Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-02-23, 15:49   #52936
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av 421 Visa inlägg
Kan inte det bli lite konstigt om båda egentligen skulle tänka sig att fråga men väntar på att den andra personen ska fråga först som någon sorts bevis?

Jag är drivande ibland och lite mer avvaktande ibland. Det beror helt på hur det känns för tillfället och ibland skiftar det vem som driver på. Risken finns nog att man missar en del bra personer om ni verkligen ska kräva att de ska fråga först eller vara drivande kraften.
Självklart är det så, men man får göra det bästa av det. Om jag finner personen intressant så visar jag det när vi pratar men det är HON som måste ställa den initiala frågan om att träffas. Visst hade det varit lättare för mig att fråga direkt, snabbt och enkelt men det där är en så viktig egenskap för mig, om inte den viktigaste. Därför agerar jag på de sättet.

Sedan har jag säääääkerligen missat massa av intressanta och härliga människor på grund av detta men samtidigt så har den större delen av de jag träffat på detta sätt och speciellt den jag träffar nu har alltid varit, för mig, extremt intressanta (men självklart har man träffat vedträn på detta sätt med).
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 15:53   #52937
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Jag gör tvärtom. Jag frågar ganska direkt för att jag tycker det är segt att chatta. Sen vill jag inte ödsla någon tid om det inte är värt det.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 15:56   #52938
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Men ponera att du hittar en tjej på nätet du tycker är väldigt intressant, hon tycker att du verkar lite halvintressant. Men hon har inget större driv till att träffa dig, hon känner inte ens dig och har ett dussin andra som uppvaktar henne.

Hon behöver inte anstränga sig för att du skall tycka att hon är attraktiv, tycker du inte det, så skitsamma, hon har ett dussin andra. Du är inte i position att kräva att hon skall uppvakta dig, men hon är i position att kräva att du skall uppvakta henne, annars blir det inget.

Så stolthet och dina krav på jämställt uppvaktande leder bara till att du blir ensam.
Jag har ju ett dussin andra som uppvaktar mig och sitter i precis samma sits att jag kan välja att träffa någon helt annan. Därmed ogillar jag att ha flera i luften samtidigt, jag väljer hellre att fokusera på en, föreslå att man ses och se om det kan leda till riktigt dating.

Rent generellt tycks det finnas en förväntan att killen ska ta första steget och initiativet, men därmed inte sagt att killen måste dra, släpa och tjata sig till en tjej in i mål. Det finns relationer som har skapats på det sättet också, men inget jag tilltalas av.

Jag köper ditt resonemang om det är i första kontakten, där har du helt rätt. En person som inte marknadsför sig bra i bild och text, som inte kan formulera ett intressant mail osv riskerar att bli bortsållad direkt. I exemplet som jag nämnde så var det dock en maildialog som pågått ett tag och där intresset initialt verkade vara mycket gott från tjejens sida, men dock en oförmåga att få tummen ur och få en träff att ske.

Citat:
Ursprungligen postat av 421 Visa inlägg
Kan inte det bli lite konstigt om båda egentligen skulle tänka sig att fråga men väntar på att den andra personen ska fråga först som någon sorts bevis?

Jag är drivande ibland och lite mer avvaktande ibland. Det beror helt på hur det känns för tillfället och ibland skiftar det vem som driver på. Risken finns nog att man missar en del bra personer om ni verkligen ska kräva att de ska fråga först eller vara drivande kraften.
Jag tycker dock det är rätt uppenbart i en sits som denna och det handlar egentligen inte om dating enbart utan gäller all typ av relation. Även vänskapsrelationer och även hur man beter sig i yrkeslivet.

Om någon frågar när du kan ses och du säger "jag ska kolla, så hör jag av mig". Vem är det som ska ta initiativ till nästa dialog? Du som skulle kolla och höra av dig - eller den som ställde frågan?

Om nu du inte hör av dig, utan den som ställde frågan gör det först och frågar var du tog vägen. Du ber om ursäkt för att du haft mycket att tänka på och det varit körigt, men lovar att höra av dig igen. Vem ska ta initiativ till ännu nästa kontakt om inget händer?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 16:03   #52939
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av caro Visa inlägg
Om man nu finner driv och engagemang som attraktiva egenskaper, faller det ju direkt om personen nu inte visar sig ha de egenskaperna. Då är det meningslöst att driva på själv, om det man är ute efter i alla fall inte finns. Man vet nog ungefär hur länge man själv kan tänka sig att driva på innan man vill ha någon form av respons (det ger sig automatiskt, man tappar intresset helt enkelt).
stort +1 på hela ditt inlägg där, även om jag bara quotear en delmängd

För övrigt; jag märker en rejäl skillnad på hur tjejer beter sig om man jämför betalsiter mot för gratissiter. Tjejer som hänger på pannkakan tycker jag verkar generellt vara lite mer laidback. Man kan träffas kanske om man får tid över. De som däremot har pröjsat 350 kr för en månad på en betalsite, verkar vara mer angeläga om att faktiskt nyttja tid och pengar på bästa sätt. Många fler tar första kontakt och mailar och även tar initiativ till första träff osv. Finns såklart undantag åt båda håll.

