Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-22, 15:52   #91
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
BCAA - främst leucin - är vad som stimulerar muskeluppbyggnaden. Men allt vanligt protein innehåller tillräckligt med BCAA för maximal muskeluppbyggnad, och BCAA för sig har ingen effekt alls. BCAA är alltså inte någon bluff - vi vet att BCAA är mycket anabola och stimulerande av muskeltillväxt. Det är att tillföra isolerade grenade aminosyror som inte har någon effekt.
Värt att förtydliga och summera för någon som tycker det här lät invecklat:

Om du bara dricker BCAA är det som att stå ute i -20 och pissa i motvind. Det kanske känns bra men i slutändan pissar du bara på dig själv.

Ha. Jag kommer ihåg hur jag bytte ut BCAA för rent leucin för ett par år sen därför det är vad som stimulerar muskeluppbyggnaden. Smakade som spya. Brydde mig inte. Var så sjukt nöjd: "Ha, titta på alla idioter som betalar dyra pengar för BCAA när jag köper rent leucin så jävla mycket billigare..."

Man lever och lär.

Idag äter jag bara vanlig mat och blandar ner whey i gröten för det blir så herrans mycket godare än utan.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)