Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-28, 17:36   #39436
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det viktiga är att du inte är svartsjuk. Svartsjuka skrämmer bort kvinnor fortare än kondylom. Du ska bara le och säga "aha, okej!".
Nej, jag är inte svartsjuk. Vill hon inte ha mig så vill inte jag ha henne heller. Jag har själv kvar ex som är mina vänner, ni minns väl att jag var på danskurs med exet för bara några veckor sedan?! Men jag skulle aldrig låta ett ex sova över om jag dejtade någon ny!

Hon är singel, jag är singel. Vi har inte ens sovit i samma säng ännu, så man kan liksom inte ställa några krav ens. (ni förstår vad jag menar med "krav") Herregud, jag kör ju min "dejting-spree" fortfarande. Och hade det varit något så hade hon ju inte berättat heller.

Men varför jag reagerar ändå är att jag var ju med om en nästan likadan grej för drygt ett år sedan, men då smusslades dom och var otrogna. Man får ju liksom vibbar igen.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag skulle föreslå MrLomax att han sover över där när du också sover där, för att se hur mycket kompisar dem verkligen är (dvs. om han verkligen övernattar när du är där och allt verkar som vanligt utan spänningar - ja först då kan du ju tro på hennes historia). Så be om en dubbeldejt kommande kväll
Jättebra förslag! För vår gemensamma kompis Maggan kan ju träffa han då. Strålande förslag!!!
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
+1. Svälj ner alla sådana tankar djupt och lås hårt om dem.
Med min historia blir det svårt. Har jag träffat en strulis igen?
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Men, om hon nu är singel, så spelar det väl ingen roll om de sover över eller pippar som kaniner? Eller missar jag något nu?

Ligga med ex är helt ok om båda är singlar, man kanske inte fugerade i ett förhållande men fortfarande är bra sexuellt kompatibla?
Du har helt rätt, men enligt henne ska han ju dessutom vara impotent. Så, varför oroa sig då?
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Givetvis är det ok i sig men mrlomax dejtar ju henne.
Vi får se...
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Och herr lomax skulle då inte ligga med någon annan om ett bra tillfälle yppade sig? Nåja, om de bestämt sig för att vara monogama under dejtandet förstår jag det, annars inte.
Nej, jag ligger faktiskt inte runt.
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Nej. Beror på vilket sätt du visar din svartsjuka.
Inte svartsjuk, men kanske lite misstänksam. Historien upprepar sig?
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Tror total brist på svartsjuka i många situationer kan få både män och kvinnor att känna sig ouppskattade.
Även om idiotisk svartsjuka knappast uppskattas av någon.
Jag förstår vad du menar och kan till viss del hålla med lite. Lite svartsjuk kan man nog vara, men visa det inte.
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 18:03   #39437
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av MrLomax Visa inlägg
Du har helt rätt, men enligt henne ska han ju dessutom vara impotent. Så, varför oroa sig då?
Menar du att man bara kan ha sex med kuken? Kom in på banan nu
Edit: Jag skulle inte sluta ha sex om potensen svek. Skulle du?
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 18:08   #39438
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Menar du att man bara kan ha sex med kuken? Kom in på banan nu
Edit: Jag skulle inte sluta ha sex om potensen svek. Skulle du?
Kanske om impotensen beror på depression och/eller testosteronbrist. Då kanske du inte skulle VILJA ha sex.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 18:11   #39439
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Menar du att man bara kan ha sex med kuken? Kom in på banan nu
Edit: Jag skulle inte sluta ha sex om potensen svek. Skulle du?

