Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-10, 20:49   #31
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vilken cannabis är det som inte gör dig till en skön flummare, och hur påverkar den cannabisen personer?
Jag är ingen expert på Cannabis men har du testat lite olika sorter vet du att det är skillnad. Särskilt med viss hash i kombination med alkohol, som kan bli klart mer uppåt än att röka gräs hemma i soffan och drömma om svandun.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:51   #32
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vilken cannabis är det som inte gör dig till en skön flummare, och hur påverkar den cannabisen personer?
Den som är spetsad med PCP och meth. Aldrig testat den?
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:53   #33
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag är ingen expert på Cannabis men har du testat lite olika sorter vet du att det är skillnad. Särskilt med viss hash i kombination med alkohol, som kan bli klart mer uppåt än att röka gräs hemma i soffan och drömma om svandun.
Ja, det är skillnad, men det är fortfarande flum eller flum. Mer trippigt eller mer body high.

Knappast så att du blir speedad ala amfetamin eller emotionellt störd ala alkohol.

Det har dessutom ingenting att göra med om det är gräs eller hasch utan om plantan är av sorten sativa, indica eller hybrid och hur den hybriden i så fall är fördelad.

Senast redigerad av sumialic den 2019-10-10 klockan 20:54.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:55   #34
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Ja, det är skillnad, men det är fortfarande flum eller flum. Mer trippigt eller mer body high.

Knappast så att du blir speedad ala amfetamin eller emotionellt störd ala alkohol.
Har du testat den inställningen mot förortskidsen som röker mer skit än Willie Nelson?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:56   #35
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Cannabis kan göra vissa människor jävligt jobbiga. De säger "Cannabis gör mig kreativ" Jag säger "Varför ringer du och väcker mig 3 på morgonen en vardag för att berätta det?" "Det har jag glömt". Då lägger jag på.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 20:56   #36
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Har du testat den inställningen mot förortskidsen som röker mer skit än Willie Nelson?
Har du funderat på om det kanske är förortskidsen som har psykiska problem och inte plantan som magiskt får nya egenskaper?
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 21:15   #37
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Har du funderat på om det kanske är förortskidsen som har psykiska problem och inte plantan som magiskt får nya egenskaper?
Under min tid i gymnasiet, för bra många år sedan, var jag polare med en snubbe vars farsa odlade cannabis. Bästa skit du kan röka. En doktorsexamen i cannabis bara där. Och jag har hört allt det där snacket förut.

Nej, du blir normalt sett inte aggressiv av cannabis. Tvärtom. Men ge dig på fulhasch som säljs på gatan och blanda med alkohol så kan det bli otrevligt. Jag var tvungen en gång tvungen att bryta näsan på polaren för att han blev helt dum i huvudet, efter att ha rökt på och krökat lite. Inte en person som annars är våldssm, men just då skulle han jävlar slåss med alla - tills jag satte stopp för det.

Och tror du förortskidsen är snällare, när de drar runt på stan och letar folk att råna? Och som sagt, de röker mer än Willie Nelson.

Och jo, emotionellt störda är precis vad de blir.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 21:29   #38
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Under min tid i gymnasiet, för bra många år sedan, var jag polare med en snubbe vars farsa odlade cannabis. Bästa skit du kan röka. En doktorsexamen i cannabis bara där. Och jag har hört allt det där snacket förut.

Nej, du blir normalt sett inte aggressiv av cannabis. Tvärtom. Men ge dig på fulhasch som säljs på gatan och blanda med alkohol så kan det bli otrevligt. Jag var tvungen en gång tvungen att bryta näsan på polaren för att han blev helt dum i huvudet, efter att ha rökt på och krökat lite. Inte en person som annars är våldssm, men just då skulle han jävlar slåss med alla - tills jag satte stopp för det.

Och tror du förortskidsen är snällare, när de drar runt på stan och letar folk att råna? Och som sagt, de röker mer än Willie Nelson.

Och jo, emotionellt störda är precis vad de blir.
Fulhasch, vad är det? Är det spetsat med något? Och blanda med alkohol, igen, det är alkoholen som är boven i dramat fortfarande.

