Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-06, 17:55   #1
DonFlex
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 153
bilsemester i Tyskland

Ska på måndag morgon åka i väg en vecka och bila runt i Tyskland, när jag läste att man måste ha en miljödekal i vindrutan för att få köra in i många städer. Detta hade jag inte tänkt på. Jag har en förmånsbil från mitt arbete och har inte tillgång så snabbt till registreringsbevis etc. som man måste ha för att få ut ett sådant. Är det någon som har erfarenhet av att bila i Tyskland och Berlin i någorlunda närtid, då detta system är relativt nytt? Det jag hittade var en kopia (från kopiator) på del 1 av registreringsbeviset.

- Räcker det med del 1 och räcker det med en kopia? Det står företagets namn som ägare till bilen (tänkte ev. svänga förbi en besiktningsstation i Malmö på morgonen som enligt hemsidan kan utfärda dessa..)

- Ska man skita i det hela och hoppas på att farbror blå inte stoppar och bötfäller en när man kör i en sådan miljözon (vårt hotell ligger i en sådan zon i Berlin) När man väl parkerat vid hotellet åker man ju inte runt med bilen i Berlin.

Tacksam för erfarenheter ..
DonFlex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 19:05   #2
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Har bilat runt mycket i Tyskland men aldrig hört om miljözoner tidigare. Kanske haft tur eller så är det nytt sedan ett par år tillbaka.

Fullständigt registreringsbevis i original är alltid en bra idé att ha med. Vad jag vet är det inget krav i Tyskland men det lär inte vara ett snack du vill ta med polisen om du blir stoppad. I många länder är det ett måste att ha med.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 19:58   #3
DonFlex
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Har bilat runt mycket i Tyskland men aldrig hört om miljözoner tidigare. Kanske haft tur eller så är det nytt sedan ett par år tillbaka.

Fullständigt registreringsbevis i original är alltid en bra idé att ha med. Vad jag vet är det inget krav i Tyskland men det lär inte vara ett snack du vill ta med polisen om du blir stoppad. I många länder är det ett måste att ha med.
jag hinner inte ordna med ett regbevis.
DonFlex är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)