon form av tempo och tycker att det är kul att springa om någon annan joggare ibland,men du du har gått över till att springa ihjäl cyklisterna!
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Tävla mot Enduro-Micke nästa gång, stegra upp
Grym du är!

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Hahaah, köra efter Enduro vore något det...
Nu var inte dessa killar de vassaste jag sett på MTB, men det var ändå en enorm egoboost att få bita ihop så pass länge och kuta förbi båda två.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 10:53   #18683
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
"Vilodag" igår. 11 timmars arbetsdag, kastade på mig snickarkläder, tokrenoverade som en idiot, sedan iväg till poxe för att hjälpa till med lite möbler. Hann på något magiskt sätt även slänga skräp, köpa byggmaterial, byta sängkläder och göra matlådor. Jag som aldrig blir sömnig före midnatt stod och vinglade av trötthet 23:00 och hade kunnat somna ståendes.

Har sovit dåligt ett par nätter dock och vet inte vad det beror på. Somnar rätt snabbt, men vaknar lika snabbt och sedan återvänder jag inte till sömnen utan ligger bara och skruvar på mig. Känt mig varm, svettats etc.

Vet inte om det är kopplat till stress, men känner mig lite för stressad just nu. Det verkar inte bli någon sensommar, utan växlar till höst direkt och har varit ett par kyliga kvällar nu och i morse var det rentav lite kyligt inomhus. Måste liksom ställa om rätt snabbt nu inför höst/vinter och jag skulle behöva ha mitt garage så pass färdigrenoverat att jag åtminstone kan ställa in verktyg, MC mm innan det blir stulet eller förstört. Helgens kommande tävling kommer så sjukt olägligt då det är precis nu jag skulle behöva göra klart garaget samt få igång massa saker på jobbet som är akut.

Tävlingen till helgen får mest bara bli ett myspass. Har noll motivation för att ens ta i något och jag kommer varken hinna köra något långpass eller ens tänka något på tävlingen. Blir typ till att packa 5 min innan avfärd, köra 7 tim, äta en påse gifflar, springa loppet och köra 7 tim hem. Var nära att se om jag kunde sälja min startplats faktiskt för just nu känns det som helt fel prioritering då jag tappar nästan tre dygn fritid på det, men den är bokad sedan länge och poxeman som också ska springa ska ha lift till/från.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2018-08-21 klockan 10:54.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 20:54   #18684
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Lite marklyft


summering:
Tredje natten på raken med exakt samma märkliga sömnmönster. Krashade runt 22, totalt dödstrött - ca två timmar före där jag normalt sett brukar bli lite småtrött (får oftast tvinga mig i säng och hoppas att jag kan somna). Sov en stund, vaknade och sedan dunderpigg i omgångar hela natten varvat med sjukt skumma drömmar. Vet inte vad som spökar.

Sedan en skitdag på jobbet. Ställde in dagens tjänsteresa då köra bil som en zombie inte är så bra, så tänkte att jag sover istället lite längre på morgonen. Blev istället väckt av en anställd på jobbet som var skitgrinig och bara gnällde och var allmänt negativ. Så till den grad att första proppen brann i proppskåpet mitt. Hon gav upp - trodde jag - men någon timme senare hörde nästa gnällspik av sig. Då hade gnällspik nr1 gått och gnällt och grinat och fått igång gnällspik nr2 (inte första gången de där eldar på varandra). Sjukt negativa åsikter och attityder över en total bagatell som inte ens drabbar dem negativt, utan det skulle bara gnällas för sakens skull. Alltså vi pratar verkligen sandlådebeteende. Noll problemlösning, enbart gnäll. Gör inte saken bättre att östschöttar låter redan gnälliga som de är på dialekten även fast de inte är det (sorry mackan! :P). Beteendet fortsatte i omgångar hela dagen. Var fortfarande så arg efter jobbet så när jag ställde mig i garaget och skulle rolla färg så pressade jag rollern för hårt mot gipset...