Det är roligt att se hur vissa har en helt skev uppfattning om cannabis pga en gång de rökte på när de var små eller vad en polare gjorde för 10 år sen.
baggard är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 21:37   #39
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag är ingen expert på Cannabis men har du testat lite olika sorter vet du att det är skillnad. Särskilt med viss hash i kombination med alkohol, som kan bli klart mer uppåt än att röka gräs hemma i soffan och drömma om svandun.
Det finns olika sorters cannabis ja. Men nu undrade jag vilket som var annat än att man "blir en skön flummare". Du kan ju inte heller säga "i kombination med alkohol" eftersom det uppenbarligen är på grund av alkoholen då.

Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Den som är spetsad med PCP och meth. Aldrig testat den?
Ah, den. Dom spetsar den med meth för att göra folk beroende, visst?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 22:16   #40
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Fulhasch, vad är det? Är det spetsat med något? Och blanda med alkohol, igen, det är alkoholen som är boven i dramat fortfarande.

Det är roligt att se hur vissa har en helt skev uppfattning om cannabis pga en gång de rökte på när de var små eller vad en polare gjorde för 10 år sen.
Jomenvisst, och någon som rökt på mer än en gång och träffar pundare dagligen? Någon med daglig kontakt med polis och soc? Eller kriminalvården? Nä, det kan ju omöjligen vara så att det är problem med drogen.

Lustigt nog är jag drogliberal men era argument är ju verkligen hämtade ur cannabisrökandets 101.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 22:23   #41
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jomenvisst, och någon som rökt på mer än en gång och träffar pundare dagligen? Någon med daglig kontakt med polis och soc? Eller kriminalvården? Nä, det kan ju omöjligen vara så att det är problem med drogen.

Lustigt nog är jag drogliberal men era argument är ju verkligen hämtade ur cannabisrökandets 101.
Mycket korrekt. Jag är nästan lite orolig att alla brajjare här på forumet kommer lyssna på ett avsnitt för mycket av Joe Rogan Experience och fastna i en psykotisk loop där de frågar alla i sin omgivning om de testat DMT. Har ni hört om Moses och att den brinnande busken var en hallucination orsakad av droger? Wooow, maaan.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 22:23   #42
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jomenvisst, och någon som rökt på mer än en gång och träffar pundare dagligen? Någon med daglig kontakt med polis och soc? Eller kriminalvården? Nä, det kan ju omöjligen vara så att det är problem med drogen.

Lustigt nog är jag drogliberal men era argument är ju verkligen hämtade ur cannabisrökandets 101.

I kontakt med polis, soc och kriminalvården. Ja, då har du ju ett superobjektivt perspektiv på det hela!

Senast redigerad av baggard den 2019-10-10 klockan 22:27.
baggard är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 22:25   #43
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Ja, det är skillnad, men det är fortfarande flum eller flum. Mer trippigt eller mer body high.

Knappast så att du blir speedad ala amfetamin eller emotionellt störd ala alkohol.

Det har dessutom ingenting att göra med om det är gräs eller hasch utan om plantan är av sorten sativa, indica eller hybrid och hur den hybriden i så fall är fördelad.
Indica vs sativa är ganska mycket "myt" imo och skillnaderna i effekt handlar om olika fördelning av cannabinoider+terpener. Sedan har man bestämt att en viss sorts egenskaper är sativa/indica/hybrid och definierar så att säga bakvänt vilken sort det är baserat på effekt.

Vid dnatest av moderna strains så är i princip alla hybrider och sativa vs indica är bara ett omvänt sätt att benämna effekterna.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 22:29   #44
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jomenvisst, och någon som rökt på mer än en gång och träffar pundare dagligen? Någon med daglig kontakt med polis och soc? Eller kriminalvården? Nä, det kan ju omöjligen vara så att det är problem med drogen.

Lustigt nog är jag drogliberal men era argument är ju verkligen hämtade ur cannabisrökandets 101.
Haha är du seriös? "Träffar pundare dagligen" - kan det vara för att köpa "dödsknarket" cannabis? Kontakt med polis, soc, är det på grund av cannabis eller på grund av hur lagarna ser ut? Nä, det kan ju omöjligen vara så att det är problem med lagarna.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 22:38   #45
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
I kontakt med polis, soc och kriminalvården. Ja, då har du ju ett superobjektivt perspektiv på det hela!
Eller det där perspektivet du och andra cannabisförespråkare aldrig sett. Ni kan sitta där med era fina teorier men verkligheten är en helt annan.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)