Skitsamma. Jag ligger lågt ändå.
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 18:20   #39440
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Frågan för mig skulle inte vara så mycket vara risken för att de skulle vara otrogna i sig som att jag ogillar tjejer som låter folk hänga runt för att de ska uppmärksamhet. Nu vet jag inte deras historia eller hur de umgås men det ger definitivt såna vibbar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 19:54   #39441
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har en fråga till panelen. Hur vanligt tror ni det är med kvinnor som föredrar "anti-män"? Alltså killar som inte beter sig som en som är drillad i PUA-teknik. Tjejer som tänder på att låta mannen vara den passiva och att låta mannen bli styrd. Som gillar ombytta roller mot de som förespråkas i game-teori. Om ni förstår min fråga?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 19:56   #39442
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Frågan för mig skulle inte vara så mycket vara risken för att de skulle vara otrogna i sig som att jag ogillar tjejer som låter folk hänga runt för att de ska uppmärksamhet. Nu vet jag inte deras historia eller hur de umgås men det ger definitivt såna vibbar.
Ingen aning om varför de inte kan släppa varandra. Men om jag får till en dubbeldejt så tänker jag fråga dom.
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 20:09   #39443
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Hittat en tjej på ica som växt nåt enormt i mina ögon, underbart leende med tillhörande ögon. Svårt att veta någonting eftersom hon jobbar i butik och då ska man vara snäll och trevlig mot allt och alla. Var ska man börja? Bara fråga hur läget är och gå sakta framåt?
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 20:11   #39444
decussatio
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Delta quadrant
Inlägg: 65
Man är ju inte automatiskt monogama bara för att man dejtar. Tycker att det är viktigt att diskutera igenom förväntningar osv i ett tidigt skeende så att ingen får för sig något. De krav jag har på relationer (huvudsakligen icke-monogami, en no-kiss-and-tell-policy och rimliga försiktighetsåtgärder sexuellt) är sådant jag tar upp väldigt tidigt, ofta innan jag ens väljer att dejta någon. Det handlar så klart delvis om att jag inte är villig att anpassa dessa krav eller kompromissa över huvud taget, men lika mycket beror det på att jag inte vill ge någon falska förhoppningar. Jag vill absolut inte såra någon och eftersom mina tankar om relationer är normbrytande så känns det extra viktigt att ta upp dem tidigt.
__________________
Attention: Contents might be nuts.
decussatio är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 20:14   #39445
Semiramis
Formidabel
 
Semiramiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 671
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Kanske om impotensen beror på depression och/eller testosteronbrist. Då kanske du inte skulle VILJA ha sex.
Svår att veta vad som gäller Mr Lomax dates killkompis. Det jag skulle reagera på är att hon avslöjar såpass intima detaljer om sin kompis. Henne ska man nog inte anförtro sig åt i första taget!
__________________
People need to be reminded more often than they need to be instructed.
Samuel Johnson
Semiramis är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 21:54   #39446
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Svår att veta vad som gäller Mr Lomax dates killkompis. Det jag skulle reagera på är att hon avslöjar såpass intima detaljer om sin kompis. Henne ska man nog inte anförtro sig åt i första taget!
Good point!
Hon tappar i värde mer och mer... snart backar jag fan och lägger ner Märstaprojektet.
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 21:58   #39447
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Varför det?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 22:27   #39448
IvarLudvig
Tre ton Trotyl
 
IvarLudvigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Linköping
Inlägg: 136
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en fråga till panelen. Hur vanligt tror ni det är med kvinnor som föredrar "anti-män"? Alltså killar som inte beter sig som en som är drillad i PUA-teknik. Tjejer som tänder på att låta mannen vara den passiva och att låta mannen bli styrd. Som gillar ombytta roller mot de som förespråkas i game-teori. Om ni förstår min fråga?
Extremt ovanligt. Det finns tjejer som raggar. Särskilt när de kommer upp i ålder, men som föredrar det. Icke.
IvarLudvig är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 22:28   #39449
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av IvarLudvig Visa inlägg
Extremt ovanligt. Det finns tjejer som raggar. Särskilt när de kommer upp i ålder, men som föredrar det. Icke.
Nästa fråga då: Var hänger de som gör det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-28, 22:34   #39450
IvarLudvig
Tre ton Trotyl
 
IvarLudvigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Linköping
Inlägg: 136
Citat:
Ursprungligen postat av MrLomax Visa inlägg
Eh? Nej, jag vill dejta "Märsta" ju och "Vällingby" har jag kvar som kompis. Skiter det sig totalt med Märsta har jag alltid kvar Vällingby sen om hon vill ligga?
Men då kommer hon inte vilja ligga. Varför? För att tjejer är sådana

Citat:
Ursprungligen postat av MrLomax Visa inlägg

Men borde det inte vara tvärtom?
Om jag säger till Vällingby att jag inte vill ligga så blir hon sårad.
Om jag säger till Märsta att Vällingby är ute efter min kropp så blir Märsta "glad" för att jag är ärlig och väljer henne istället?
Nu förstår jag inte om du skämtar eller är kvinnodyslexisk. Men V kommer inte bli sårad för att du inte vill ligga med henne. Kanske lite mer sugen men inte sårad. Märsta däremot kommer att bli sårad. Kanske för att du tänkt på att ligga med någon annan, kanske av någon annan anledning. Ingen kan räkna ut varför. Men inget bra kommer från att berätta för en kvinna villa möjligheter man har att ligga.
IvarLudvig är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)