Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-03, 15:45   #31
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
På ett sätt så är jag sugen på att köra det igen, men precis som flera andra varit inne på så fasiken om det börjar ta så mycket fritid som det gjorde förr i tiden. Jag hade typ mer lust att spela WoW än att umgås med exet en period, ehum. Sådär nyttigt för relationen (och sociala delen i sig). Särskilt när man tröttnar på spelet och upptäcker att man levt i en parallellvärld en period. När det var som värst satt jag på jobbet och verkligen tänkte på vad jag skulle göra i WoW när jag kom hem, kvällens mål/objective osv.... gaah.

Samtidigt så undrar jag om det verkligen är lika kul att köra om allt en till gång? När man redan vet vad som väntar lite...
Kan relatera, jag hade lika roligt min andra gång som första gång och är nästan ännu mer taggad på officiella launchen nu. Man kan ju spela vanilla väldigt casual, men då får man ju dra ner förväntningar/krav rejält på vad man kommer uppnå. RPG elementen är ju aldrig så starka i WoW som just i vanilla, så den vägen är ju cool.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 13:35   #32
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det här är min känsla just nu, har dessutom tröttnat på League of legends så har inget spel alls att lira.

Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 14:46   #33
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Alltså, ni kommer ju inte va inne i naxxramas 40 på minst ett år...minst. Ska alla köra från 0 kommer det ta så jävla lång tid, hälften kommer bli utbrända på vägen dit när det gäller att geara upp minst 40 personer med raidgear från raids som är sjukt långsamma. Att ens levla upp från 0 till 60 kommer få flera att lägga ner, utan heirlooms, utan folk som drar, bara skitgear i questrewards... Det folk är nostalgiska över är att raida med 50+ personer i Teamspeak varje vecka och vara med i guilder som håller regelrätta anställningsintervjuer vid rekryteringar.. det kommer inte va samma grej den här gången.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 15:37   #34
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Ska alla köra från 0 kommer det ta så jävla lång tid, hälften kommer bli utbrända på vägen dit när det gäller att geara upp minst 40 personer med raidgear från raids som är sjukt långsamma. Att ens levla upp från 0 till 60 kommer få flera att lägga ner, utan heirlooms, utan folk som drar, bara skitgear i questrewards...
Har du ens kollat på betan? Levla till 30 gick på 1-2 dagar. Igår ökades capen till level 40 och flera personer börjar närma sig på under ett dygns tid. Skulle inte bli förvånad om personer som spelar mycket tar sig till level 60 på ca 1 vecka. 2-4 veckor för personer med normala liv och åtaganden.

Att folk tycker levlandet tog lång tid i vanilla berodde på att spelet var helt nytt och folk var extremt dåliga.

Många som aldrig spelade vanilla eller har glömt hur det var och nu blivit vana vid retails enkelhet och givmildhet kommer nog snabbt tröttna på classic. Det blir för jobbigt helt enkelt. För mycket grind, för mycket tid att lägga ned, för få enkla rewards.

Gillar man mythic raiding och competitive gaming i form av arena och MDI är det retail som gäller dock då det inte finns mycket av det i classic. Det ena utesluter inte det andra dock.

Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
det kommer inte va samma grej den här gången.
Självklart inte. Folk har haft 15 år på sig att öva på spelet och bli duktiga.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 16:44   #35
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Folk som VERKLIGEN går inför det kommer nog börja dinga 60 efter typ cirka 7 dagar skulle jag tro.

Rekordet är mig veterligen 4d 20h /played i officiella vanilla. Det är möjligt att folk har optimerat rutten sen dess på alla privatservrar, så det kanske går att göra lite snabbare än så. Dock kommer det ju vara extremt knökat i startzonerna osv, så om vi förutsätter att det tar typ 4d 20h (116h) /played att dinga, så tar det, i RL-dagar:

5.8 dagar (ding strax innan midnatt söndag 1/9) om man spelar 20h per dygn
7.25 dagar (ding strax efter midnatt natten mellan måndag och tisdag) om man spelar 16h per dygn.

För att cleara content måste man ju vara 40 man som har gjort prequestet. MC-questet är rätt enkelt om jag minns rätt. Vet inte hur långt man kommer med levlinggearen, eller om man måste farma mycket 5man/fire res osv innan man clearar MC, men skulle tro att det är gjort inom 2v från release.

Nån streamer pratade om 11 dagar efter release. Det känns optimistiskt, men inte omöjligt.
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 17:03   #36
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Jag kommer nog spela det, jag är väl medveten om att det inte går att återskapa barndommens magi igen men jag vet att jag kommer tycka om spelet av flera anledningar.

Jag har testat tbc och vanilla på privates och även efter nostalgin har lagt sig så tycker jag spelen är roligare att spela av flera aneldningar än retail även om jag tycker det är helt okej med! Dels så finns det en server community, vilket inte alls finns idag. Gearet man får under raids betyder mer än något för stunden då när nästa tier släpps så är det inte helt sjuka catchup mechanics som gör att den gamla contenten blir helt värdelös.

Dels för att progressionen är linjär så finns det alltid folk man kan haka på som precis börjat sin resa. Sedan så är levlandet en del av spelet istället för en sidnotis som det är idag. Visst questen har blivit mer intressantare men allting går för snabbt och man sugs med i tempot om att nå max level så snabbt som möjligt vilket jag aldrig fick den känslan när jag testade om de gamla spelen.

I TBC, vanilla och wotlk tog levlandet längre tid och man känner hur sin karaktär sakta men säkert blir starkare för varje level med mer och mer talents.

