Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-20, 15:20   #38086
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
En dam som var extremt ledsen att ha förlorat sin guldklimp till pojkvän. Då de inte tycktes ha så kul eller trivas tillsammans så ombads hon lista bra features...

-väldigt fin och dyr lägenhet
-välutbildade och välbärgade föräldrar
-gillar att semestra i cannes
-äter på fina restauranger

...listan fortsatte i samma stil
Är det verkligen en pojkvän hon söker? Låter som något helt annat
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 16:52   #38087
emcalu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 187
Citat:
Ursprungligen postat av Jussi Tola Visa inlägg
Ordet älska är i Jussis värld tämligen överskattat. Jussi behöver inte vara betuttad till tusen för att vara tillsammans med en kvinna.
Så Jussi är en sådan som nöjer sig med något halvdant?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Om man inte dricker kaffe så är man tyvärr antingen bög eller steril.
emcalu är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 18:22   #38088
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Är det verkligen en pojkvän hon söker? Låter som något helt annat
Svårt att säga antar jag, tror mest hon är vilsen i vad hon behöver. Hon sa till sin vän "jag är avundsjuk på dig, du ska träffa någon som tycker om dig" innan hon åkte och träffade sin pojkvän.

Så hon vet nog inte riktigt vad hon vill men är allmänt high maintenance.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 22:13   #38089
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
"Vad är kärlek"

Den vanligaste definitionen är väl om du bryr dig mer om personens välbefinnande än ditt eget.
lördagsgrogg är uppkopplad nu  
Gammal 2013-11-20, 22:30   #38090
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Hahaha skön situation!
Mehjhahm...nä. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg

Spottade kaffe på skärmen, vilken twist

Men... inte kan läsa som i att han är analfabet, eller att han har ett konto som gör att han inte kan läsa meddelanden?
Ronn hade rätt: "Gissar på att han inte är betalande medlem, vissa siter måste man betala för att kunna läsa medelanden på. "

Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Är det någon form av specialporrdejtsida som gör det pinsamt?
Mötesplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Då råder ju terrorbalans!
Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Försöker komma på vad det innebär.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Kan citera ett tidigare inlägg;
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Uppdatering; (intresseklubben antecknar, den som har tråkigt/lust ger tips n trix)

Hade tänkt träffa killen som beskrev mig som "kvinnan i hans liv"; men tänkte "stopp!" där istället. *massa text*

Icahandlaren. Funderar på att kanske ta promenix med honom - el inte. *massa mer text*

Dock känns det ju lite snopet/småtrist när man kommer hem efter en helkväll, som så många ggr förr - helt ohånglad. Möter min uberhawte granne och lär ju drömma nice iaf. *text*

Känslan nu är dock "Shit, det kommer verkligen inte bli något hångel inom 10 år som jag håller på... gör nåt, träffa någon, hånglaa!" Dvs - sämsta möjliga utgångsläge - smått desperat. Suck.
Eftersom han inte kan läsa så vet han inte att mitt meddelande var avväpnande harmlöst, som det är nu kan han ju tro att jag är ute efter honom.

Grejen är att han tycker det är SKITKUL att få mig att rodna, jag är som en öppen bok med noll pokerface. Han har såklart fattat att jag tycker han är hawt - hade jag bara varit ute efter hawtness hade jag säkert motiverat ihop att jag inte är så tokig jag heller o fixat biffen.

Saken krånglas till av att han måste tycka jag är sjukt knepig då det alltid inträffar smått absurda situationer när vi ses.

Edit: Insåg. Besparar er läsning nedan, det är bara exempel på att han fått lite inblick i hur jag ramlar runt i tillvaron, och det har stört mig för vi råkas nästan aldrig i normala situationer. Därav att jag rodnar - och att han är hawt - men jag tror han tror att det är mest hans hawtness. Plus att han verkar tro att det bor två tjejer här; hon som är piffad och sen ett troll.

Exempel (av ungefär tusen):
Han flyttar in. Jag, smidig som ett kylskåp med sko där sulan släppt klättrar över ishög då flyttbilen blockerar, ramlar mitt framför honom och får typ lårkaka på röva, skon itu. Han håller snällt upp dörren, röker a la marlborodude på sin cigg och "smisar" a la Tyra Banks med ögonen. Jag som typ tappat luften i fallet, hostar o kravlar in.

