Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-28, 21:28   #31
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Godaste light-ölen??
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 23:06   #32
Skuggvargen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 49
"Bright Brew" var en favorit då det begav sig, nu är det SAxon som gäller ^^
Skuggvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 23:11   #33
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Min belöning till då jag är klar med badrummet, en Herencia Historico

Postat via en mobil enhet
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 17:49   #34
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Vill informera alla glutenintolleranta att Fuller's IPA ligger under 20ppm gluten/liter och räknas därför som glutenfri

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 14:33   #35
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Alltså vi vet väl alla hur vidrig den där Sierra Tequilan med hatten på korken är.

Är den här godare? Aldrig testat den. Funderar på att köpa den som en present, men vill inte köpa den om den är lika vidrig som Sierran..

https://www.systembolaget.se/dryck/s...-especial-1702

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 14:54   #36
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Alltså vi vet väl alla hur vidrig den där Sierra Tequilan med hatten på korken är.

Är den här godare? Aldrig testat den. Funderar på att köpa den som en present, men vill inte köpa den om den är lika vidrig som Sierran..

https://www.systembolaget.se/dryck/s...-especial-1702

Den ser ju god ut i alla fall. Kanske bäst att du köper två flaskor, och klunkar i dig den ena själv först, för att säkerställa kvaliteten.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 14:59   #37
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Den ser ju god ut i alla fall. Kanske bäst att du köper två flaskor, och klunkar i dig den ena själv först, för att säkerställa kvaliteten.
Ingen dum tanke, men det blir onödigt dyrt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 15:00   #38
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Alltså vi vet väl alla hur vidrig den där Sierra Tequilan med hatten på korken är.

Är den här godare? Aldrig testat den. Funderar på att köpa den som en present, men vill inte köpa den om den är lika vidrig som Sierran..

https://www.systembolaget.se/dryck/s...-especial-1702

Den där och hatten är systembolagets 2 billigaste tequilas. Och man får lite vad man betalar för. Det är en tequila man möjligen blandar en drink på, men helst inte.

Om du vill ha en Reposado (fatlagrad) får du gå upp lite i pris för att få en som är god. typ https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/ocho-8749802
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 15:08   #39
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Den där och hatten är systembolagets 2 billigaste tequilas. Och man får lite vad man betalar för. Det är en tequila man möjligen blandar en drink på, men helst inte.

Om du vill ha en Reposado (fatlagrad) får du gå upp lite i pris för att få en som är god. typ https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/ocho-8749802
Misstänkte nästan det. Men jag antar att det ändå är smakskillnad på dom två (hatten och den jag länkade).

Vet ju att den här är god, men inget jag vill ge bort i syftet (shotta) https://www.systembolaget.se/dryck/s...tres-tonos-901

Annars får jag köpa nå bubbel åt henne!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2020-08-11 klockan 15:12.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 15:13   #40
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Misstänkte nästan det. Men jag antar att det ändå är smakskillnad på dom två (hatten och den jag länkade).

Vet ju att den här är god, men inget jag vill ge bort i syftet (shotta) https://www.systembolaget.se/dryck/s...tres-tonos-901
Smakskillnad är det såklart, du får ju fattonen och lite mörka melassigare smaker. Men personligen använder jag nog vit tequila om jag ska göra en drink, en fatlagrad skulle vara för att sippa på och då vill jag nog upp i pris.

Jag kan dock väldig lite om tequila, mer än ett par föreläsningar och provningar på stockholm beer and whiskey. Jag vet ungefär vad jag gillar, och att man vill ha 100% agave
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 15:21   #41
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Smakskillnad är det såklart, du får ju fattonen och lite mörka melassigare smaker. Men personligen använder jag nog vit tequila om jag ska göra en drink, en fatlagrad skulle vara för att sippa på och då vill jag nog upp i pris.

Jag kan dock väldig lite om tequila, mer än ett par föreläsningar och provningar på stockholm beer and whiskey. Jag vet ungefär vad jag gillar, och att man vill ha 100% agave
Hehe förstår

Det är ju ändå mer än typ 99%, så jag litar på dig tack för hjälpen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 15:31   #42
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Gillar man kraftfulla viner med lång och fyllig eftersmak så gillar man nog det här favvo-vinet som finns på systemet.

La Rioja Alta Gran Reserva 904
https://www.systembolaget.se/dryck/r...ja-alta-746201

Även Chateau Musar från Libanon är riktigt gott:
https://www.systembolaget.se/dryck/r...u-musar-746301

Eller egentligen nästan vilken Châteauneuf-du-Pape som helst på bolaget.

Och rent generellt så brukar ett dyrare pris betyda godare smak oavsett hur mycket smaken är delad. Och funkar inte vinet till att dricka på egen hand så kan det ge en HELT annan smak när den kombineras med mat.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 11:08   #43
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Whiskey tips?

Jag gillar rökiga som Talisker även sötare Bourbons som Maker's Mark. Lagavulin någon äldre årgång är nog en av de bättre jag har smakat.

Funderar på Glen Moray eller Old Pulteney som ligger i den lägre prisklassen. Planen är att få till en liten samling av skotska, irländska och bourbons någonstans mellan 300-450kr per 70cl.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 12:58   #44
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteJellyBerry Visa inlägg
Whiskey tips?

Jag gillar rökiga som Talisker även sötare Bourbons som Maker's Mark. Lagavulin någon äldre årgång är nog en av de bättre jag har smakat.

Funderar på Glen Moray eller Old Pulteney som ligger i den lägre prisklassen. Planen är att få till en liten samling av skotska, irländska och bourbons någonstans mellan 300-450kr per 70cl.
Kolla in Ralfy på youtube så ska du nog få hyfsat med underlag för att ta ett beslut. Annars är ju Highland park 12 ett säkert kort i den klassen.

Evan Williams bottled in bond ligger i den prisklassen och är nog bästa bourbon på systemet för det priset.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 14:21   #45
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteJellyBerry Visa inlägg
Whiskey tips?

Jag gillar rökiga som Talisker även sötare Bourbons som Maker's Mark. Lagavulin någon äldre årgång är nog en av de bättre jag har smakat.

Funderar på Glen Moray eller Old Pulteney som ligger i den lägre prisklassen. Planen är att få till en liten samling av skotska, irländska och bourbons någonstans mellan 300-450kr per 70cl.
Köpte Dalwhinnie 15 på systemet för 490 kr. Riktigt bra, om jag får säga det och låter som att den passar in på det du efterfrågar.

Första glaset när den öppnats var godast. De senaste gångerna jag druckit av den har jag haft i 3 droppar vatten (max 1 kryddmått) och då blir den riktigt god. Lite sötare i början men toppar av med en lagom rökighet.


Vill du testa på något spännande så finns Paul John som är en indisk whisky som jag tyckte var väldigt trevlig också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)