Mycket handlar väl om hur man vill prioritera att träffa och lära känna någon ny människa. Handlar det om att ses över en promenad på 30 minuter, så har inte jag några problem med att skippa ett träningspass eller vad som för att frigöra 30 min av min fritid. För en person som ser det mer som tidsfördriv, så kan det dröja flera veckor innan denne vill avsätta 30 min på samma promenad.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 16:10   #52940
benya
Registered User
 
benyas avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 209
Nä men stopp och belägg. Nu över-rationaliserar ni detta med engagemang och driv. Det handlar om djupare och mindre logiska företeelser och händelseförlopp som; romeo och julia, könsroller, teststeron/östrogen, evolutionen, livmoder vs icke-livmoder, jakt-samhället, Titanic, leonardo Di Caprio etc etc.
Surmjölken got the game figured out. Och då menar jag inte the game, som i boken the game, utan den dystra, gråa verkligheten och dess omständigheter som som bygger upp den.
Givet att kvinnan i fråga inte är desperat/inte har ett utbud välja filtrera, så kan hon vara en driven och väldigt ambitiös kvinna, t.ex. på sin arbetsplats, men loj vad gäller nät-dejting och inte så aktiv vad gäller massa halv-random snubbar; såvida man inte är Leonardo D-C. Är hon attraktiv nog (inte bara utseendesmässigt) får man se till att göra sig själv attraktiv nog för att det ska hända.
Vem som tar initiativet och när kommer ju naturligt – men av p.g.a. av saker som ovan, i 8 av 10 fall initieras av en mannen (då syftar jag inte på frågan i sig – ”hej vill du ses”)- som en konsekvens av att det uppstår en ömsesidighet i attraktionen.
Eller så är det jag som got the game totally missunderstood
benya är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 16:25   #52941
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
Nä men stopp och belägg. Nu över-rationaliserar ni detta med engagemang och driv. Det handlar om djupare och mindre logiska företeelser och händelseförlopp som; romeo och julia, könsroller, teststeron/östrogen, evolutionen, livmoder vs icke-livmoder, jakt-samhället, Titanic, leonardo Di Caprio etc etc.
Surmjölken got the game figured out. Och då menar jag inte the game, som i boken the game, utan den dystra, gråa verkligheten och dess omständigheter som som bygger upp den.
Givet att kvinnan i fråga inte är desperat/inte har ett utbud välja filtrera, så kan hon vara en driven och väldigt ambitiös kvinna, t.ex. på sin arbetsplats, men loj vad gäller nät-dejting och inte så aktiv vad gäller massa halv-random snubbar; såvida man inte är Leonardo D-C. Är hon attraktiv nog (inte bara utseendesmässigt) får man se till att göra sig själv attraktiv nog för att det ska hända.
Självfallet måste du vara attraktiv, jag menar inte på att man ska sitta och rulla tummarna och sura över att ingen verkar vara intresserad när man skriver att man är sopgubbe, gillar dataspel och bilden är på en själv en tung bakissöndag.. Det säger väl sig själv, eller hur? Man måste juh visa vem jag är och varför jag är "den där".

Citat:
Vem som tar initiativet och när kommer ju naturligt – men av p.g.a. av saker som ovan, i 8 av 10 fall initieras av en mannen (då syftar jag inte på frågan i sig – ”hej vill du ses”)- som en konsekvens av att det uppstår en ömsesidighet i attraktionen.
Självklart och så är det. Men jag kan bara tala för mig själv.. De som har frågat har, för mig, varit attraktiva. Utseende, personlighet, kropp och allt vad det innebär. Även om de frågar så kan man säga nej till de som inte är attraktiva, inget konstigt. Men visst, det blir ett antal färre dejter..

Citat:
Eller så är det jag som got the game totally missunderstood
Jag vet inte om du har fel elelr så men du verkar tänka alldeles för mycket på detaljer än på vad det faktiskt handlar om. Träffa någon och se vad det leder till, inte sälja in sig på den nivån som många verkar tro man måste.

