Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-09-23, 16:37   #61
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Grejen är ju att folk vill tro på allt. Kolla på kosttillskottsbranschen. Folk tror eller vill tro att nu fan har dom testat att tranbärskreatin ökar besepmuskeln med 56%!! Samma gäller folk som är natty. Man vägrar inse fakta.

Klart byggare krymper ,man kan inte köra med gasen i botten året runt även om många ligger på rätt hårt hela tiden. Man kan dock hålla sig rätt stor med hyffsat små doser ifall man i åratal gått runt med mycket muskler.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 16:44   #62
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Medicinskåpet som Dorian Yates förkroppsligade slätar ut genetiska skillnader rejält men det förändrar givetvis inte muskelfästens placering eller längdförhållanden mellan olika kroppsdelar. Den grundläggande strukturen spelade dock, väl att bemärka, betydligt större roll innan medicinskåpets utveckling tog fart under 90-talet. Om generna var så himla viktiga som vissa här vill göra gällande så skulle vi inte se omvandlingar från Hulk till pensionerad hjärtsjuk Bruce Banner så fort medicinskåpet stod tomt.

De som pratar om gener > doping är eller var i många fall själva dopade och försöker nedspela det.
Alltså, det är inte någon i tråden som menar att man bygger bättre/snabbare med bäst gener än med doping. Men det är inte nödvändigtvis så att de som är proffs tar mer eller fler grejer än någon sunkig amatör som aldrig kommer att kunna ställa sig på en olympiascen. Fan jag vet folk som tog allt, GH, insulin osv utöver alla steroider, inte blev de Dorian Yates för det, snarare blev de Lenny.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 17:27   #63
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Grejen är ju att folk vill tro på allt. Kolla på kosttillskottsbranschen. Folk tror eller vill tro att nu fan har dom testat att tranbärskreatin ökar besepmuskeln med 56%!! Samma gäller folk som är natty. Man vägrar inse fakta.

Klart byggare krymper ,man kan inte köra med gasen i botten året runt även om många ligger på rätt hårt hela tiden. Man kan dock hålla sig rätt stor med hyffsat små doser ifall man i åratal gått runt med mycket muskler.
Det roliga i mina 2 exempel är att det är folk som skall vara "cutting edge scientific strength training ultra smart people". Men samtidigt kör dom OS i mental gymnastik för att försöka och lyckas komma fram till att deras polare är natty.

Det är inte lika kul när random gymnisse säger det.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 17:51   #64
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Alltså, det är inte någon i tråden som menar att man bygger bättre/snabbare med bäst gener än med doping. Men det är inte nödvändigtvis så att de som är proffs tar mer eller fler grejer än någon sunkig amatör som aldrig kommer att kunna ställa sig på en olympiascen. Fan jag vet folk som tog allt, GH, insulin osv utöver alla steroider, inte blev de Dorian Yates för det, snarare blev de Lenny.
Alla, proffs eller ej, börjar se ut som Lenny efter 5-10 år av att ha tagit allt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 17:52   #65
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Byggarna blev små off även innan byggarna var "apotek".

Skillnaden är att de inte hade Instagram och postade bilder året runt. Finns gott om bilder på Arnold och andra byggare på offsäsongen.

Men, man ser det man vill antar jag.

Skickat från BÖJRACKET
Det är väl snarare så att folk tar en massa bilder när de är i form och portionerar ut dem på instagram över tiden så att de alltid ser awesome ut.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:16   #66
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Precis.

Citat:
Om generna var så himla viktiga som vissa här vill göra gällande så skulle vi inte se omvandlingar från Hulk till pensionerad hjärtsjuk Bruce Banner så fort medicinskåpet stod tomt.
Är alltså fel. Samma gäller nu som då. Oavsett hur sjuka gener du har kommer du krympa som snorren i kallt vatten när du går off.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:38   #67
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Precis.

Är alltså fel. Samma gäller nu som då. Oavsett hur sjuka gener du har kommer du krympa som snorren i kallt vatten när du går off.
Poängen jag vill göra gällande är att om generna var så fantastiska så skulle väl dessa herrar kunna uppbåda en ruggig fysik även utan steroider i kroppen om än ett par storlekar mindre men jag ser inget som tyder på det. Du får gärna komma med motbevis dock.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:43   #68
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Poängen jag vill göra gällande är att om generna var så fantastiska så skulle väl dessa herrar kunna uppbåda en ruggig fysik även utan steroider i kroppen om än ett par storlekar mindre men jag ser inget som tyder på det. Du får gärna komma med motbevis dock.
Tror jag skrev det tidigare i tråden. Har sett flertalet bilder på unga olympiabyggare. Redan innan puberteten har många jag sett redan börjat visa potentialen.

Även tidigt in i deras byggkarriär ser man extremt sjuka gains, e.g. Yates och Coleman.