Drog och körde lite marklyft för att bli som folk istället. Klen hest och nu kändes det att det var ett tag sedan jag drog mark, då jag kört stångrodd på flera ryggpass. Allt kändes ovant och kroppen signalerade rätt tidigt att om jag lastar på mer så får jag en skada tillbaka, så valde att träna efter förnuft och lägga krigarskallen på hyllan.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2018-08-22 klockan 20:55.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 21:10   #18685
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Visst är det härligt med gnälliga människor. Jag är omringad av dem på mitt jobb. Kan lova att det brunnit många proppar
Tyvärr har jag inte alltid så bra tålamod med dem och blir förbannad.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 21:15   #18686
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Drygt när sömnen havererar,hoppas det ordnar till sig omgående!
Somliga har svårt att bete sig på arbetsplatser den biten kan vara vansinnigt dryg,får vara glad så länge man fortfarande talar med folk känns det som.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-23, 19:21   #18687
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Aktiveringspass

Träningsform: Traillöpning
Distans: ~4 km
Tid: -
Snittpuls: -
Terräng: Mysiga skogsstigar

summering:
Fjärde natten med dålig sömn. Är det så här det är att bli småbarnsförälder så kastrerar jag mig med vinkelslipen ikväll. Just nu är hela maslows pyradmid rätt platt med en enda ruta bara som det står zZzzZzzz i.

Körde ett aktiveringspass iaf för att förbereda kroppen inför lördagens fjällmara. Det första jag sprang på var en liten orm på stigen, vilket ändrade mitt lätta löpsteg till 2 meter horisontellt och 2 meter vertikalt. Det var en harmlös, förmodligen död liten snok, men hädanefter var varje rot och varje pinne i stigen en livsfarlig köttätande orm tills motsatsen var bevisad.

Körde på känsla, men stigen var teknisk så jag fick bra genomblödning i fotleder, ljumskar mm. Var helt sjöblöt av svett efter bara någon kilometer. Drog in på en liten stig som var supermysig, så filmade den lite med mobilen och skulle sedan stanna och fota vid en sjö, men blev tokattackerad av några kusar. Rätt stora flugor som såg ut som fästingar och som nöp fast på huden. Fick dem på armarna, i nacken, i ansiktet och när jag kände att de jävlarna började bita så fick jag panik. Lade benen på ryggen och drog ner till vägen och bort till bilen, för att se att jag fått med mig en hög med flugor in i bilen. De jävlarna satt ju som klistrade på mig. Älgflugor tydligen. Satans otyg, som en fästing och fluga i ett.

Aja, "aktiveringspass" blev det ju i full bemärkelse.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 07:36   #18688
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Lycka till imorgon!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 11:57   #18689
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Femte natten med samma skumma sömn. Får se om det ger sig i helgen, men brukar sova kasst när jag byter miljö också, så får se hur det går.

Köpte hem lite skräp för just i samband med tävlingar så kan det vara gott att äta skräp. Behovet av salt och kolhydrater brukar vara stort efter en tävling mm, så jag handlade hem ostkrokar, chips, lite gifflar osv i förrgår. Tyvärr åt jag upp hela ostkrokepåsen på kvällen. Så åkte och handlade en ny igår. Den åt jag upp igår kväll. Bara att inse, jag har inte karaktär till att ge fan i ost alltså...

Apropå ost så, jag tröttnar verkligen inte på min favoritlunch. Kan jag ha ätit samma måltid (med variation) 50-60 gånger i sommar? Kanske inte räcker.

Idag: goudaost, strimlad grillkryddad lövbiff, avokado, tomat, kvargkebabsåsen fast med en gnutta majonäs i för att väga upp lite till hackad färsk chili.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 12:23   #18690
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Ser väldigt gott ut

Lycka till!
May the cheese be with you


Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)