För om man tänker efter, vill du verkligen spendera livet med någon där du har sålt in en bild av någon som du kanske inte är? Eller där man har tummat på sanningen? Bah, va dig själv. Du verkar vara en ball människa.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 16:33   #52942
benya
Registered User
 
benyas avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 209
Tack snaubben, du med! Du verkar vara en snubbe som haffar fett med guzz!
För egen del har jag tjej därförjag fänker inte mkt alls på markndsföring numera. Men självklart har du rätt, i slutändan är det ju det unika i en själv som hon ska gilla.
För att förstå det och förkroppsliga den insikten krävs en del självförtroende och andra insikter.
benya är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 17:06   #52943
421
422
 
421s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Stockholm/Washington DC
Inlägg: 123
Vad kommer ni fram till? Är det inte ganska självklara saker?
__________________
I had a dream I was dying
Journal coming soon!
421 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 17:09   #52944
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Citat:
Ursprungligen postat av 421 Visa inlägg
Vad kommer ni fram till? Är det inte ganska självklara saker?
Jo det är mest cirkelrunkande på gång här inne, har nog varit så sen tidernas begynnelse.
XXXL är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 17:12   #52945
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av 421 Visa inlägg
Vad kommer ni fram till? Är det inte ganska självklara saker?
Jo, det är juh det. Men bara för att det är självklara saker så betyder det inte att det är lätt att faktiskt handla därefter..

Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Jo det är mest cirkelrunkande på gång här inne, har nog varit så sen tidernas begynnelse.
.. och du är den största rånkarna av oss alla.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 17:13   #52946
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Omväxling förnöjer
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 18:21   #52947
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
när avtog det då? Hur ofta var ni igång?
Samma behov kan väl utvecklas olika med tiden. Jag undrar vad som är normalt en bit in på förhållandet, att det avtar markant eller håller sig på samma nivåer.
1 v utan sex i ett förhållande trots att man ses förefaller konstigt. Kör man handtralla under tiden eller vadå, killar sexualdrift borde för samtliga hanar utan påverkande sjukdomar vara mer frekvent än 1 gång i v.
Jag skrev ju att det inte avtog
igång?: dagligen ifall ingen av oss var bortresta i jobb.
Personligen tror jag att faktumet att vi matchade varandra så bra sexuellt gjorde att vi var ihop i över 8år
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 18:36   #52948
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag tror du missar poängen lite.

Vad jag menar är att mitt intresse faller om man har kommit till den biten att båda vill ses, tjejen har förhinder och "lovar att återkomma" men sedan inte hör av sig. Jag finner det oattraktivt om man tar bollen, men sedan inte driver den i mål. Jag finner det också oattraktivt att oavsett kön behöva tjata sig till en träff.

Det handlar som jag skrev innan inte om en diss, för OM jag ligger på och pressar, så kommer det oftast en ursäkt och så vill tjejen ses ändå. Det är mer en fråga om passivitet, inte helt sällan för att man ser internetdating som ett tidsfördriv bara sådär när man har tråkigt och kanske inte är så engagerad.

Det motsatta är tjejer som visar ett driv tillbaka, som kanske får förhinder men direkt föreslår en ny tidpunkt för att ses - eller som bara tar initiativ att höra av sig självmant och förklara om något har kört ihop sig. Det finner jag riktigt attraktivt. Det är lite samma sak som om man kommit igång och börjar datea på allvar, jag tar gärna initiativ och driver de första träffarna, men sedan förväntar jag mig att tjejen kliver fram och föreslår något. Det visar också att det är den typ av tjej jag söker, någon som är drivande, engagerad, kreativ etc.
Tror du missar faktumet att det finns ca 10 killar till som är precis på samma intresse nivå som dig, för att sålla bland dessa krävs ju ett större engagemang från ditt håll, annars kommer ju någon annan före
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 21:13   #52949
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Tror du missar faktumet att det finns ca 10 killar till som är precis på samma intresse nivå som dig, för att sålla bland dessa krävs ju ett större engagemang från ditt håll, annars kommer ju någon annan före
Så vad förespråkar du om man föreslår att ses och du känner att detta är verkligen en kanonkille, men du inte hör av dig. Hur vill du att killen ska agera då?

Exakt vad för större engagemang vill du ha? och följdfråga, du vet vilket engagemang som också kan bli ett polisiärt ärende?

och för övrigt så finns det ju 10 tjejer som dig som visar intresse tillbaka för mig och vill ses, så återigen, att enbart män ska jaga och visa intresse är snart en ickefråga.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2015-02-23 klockan 21:16.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-02-23, 21:25   #52950
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
När man för en gångs skull tar sig i kragen och går ut med en snäll och intelligent flicka så blir man direkt påmind varför man avakyr och inte orkar med dem. Blä
Jokester är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)