Roligast tycker jag dock är Kevin L som verkligen blev liten ibland på off men skulle sopat banan på Olympia idag. Visa mig någon annan som gör det, eller ens kan. Finns säkert någon annan med, ja, lika sjuka gener.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:46   #69
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Poängen jag vill göra gällande är att om generna var så fantastiska så skulle väl dessa herrar kunna uppbåda en ruggig fysik även utan steroider i kroppen om än ett par storlekar mindre men jag ser inget som tyder på det. Du får gärna komma med motbevis dock.
Skämtar du? Har du sett bilder på coleman, yates, lee priest efter typ 2-3 år på gymmet. Vad skulle du vehöva för bevis? Finns inga bevis att marcus ruhl använde aas vad jag vet heller. Klart som fan dom vore mindre men dom skulla piska största delen som dopar sig ändå...i verkliga livet drar folk i sig stora mängder och ser ut som skit i dom flesta fall
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:53   #70
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Poängen jag vill göra gällande är att om generna var så fantastiska så skulle väl dessa herrar kunna uppbåda en ruggig fysik även utan steroider i kroppen om än ett par storlekar mindre men jag ser inget som tyder på det. Du får gärna komma med motbevis dock.
https://imgur.com/f2K0Wel
Dorian Yates i tonåren, bättre än 99.9% av brädan inkl de som dopat sig.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:58   #71
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Tror jag skrev det tidigare i tråden. Har sett flertalet bilder på unga olympiabyggare. Redan innan puberteten har många jag sett redan börjat visa potentialen.

Även tidigt in i deras byggkarriär ser man extremt sjuka gains, e.g. Yates och Coleman.

Roligast tycker jag dock är Kevin L som verkligen blev liten ibland på off men skulle sopat banan på Olympia idag. Visa mig någon annan som gör det, eller ens kan. Finns säkert någon annan med, ja, lika sjuka gener.

Skickat från BÖJRACKET
Att ingen någonsin på Olympia-scenen skulle ha haft bra gener är knappast en rimlig tolkning av vad jag skrev. I synnerhet eftersom jag uttryckligen skrivit att de som svarar bäst på steroider även svarar bäst på ren träning. Men resultaten vi ser är snarare 33% gener och 66% doping än 66% gener och 33% doping som vissa här vill göra gällande. Sedan finns det ju inget som säger att det ger någon fördel vid Olympia att vara på året runt jämfört med att hoppa på ett väl genomtänkt "upplägg" 3 månader innan Olympia. Det kanske till och med är en fördel att göra så.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 19:03   #72
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Skämtar du? Har du sett bilder på coleman, yates, lee priest efter typ 2-3 år på gymmet. Vad skulle du vehöva för bevis? Finns inga bevis att marcus ruhl använde aas vad jag vet heller. Klart som fan dom vore mindre men dom skulla piska största delen som dopar sig ändå...i verkliga livet drar folk i sig stora mängder och ser ut som skit i dom flesta fall
Men lägg ner. Jag pratar inte om gamla ikoniska byggare utan om den generiska looken som moderna byggare har som huvudsakligen är ett resultat av deras medicinskåp.

Senast redigerad av Klein den 2020-09-23 klockan 19:06.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 19:24   #73
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Men lägg ner. Jag pratar inte om gamla ikoniska byggare utan om den generiska looken som moderna byggare har som huvudsakligen är ett resultat av deras medicinskåp.
Jag tror varken du eller jag har 100 koll på vad de trycker i sig...aas, hgh,insulin och kanske nån myostatinhämmare om såna finns. Jag talar om oss vanliga människor vs proffsen. Jo proffsen kanske har tillgång till sådant alla andra inte har i vissa fall men i stort sett så den som har råd kan göra som bostin loyd och trycka i sig 14g. Jämför vi med Arnold osv så har ju allting gått framåt på alla plan.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 19:43   #74
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag tror varken du eller jag har 100 koll på vad de trycker i sig...aas, hgh,insulin och kanske nån myostatinhämmare om såna finns. Jag talar om oss vanliga människor vs proffsen. Jo proffsen kanske har tillgång till sådant alla andra inte har i vissa fall men i stort sett så den som har råd kan göra som bostin loyd och trycka i sig 14g. Jämför vi med Arnold osv så har ju allting gått framåt på alla plan.
Jag behöver inte veta deras exakta kur för att göra bedömningen att kurandet är huvudfaktorn bakom deras resultat. Att många icke-proffs som kurar ser ut som skit beror på:

A) De fick på grund av exceptionellt dåliga gener inga resultat av ren träning och började därför dopa sig och fick kassa resultat av det också. De är lika lite representativa för average Joe som Ronnie Coleman.

B) Grejerna de tar innehåller inte vad det står på etiketten och/eller de tar fel preparat i fel doser.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 21:09   #75
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
C) Icke BB-proffs vill inte se ut som djur utan bara ha en enklare väg till beachkroppen. Säkerligen vanligare än folk som preppar för att bli stora.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)