Häromdagen, strax innan kl 22 skubbar jag ut i kylan i linne, jacka o långkallingar med en ikeakasse. Han står ute o röker, håller artigt upp dörren och frågar om jag verkligen ska ut i kylan sådär (minusgrader). Saken är att sonens pappa missat sin tvättid, inte hade rena kläder till grabben följande dag o bor i samma hus fast annan port som stänger kl 22. Grannen följde mig med blicken fram o tillbaks. O när jag förklarade sa typ bara "aha, bor ni så nära" och är liksom alltid allmänt cool och jag är alltid allmänt.. knas.

Har mött honom med 7 kg bananer i famnen (vadå, 5 kr/kg och jag brukar frysta in bananslantar..) o jag sa nåt i stil med "nej, har inte apfarm hemma..heh!".

En gång skulle jag ta storkliv i trappen och hamnade i spagat. Blev lite full i skratt "jaha, kan jag det här.. tja.. det var ju inte så tokigt" när jag höjer blicken och möter hans. Ehhe...ej. (ramlar man som vuxen ska man flyga upp och låtsas som ingenting fast det gör skitont, ju..han kanske trodde det var meningen. Kort därpå ses han göra chins i trappen).

Och massa massa mer.

Plus att jag blev sur förut, för han är alltid trevligare när jag är tokpiffad och jag stör mig när killar funka så. Han reagerar då med ngn slags ryggradsreflex flörtigare (eller så försöker han betinga o lära mig att jag ska piffa mer även om det så är tvättstugebesök). Min reaktion blir "men daah, jag är samma person som den där rufsiga som i trött frustration tömde ur allt innehåll ur resväskan i trapphuset för nycklarna var helt spårlöst väck..och du fick tokstorkliva och jag försökte samla ihop knasiga innehållet m tex stoor genomskinlig påse med mängder handsprit och plasthandskar (hade handlat åt pappa som är sjuk).. och en annan genomskinlig påse med mina underkläder (vanliga kläder har jag hos pappa)..Du behöver ju inte bli direkt en tjej har kjol..och titta himla noga nu när jag tycker det är lite pinsamt här".

Summering; vi båda tycker väl att det är lite roligt att jag tokreagerar så sterotypt när han kisar och ler lite, men av olika skäl - och vi är kanske inte någon klockren matchning direkt.

Däremot ska jag försöka styra upp träff i ngn form med icaduden.
__________________
&


Senast redigerad av Lellan den 2013-11-20 klockan 22:36.
Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 22:37   #38091
narcissisten
queen.
 
narcissistens avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 779
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg

Summering; vi båda tycker väl att det är lite roligt att jag tokreagerar så sterotypt när han kissar och ler lite, men av olika skäl - och vi är kanske inte någon klockren matchning direkt.
There. I fixed it for you.
__________________
En pausad journal.
narcissisten är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 22:41   #38092
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Känns på något sätt skönt att ändå få förklara sig här, märker jag.

Ni "känner" ju mig, och hade man vetat sammanhanget hade det tex inte varit såå märkligt någon av situationerna ovan (hade inte sovit o var tokstressad till tåg, visste att jag packat nycklarna - o sprit, handskar o underkläder som enda annat innehåll i väskan hade ju sin förklaring).

Men han tänker nog bara "weird", men glömmer det när han möter mig piffad. Vore lite synd om karln om han tänker "nu stalkar weirdot mig på nätet också, mitt i natten! ".
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 22:58   #38093
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Jag tror inte han tänker så mycket om dig förrutom att du är snygg och verkar snäll tbh.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:13   #38094
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Megustaa Visa inlägg
Måste fråga av ren nyfikenhet, ni som är träningsintresserade, hur viktigt är det för er att tjejen ni träffar är det också?

Måste hon vara vältränad, etc?
Hon behöver inte vara det när man träffas. Men nån typ av intresse för att röra på sig i någon mån (behöver inte vara träning utan kan vara t ex skogspromenader, cykelturer) borde finnas. Annars klaffar man nog inte och rent rationellt vill jag nog inte vara tillsammans med någon som är dömd till att allvarligt försämra sin hälsa med tiden. Hur förtjust man än kan bli (säger jag nu när hjärnan kan prata fritt utan känslor involverade :P)

Men nej. Hon behöver verkligen inte vara vältränad.

