Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-16, 17:32   #46
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Jag har, liksom du Kimball, fastnat stenhårt i Padel. Spelar mycket, varit iväg i Spanien och både tränat och spelat
Vänta, hur kom Spanien in i bilden, blev du snabbt en mästare och deltog i turnering där, eller vad hände menar du?
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 21:12   #47
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Vänta, hur kom Spanien in i bilden, blev du snabbt en mästare och deltog i turnering där, eller vad hände menar du?
Sporten har funnits länge och varit "stor" i spanien och argentina t.ex. Finns många banor och eftersom det finns många bra spelare/coaches så kan man glida dit på semester/träningsläger.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 09:02   #48
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457
Äntligen har ett billigare racket nått marknaden. Det är Stadiums egna märke "Revolution" och det går lös på 499 pix. Jag såg det i en butik och kände på det. Det var ett påfallande långt racket, mest pga det överdimensionerade handtaget men även halsen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 09:22   #49
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Äntligen har ett billigare racket nått marknaden. Det är Stadiums egna märke "Revolution" och det går lös på 499 pix. Jag såg det i en butik och kände på det. Det var ett påfallande långt racket, mest pga det överdimensionerade handtaget men även halsen.
Alla racket är mer eller mindre lika långa. Vissa har dock "överdimensionerade" handtag sett till resterande delar. Du kan dock greppa högt på de flesta racket så att du får ett "längre" handtag. Så gör jag jämt. Brukar även dra en knopp av några varv linda utanför handtaget så jag kan få lite hävstång vid smash.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 09:44   #50
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457
Fast det här var påtagligt längre. Det fanns ju andra racketar att jämföra med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 11:20   #51
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 457
För övrigt borde den här tråden flyttas till bollsport.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 14:36   #52
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelzandstuff Visa inlägg
Videon:
https://youtu.be/Thi9GNZuemQ

Ha det bra!
Varför lagade du så tjockt?
Ser ut som det är mycket tjockare vid lagningen.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 15:14   #53
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Antar att det är för säkerhets skull. Hans "kompis" kanske får ett nytt raseriutbrott.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 20:59   #54
Wheelzandstuff
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2021
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Varför lagade du så tjockt?
Ser ut som det är mycket tjockare vid lagningen.
Ville vara på den säkra sidan, dvs ha det tjockare. Lättare att ta bort (slipa) än att lägga till nytt. Både ja och nej tycker jag, men kan säga att det definitivt är tjockare på sidorna än vad det är i mitten.
Wheelzandstuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 09:08   #55
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Senast idag kom det in en patient med totalruptur hälsena efter padel, som fick gå i walkerortos i 8 veckor och sedan en mjukare variant 4 veckor. Jag gillar padel, för då får vi fler patienter till oss.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 09:44   #56
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Senast idag kom det in en patient med totalruptur hälsena efter padel, som fick gå i walkerortos i 8 veckor och sedan en mjukare variant 4 veckor. Jag gillar padel, för då får vi fler patienter till oss.
Man hör ju ofta om hälsenan i badminton, innebandy osv. Vad är det som gör så folk skadar den? Är det att dom går från helt otränade till att köra ett stenhårt pass innebandy som gör det eller är det "vanligt" bland folk som utövar dessa sporter 2-3 ggr i veckan också?
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 10:41   #57
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Man hör ju ofta om hälsenan i badminton, innebandy osv. Vad är det som gör så folk skadar den? Är det att dom går från helt otränade till att köra ett stenhårt pass innebandy som gör det eller är det "vanligt" bland folk som utövar dessa sporter 2-3 ggr i veckan också?
Fuskas med uppvärmningen samtidigt som man blir äldre och inte lika flexibel i strukturerna. Poff så går man sönder.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 10:55   #58
Pongu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2021
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Man hör ju ofta om hälsenan i badminton, innebandy osv. Vad är det som gör så folk skadar den? Är det att dom går från helt otränade till att köra ett stenhårt pass innebandy som gör det eller är det "vanligt" bland folk som utövar dessa sporter 2-3 ggr i veckan också?

Det finns människor som slarvar med knäböjen, tro det eller ej!
Pongu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 11:53   #59
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Man hör ju ofta om hälsenan i badminton, innebandy osv. Vad är det som gör så folk skadar den? Är det att dom går från helt otränade till att köra ett stenhårt pass innebandy som gör det eller är det "vanligt" bland folk som utövar dessa sporter 2-3 ggr i veckan också?
Förmodligen att det har blivit så mainstreampopulärt att fler otränade individer kommer in och kör på. Denna person t.ex. hade bara kört två pass innan skadan skedde. Det blir ju mycket vändningar hit och dit också, så antingen häl/vad eller knä ligger väl mest i riskzonen.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 11:55   #60
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Pongu Visa inlägg
Det finns människor som slarvar med knäböjen, tro det eller ej!
Jo tänkte bara för att kunna undvika det själv
Men uppvärmning och regelbunden träning är antagligen det man ska göra då.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)