Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-14, 11:08   #2296
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Ska komma och visa dig hur man springer trail!
Haha Nu spelar min fot självklart in men jag har faktiskt insett under den senaste tiden att jag nog inte gillar trail så mycket som jag har trott. I lördags reagerade jag på hur glad jag blev när stigen övergick till skogsväg och man slapp lägga så mycket energi på hur man satte ned fötterna. Så jag håller på att utvecklas till Skuggans motsats.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 13:45   #2297
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha Nu spelar min fot självklart in men jag har faktiskt insett under den senaste tiden att jag nog inte gillar trail så mycket som jag har trott. I lördags reagerade jag på hur glad jag blev när stigen övergick till skogsväg och man slapp lägga så mycket energi på hur man satte ned fötterna. Så jag håller på att utvecklas till Skuggans motsats.
Jag tänker sticka ut hakan och säga att jag gillar asfalt bäst. Främst för att jag älskar mina Hoka Clifton 6 som är stört dämpade och lätta och därmed är livsfarliga bland stock och sten. Men solen plockas inte av träd, det är ofta plant (=snabbt), man har större frihet i var man ska svänga etc.
Sen kan skogen ha sin egen charm, absolut.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 13:59   #2298
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag tänker sticka ut hakan och säga att jag gillar asfalt bäst. Främst för att jag älskar mina Hoka Clifton 6 som är stört dämpade och lätta och därmed är livsfarliga bland stock och sten. Men solen plockas inte av träd, det är ofta plant (=snabbt), man har större frihet i var man ska svänga etc.
Sen kan skogen ha sin egen charm, absolut.
Jag gillar också asfalt och har det gärna som en del av ett långpass(för det är det vi pratar om här tycker jag) men jag vill primärt få naturupplevelsen och då är en gammal skogsväg helt perfekt. Eftersom att jag bor i stan så värdesätter jag att komma ut i skogen åtminstone en gång per vecka. Hade inte bytt det mot en asfaltsrunda för att få passet överstökat lite snabbare. Däremot är det typ opti om man växlar underlag och kanske avslutar sista femman eller milen på asfalt för att känna att man tar sig framåt lite snabbare. Så har jag det nog helst när jag tänker efter, lite av varje.

Att man helst kör snabbare pass etc. på asfalt tycker jag är en no-brainer.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 20:31   #2299
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Pass 2

Löpning, 8x6 min tröskel, 1 min joggvila

Med löpgubbarna. Känningen jag skrev om i söndags gjorde sig påmind och jag fick justera löpsteget pyttelite och fick inte riktigt samma driv. Gick ändå helt ok, höll runt 4:20 på alla utom sista då jag hade rejält med kraft kvar och höll 4:07 i snitt.
Totalt 18.5 km, gött.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 09:08   #2300
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Vilodag igår, riktigt sliten från löpningen. Fortfarande sliten i höft och höftböjare. Skippar fredags planerade snabba intervaller och eventuellt även helgens långpass för att inte dra på mig nån skit.

Idag
Bänk
100 kg x 10 x 3
Pullups 4x8-12
Muscle-up 5x3
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 20:33   #2301
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Pass 2, i garaget

5 varv
60 cal rodd
10-8-6-4-2 power snatch, ökande vikt varje varv
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 15:11   #2302
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag och Robin drog ju till Sälen i fjol till hans stuga och sprang under två dagar en helg, tror det var v. 29. Finns mycket plats i stugan och du är väl en av få jag känner som skulle palla det fysiskt Är det något du är sugen på eller är du normalt upptagen merparten av sommarsemestern?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 16:06   #2303
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag och Robin drog ju till Sälen i fjol till hans stuga och sprang under två dagar en helg, tror det var v. 29. Finns mycket plats i stugan och du är väl en av få jag känner som skulle palla det fysiskt Är det något du är sugen på eller är du normalt upptagen merparten av sommarsemestern?
Nej jag är generellt inte så upptagen, brukar inte ha så mycket semester på sommaren utan ta den på hösten istället. Är något bröllop och 1-2 veckor på Gotland. Låter absolut intressant
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 16:25   #2304
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Nej jag är generellt inte så upptagen, brukar inte ha så mycket semester på sommaren utan ta den på hösten istället. Är något bröllop och 1-2 veckor på Gotland. Låter absolut intressant
Gött Sist åkte vi upp med tanken att vara där fredag-söndag, kände oss dock rätt färdiga på lördagen så drog hem efter den dagens löppass. Rätt flytande schema med andra ord. Men minst fre-lör och som mest en fre-sön. Jag hade precis kommit tillbaka från skada då och var inte så stark, är alla i slag kan man ju banka av ganska mycket träning den helgen.

Hör av mig när jag vet mer om när han har stugan, förra året var det v. 29 Har frågat Åberg också men han är ju farsa så har inga högre förhoppningar
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 17:40   #2305
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Just vecka 29 är den enda veckan jag definitivt inte kan pga bröllop den helgen, Gotland är inte bokat så flexibel där men säg till, så får vi se.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:27   #2306
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Då vet vi det! Tror nästan det är mer troligt att det inte blir v. 29 då det var den veckan i fjol, är något slags rullande schema. Åberg var på också om det passade någorlunda

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 14:03   #2307
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Löpning, 20k, 5:40

Riktigt härligt. Pigga ben och fint väder. Höften bråkade lite, främst i uppförsbackar. Blev temporärt bättre när jag stannade till och stretchade dvs det är muskulärt och därmed inte så allvarligt, dock störande. Blir nog inget tröskelpass nästa vecka, springer lugnt istället för att vila den lite.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 17:51   #2308
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Fin löpning och snygga x-fit pass. Gött när man hittar något som funkar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-21, 10:42   #2309
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Fin löpning och snygga x-fit pass. Gött när man hittar något som funkar!
Tackar!

--

Igår kväll i garaget:
En massa prehab/accessories för hela kroppen

I morse
6 varv:
- 12 cal AB
- 30 double unders
- 30 sek planka
- 25 KB swings 24 kg

4 varv:
- 12 cal ski
- 12 burpees
- 25 air squats

Blir eventuellt ett löp ikväll, troligen lugnt.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-21, 10:54   #2310
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Har tänkt på en sak. Oavsett vad jag säger om att t.ex. 40:30 vore godkänt för mig på Varvetmilen så lär jag ju åtminstone testa att gå ut i sub 4-tempo. Åberg och Robin har sub 40 ogjort också och det är nog hyfsat sannolikt att de ställer upp i Mantorp också. Således skulle det kunna bli fyra bekanta/polare som springer EXAKT tillsammans. Det är ju speciellt alltså...
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)