Edit: eller ja. Nu svarar jag under premisserna att det är någon man vill träffa på lång sikt. Annars är förstås kraven lägre (dvs inga krav alls).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2013-11-20 klockan 23:19.
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:25   #38095
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag tror inte han tänker så mycket om dig förrutom att du är snygg och verkar snäll tbh.
Du är snäll.

Det brukar ju i regel vara döfött att agera tankeläsare, men i fallet med honom skulle jag inte klandra om jag framstår weird. Eller som världens mest generade människa, för det blir liksom en självuppfyllande profetsia - "åh, där är han - det brukar bli knasigt detta.. "

Får liksom träningsvärk i rodnanden nästan. Men jag hoppas ju iaf att han på något sätt känner sig smickrad, eller någon positiv känsla iaf. Fast känns lite onödigt nu, att jag skrev till honom på dejtingsida. Sten på genans-börda, typ..
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:27   #38096
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Äh, weird. Could be a whole lot worse.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:35   #38097
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Känns på något sätt skönt att ändå få förklara sig här, märker jag.

Ni "känner" ju mig, och hade man vetat sammanhanget hade det tex inte varit såå märkligt någon av situationerna ovan (hade inte sovit o var tokstressad till tåg, visste att jag packat nycklarna - o sprit, handskar o underkläder som enda annat innehåll i väskan hade ju sin förklaring).

Men han tänker nog bara "weird", men glömmer det när han möter mig piffad. Vore lite synd om karln om han tänker "nu stalkar weirdot mig på nätet också, mitt i natten! ".
eller så tänker han "aha grannen är på nätet o hejjade"..

Alla är på nätet i olika fora, är det inte instagram eller facebook så är det happy eller mp o motsvarande... inget märkvärdigt alls. Har sett, pratat o hejjat på många grannar/koloiter/andra lustigkurrar på datingsiter.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:36   #38098
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Äh, weird. Could be a whole lot worse.
Weird som i tjejen som gör spagat (nåja) i trapphuset, hög fallrisk, är dörrmatta åt sitt ex (tvätten), reser runt med underkläder, handsprit och plasthandskar i bagaget, lever på bananer.

Men visst, du har rätt. Ska testa att sträcka på ryggen och ha stadig blick, kanske förklara att jag bara skickat ett litet hej för att jag kände igenom honom om han undrar vad jag hade skickat på Mötesplatsen. Att tänka ut ngn formulering innan känns vettigt, så det inte blir "jag är inte desperat, du behöver inte bli rädd för att jag flörtat med dig på mp" - lätt hänt om rodnaden hinner slå till.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:40   #38099
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
eller så tänker han "aha grannen är på nätet o hejjade"..

Alla är på nätet i olika fora, är det inte instagram eller facebook så är det happy eller mp o motsvarande... inget märkvärdigt alls. Har sett, pratat o hejjat på många grannar/koloiter/andra lustigkurrar på datingsiter.
Precis, därför jag skrev.

Fast han vet ju inte att jag hejade (kan inte läsa). Hade ju lika gärna kunnat gå all in och tro att jag skrivit typ "åhh, så du ÄR singel.. kom ner en trappa vetja.. ". Men - jag var helt normalt "grannvänlig" o kort i hejet.

Det här - är nog ett sådant tillfälle när jag tänker för mkt.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-20, 23:43   #38100
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Är numera helt övertygad om att det på betaldatingsiterna finns profiler som inte existerar i verkligheten, men som nyttjas för att locka folk att betala. Det är personer ofta med bara bild och möjligen liten text, som ligger ute år för år och aldrig svarar på tilltal. Varken till mig eller andra som jag bett prova kontakta personen ifråga, från båda kön osv. Man skapar lockbeten i form av "snyggingar" (ja utseende säljer), adderar lite fakta o låter profilerna ligga, sedan flirtar man runt lite o visar intresse till folk som inte har betalat ännu. Någon eller några får betalt för att hålla profilerna vid liv.

Undrar faktiskt hur pass lagligt det är, det känns som om det är en sak som borde granskas och som inte är helt ok.

Har hittills inte stött på någon bot vad jag vet, men det är ju nästa steg, plantera lite botar som flirtar o lockar folk att betala. Gah.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)