Sedan är ju inte allt positivt, questen och raidsen är blev bättre efter vanilla. Lite för mycket trash och ganska ointressanta mechanics. Men det märkte man redan i TBC och wotlk vilket engentligen är bättre versioner av vanilla.

Så ser fram emot det och kommer troligtvis spela priest.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 21:52   #37
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Har du ens kollat på betan? Levla till 30 gick på 1-2 dagar. Igår ökades capen till level 40 och flera personer börjar närma sig på under ett dygns tid. Skulle inte bli förvånad om personer som spelar mycket tar sig till level 60 på ca 1 vecka. 2-4 veckor för personer med normala liv och åtaganden.

Att folk tycker levlandet tog lång tid i vanilla berodde på att spelet var helt nytt och folk var extremt dåliga.

Folk har haft 15 år på sig att öva på spelet och bli duktiga.
Okej vi kan säga att 45-50 personer har tiden att lägga på att leva snabbt och att du får ihop en guild med 50 aktiva som kan hålla attendance varje vecka genom Zul'Gurub, AQ Ruins, MC, Onyxia, BWL, AQ och NAXX. Detta inkluderat att farma resistance gear, consumables, reputation, attunement...jag tvivlar.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 21:59   #38
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Folk som VERKLIGEN går inför det kommer nog börja dinga 60 efter typ cirka 7 dagar skulle jag tro.

Rekordet är mig veterligen 4d 20h /played i officiella vanilla. Det är möjligt att folk har optimerat rutten sen dess på alla privatservrar, så det kanske går att göra lite snabbare än så. Dock kommer det ju vara extremt knökat i startzonerna osv, så om vi förutsätter att det tar typ 4d 20h (116h) /played att dinga, så tar det, i RL-dagar:

5.8 dagar (ding strax innan midnatt söndag 1/9) om man spelar 20h per dygn
7.25 dagar (ding strax efter midnatt natten mellan måndag och tisdag) om man spelar 16h per dygn.

För att cleara content måste man ju vara 40 man som har gjort prequestet. MC-questet är rätt enkelt om jag minns rätt. Vet inte hur långt man kommer med levlinggearen, eller om man måste farma mycket 5man/fire res osv innan man clearar MC, men skulle tro att det är gjort inom 2v från release.

Nån streamer pratade om 11 dagar efter release. Det känns optimistiskt, men inte omöjligt.
Vill inte ge mig på att gissa dag men jag tror att det är fullt möjligt innan andra reseten, kräver ju dock enorm dedikering och långtgående planering.

Med tanke på de 10 000-tals personer som spelat på privatservers och den hype som råder redan 3 månader innan release så tror jag det kommer vara en rejäl succé. Givetvis kommer folk trilla av efter release, men så är det alltid.

Även om man inte når endgame i vanilla utan enorm tidsinsats finns det fortfarande gott om content och RPG-elementet är ju inte raderat som i nuvarande WoW heller om man är mer casual.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2019-06-05 klockan 22:00.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 10:10   #39
mrmister
Registered User
 
mrmisters avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Alltså, ni kommer ju inte va inne i naxxramas 40 på minst ett år...minst. Ska alla köra från 0 kommer det ta så jävla lång tid, hälften kommer bli utbrända på vägen dit när det gäller att geara upp minst 40 personer med raidgear från raids som är sjukt långsamma. Att ens levla upp från 0 till 60 kommer få flera att lägga ner, utan heirlooms, utan folk som drar, bara skitgear i questrewards... Det folk är nostalgiska över är att raida med 50+ personer i Teamspeak varje vecka och vara med i guilder som håller regelrätta anställningsintervjuer vid rekryteringar.. det kommer inte va samma grej den här gången.
Finns alltid en sån här...
mrmister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 09:32   #40
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det här är min känsla just nu, har dessutom tröttnat på League of legends så har inget spel alls att lira.
Vad var det som gjorde att du gick från att knappt överväga att spela till att vara hypad?
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 10:31   #41
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Vad var det som gjorde att du gick från att knappt överväga att spela till att vara hypad?
Några av mina närmsta vänner jag spelat WoW on and off med sen TBC och även på privatservrar ska lira, så vi är runt 10 personer och runt 30 med utökade vänner. Det var nog främsta anledningen samt att jag tröttnat fullkomligt på mitt nuvarande spel (som jag spelat så gott som dagligen i flera år).

Svårt att sätta ord på det, har kollat streams och läst massa guider osv och insåg helt enkelt hur jäkla kul det är.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 19:12   #42
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Börjar bli dags. Frågan är om man ska investera i en ny laptop. Min är hyfsat ny, helt sanslöst att den inte klarar ett spel från 2004. Vore kul med något socialt spel till skillnad från mina tunga singelplayerspel, det hade varit fräscht med något nytt att nörda ner sig i nu känner jag. :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 19:56   #43
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Kommer köra med typ 10 bekanta/kollegor/vänner. De ska ju släppa servernamn osv senare i veckan. När det sker kommer vi välja en server att lira horde på.

Om det är någon här som ska köra helt solo kan jag posta servernamn här, så kan du rolla på samma så kanske det kan bli lite dungeons osv framöver

OBS HORDE
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 11:51   #44
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
serverlista om 3 dagar, vore kul om vi hamnade på samma server
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 12:40   #45
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Ja, det hade ju varit roligt! Jag och ett gäng vänner ska ju spela ihop, förmodligen Alliance.

Servernamnen släpps idag tror jag.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)