Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-12-05, 14:47   #31
saigon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Södra Sverige
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Det kommer inte att bli någon som helst skillnad om du äter samma saker i samma mängd där enda skillnaden är när du äter.

Jag själv äter 1-2 gånger per dag men, det är enbart pga att jag trivs med att kunna äta mycket, varierat och på eftermiddag/kväll.


Tro mig, jag har inte tid att småäta då jag är på jobbet ifrån morgon till eftermiddag, sedan är det skjutsande till träningar, handling och alla vardagssysslor. Med andra ord är detta upplägg perfekt, då jag oftast går och plockar i kylskåpet sent på kvällen när allt lugnat ner sig. Där är där överskottet kommer ifrån för min del.

Med andra ord kommer mitt upplägg vara att dagens första måltid blir lunch mellan kl12.00-13.00 på jobbet, sedan ett mellanmål när jag kommer hem, och till sist kvällsmat tillsammans med familjen.



Slutsats: Nej, självklart förstår jag att olika ätfönster inte kan trolla bort intagen energi, det skulle vara revolutionerande, men det kan hjälpa en enskild individ att ändra sitt beteende. Sedan kan jag inte gå in på det djupare än så och säga om det är bra eller dåligt för kroppen på cell-nivå, men det är inte min poäng heller med detta försök.
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 15:46   #32
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av saigon Visa inlägg
Tro mig, jag har inte tid att småäta då jag är på jobbet ifrån morgon till eftermiddag, sedan är det skjutsande till träningar, handling och alla vardagssysslor. Med andra ord är detta upplägg perfekt, då jag oftast går och plockar i kylskåpet sent på kvällen när allt lugnat ner sig. Där är där överskottet kommer ifrån för min del.

Med andra ord kommer mitt upplägg vara att dagens första måltid blir lunch mellan kl12.00-13.00 på jobbet, sedan ett mellanmål när jag kommer hem, och till sist kvällsmat tillsammans med familjen.



Slutsats: Nej, självklart förstår jag att olika ätfönster inte kan trolla bort intagen energi, det skulle vara revolutionerande, men det kan hjälpa en enskild individ att ändra sitt beteende. Sedan kan jag inte gå in på det djupare än så och säga om det är bra eller dåligt för kroppen på cell-nivå, men det är inte min poäng heller med detta försök.
Grymt, då har du koll på att det inte är något magiskt med att säga att man äter enligt "periodisk fasta". Du verkar ha koll på läget och veta vad det är du gör och varför, härligt att höra.

Vad man än kallar det, hur ofta och när man än äter ska man bara basera det på när man själv finner att det passar ens liv och vad en själv föredrar. Det är verkligen inte svårare än så. Det verkar du dock ha koll på så det är ju inga konstigheter. Hoppas du hittar ett sätt som passar dig och ditt liv bra!
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)