Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-05-18, 09:18   #61
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Förmodligen att det har blivit så mainstreampopulärt att fler otränade individer kommer in och kör på. Denna person t.ex. hade bara kört två pass innan skadan skedde. Det blir ju mycket vändningar hit och dit också, så antingen häl/vad eller knä ligger väl mest i riskzonen.
Exakt så. Det finns ju en tydlig såväl bak som framsida av att något exploderar så fruktansvärt hårt bland normalsvenssons och då f.a. otränade sådana. Det är ju helt sjukt bra att det får folk som ALDRIG varit intresserade av någon som helst sport innan, eller åtminstone inte senaste decennie, att börja röra på sig, men det leder ju oundvikligen till skador precis som crossfiten fick lite dåligt rykte om sig när det ökade i poularitet. Givet det stora antal människor som faktiskt spelar tror jag inte skadestatistiken är högre än andra sporter, tvärtom, men det faktiska antalet utövare skapar ju oerhört många absoluta skademöjligheter också.
Jag ser så fånigt sällan folk som joggar eller värmer upp något speciellt heller, vilket är skönt för då slipper man trängas, men det är ju också den absolut största orsaken. Det är lite moppe-mentalitet, "ocoolt att värma upp" nästan, vilket är tragikomiskt.
Dessutom ogillar de flesta att investera 5-10min att faktiskt värma upp sina slag osv ordentligt heller. Medan vissa talanger osv kanske inte helt behöver det för att bollkänslan sitter i ryggraden så tror jag många matcher hade varit av högre kvalité med mindre missar om man faktiskt värmer upp grundslag, volleys, bandejas och hårdare overheads ORDENTLIGT innan match så slipper man slösa första set åt det.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 09:23   #62
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Låter som början på crossfittrenden.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 09:28   #63
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Låter som början på crossfittrenden.

Skickat från BÖJRACKET
Hehe, crossfittrenden on steroids om man ser till antal utövare i Sverige.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 09:29   #64
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Hehe, crossfittrenden on steroids om man ser till antal utövare i Sverige.
Tänkte mer på att det i båda fallen är otränade tjockisar som helt plötsligt börja träna hårt och skadar sig.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 09:48   #65
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Fast crossfitskador handlar väl mycket om iaf förut att fokus var på snabbhet och inte på form? Kipping pullups där man svingar som en idiot och göra så många ryck tills du har den sämsta formen man sett någonsin.

Padel och racketsporter är ju ganska svåra att skada sig på det sättet.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 09:58   #66
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 730
Varför hatar så många på padel? Ganska kul aktivitet man kan göra med polarna. Ungefär som att lira korpenfotboll eller nått. Man har kul och sitter inte hemma. Hjälper nog knappast med kardio eller muskelbyggande, men varför begränsa sig?

EDIT: Menar inte många specifik på Kollo, utan generellt.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 10:12   #67
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Varför hatar så många på padel? Ganska kul aktivitet man kan göra med polarna. Ungefär som att lira korpenfotboll eller nått. Man har kul och sitter inte hemma. Hjälper nog knappast med kardio eller muskelbyggande, men varför begränsa sig?

EDIT: Menar inte många specifik på Kollo, utan generellt.
Tror specifikt för att det har blivit så trendigt bland mellanchefer och såna "typer". Själva sporten tycker jag är väldigt rolig och som med alla racketsporter så blir den jobbigare fysiskt ju bättre man blir.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 11:03   #68
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Varför hatar så många på padel? Ganska kul aktivitet man kan göra med polarna. Ungefär som att lira korpenfotboll eller nått. Man har kul och sitter inte hemma. Hjälper nog knappast med kardio eller muskelbyggande, men varför begränsa sig?

EDIT: Menar inte många specifik på Kollo, utan generellt.
Hatar många den? Jag tycker padel är kul. Det är också kul att skämta om tjockisar som skadar sig.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 13:41   #69
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 730
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hatar många den? Jag tycker padel är kul. Det är också kul att skämta om tjockisar som skadar sig.
Ja, många pratar just om det som att det bara är "tjockisar" som spelar eller mellanchefer med backslick osv. Träffade nyligen en snubbe som sa "padel? det är väl knappast träning... i så fall är schak träning också"

Padel är ju skitkul. De flesta sporter är rätt kul tycker jag iofs.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 13:42   #70
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Ja, många pratar just om det som att det bara är "tjockisar" som spelar eller mellanchefer med backslick osv. Träffade nyligen en snubbe som sa "padel? det är väl knappast träning... i så fall är schak träning också"



Padel är ju skitkul. De flesta sporter är rätt kul tycker jag iofs.
Hur kan det vara bara tjockisar -eller- något annat? Tror du tar skämten lite för seriöst. Till exempel kan den personen inte vart seriös, utan drev säkert, men var den seriös är den också efterbliven. Då kan man skämta om den personen på samma vis.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 14:01   #71
Pongu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2021
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Ja, många pratar just om det som att det bara är "tjockisar" som spelar eller mellanchefer med backslick osv. Träffade nyligen en snubbe som sa "padel? det är väl knappast träning... i så fall är schak träning också"

Padel är ju skitkul. De flesta sporter är rätt kul tycker jag iofs.

Ha ha!
Är du duktig på att placera bollen kan du nog få honom att springa rätt bra i 90 minuter!
Pongu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 14:31   #72
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 730
Citat:
Ursprungligen postat av Pongu Visa inlägg
Ha ha!
Är du duktig på att placera bollen kan du nog få honom att springa rätt bra i 90 minuter!
Jo tack, jag är sämst på padel och en polare är nivå 5 eller 6. Jag svettas lika mkt av att spela 50 min med honom som att springa 5-6km.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 14:55   #73
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Varför hatar så många på padel? Ganska kul aktivitet man kan göra med polarna. Ungefär som att lira korpenfotboll eller nått. Man har kul och sitter inte hemma. Hjälper nog knappast med kardio eller muskelbyggande, men varför begränsa sig?

EDIT: Menar inte många specifik på Kollo, utan generellt.
Jag tycker många blir lite väl "sektiga" vad gäller Padel, men det är ju också människor som generellt är väldigt mycket all in eller ingenting. Ofta är ju de människorna likadana vad de än gör i livet och de syns och hörs ofta en hel del.
Men det är ju också alltid kul att hata på populära ting såklart!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)