Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-22, 11:23   #1
intribad
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 1
Träningsprogram för hemmabruk

Hej!

Ny här på forumet, tar gärna emot lite tips och tankar!

Jag är 30 år, man, normalbyggd till tanig. Efter år av inaktivitet vad gäller träning, tog jag för ungefär ett år sedan tag i saken. Löpträning, varvat med styrketräning hemma. Löpningen har fungerat bra, däremot har jag aldrig styrketränat ordentligt på gym: enda styrketräningen var lättare former i samband med fotbollsträning i ungdomen. Såldes är min kunskapsnivå rätt basic.

I samband med att jag började, "byggde" jag upp ett eget program för hemmabruk - det enda hjälpmedlen jag haft är hantlar samt en tränigsmatta. Efter en sväng på google gjorde jag nedanstående två program (ca 50 min per styck), som jag varvat mellan. Under året har jag snittat på två sådana träningspass i veckan.


PASS 1
situps
superman
armhävningar
dumbell side bend
dumbell row
overhead shoulder press
lunges
stiff-legged deadlift
tricep extension
bicep curl
lateral shoulder rase

PASS 2
bottoms up (mage)
situps / obliques
plankan
row
squats
liggande bröstpress m hantlar
dumbell shrug
tricep kickbacks
front dumbell raise
bicep curl

Ursäkta blandningen av engelska/svenska termer, hoppas det framgår vad jag menar för övningar... Hursomhelst, av logistiska och ekonomiska alternativ är gymträning inte aktuellt i dagsläget, men kan komma att bli framöver.

Vad har resultatet blivit? Jag känner mig starkare, och det syns även till viss del. Märkte att baksida axlar halkade lite efter, och hade inte med något sådant, så det har jag lagt till. Däremot har jag, först nu, börjat fundera på om jag missat något? Är det något jag kan lägga till eller ta bort, för att vidareutveckla detta? Några redskap eller hjälpmedel jag kan skaffa mig? Är det jag pysslat med nu i ett år helt galet?

Tack för hjälpen - alla tankar är välkomna!
intribad är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)