Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-17, 22:39   #38041
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
And the circle will repeat itself
It's the Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the Circle
The Circle of Life

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-17, 22:48   #38042
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Nejnejnej! Håller förhållandet på att gå i sönder ska man ta ett stort huslån, skaffa barn, bil, gifta sig osv. Allt för att våldskitta ihop förhållandet och släta över de bakomliggande problemen och slippa ta Det Svåra Samtalet. Works like a charm!
Aha, okej. Det är lite som när man misstänker att tjejen är otrogen, så ska man förbjuda henne att befinna sig utanför huset efter kl 18..?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 10:36   #38043
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tycker den boken är lite konstig. "Tycker du inte om personen som du dejtar? Ingen fara - det beror bara på att du fick för lite/för mycket uppmärksamhet när du var 1-3 år gammal! Fortsätt dejta personen!"
+1

Så jävla korkat. "Gör Tvärtemot Metoden!1. Om du alltid gjort slut för att du inte kännt dig "kär" i personen, så gör nu TVÄRTEMOT, och gör INTE slut! Grattis, nu har du ett förhållande"


__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 10:48   #38044
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
+1

Så jävla korkat. "Gör Tvärtemot Metoden!1. Om du alltid gjort slut för att du inte kännt dig "kär" i personen, så gör nu TVÄRTEMOT, och gör INTE slut! Grattis, nu har du ett förhållande"


Så hur uttrycker du dig kärleksfullt om du inte är kär?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 10:58   #38045
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Så hur uttrycker du dig kärleksfullt om du inte är kär?
Hur menar du? Hur jag uttrycker mig kärleksfullt mot folk jag inte är kär i? Familj och vänner?
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:00   #38046
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Hur menar du? Hur jag uttrycker mig kärleksfullt mot folk jag inte är kär i? Familj och vänner?
Nej mot ev partner
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:02   #38047
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tror Whitefolks menar "om de som har skrivit den boken vill att man ska vara ihop med någon som man inte känner sig kär i, hur tycker de som har skrivit boken att man ska uttrycka sig mot den personen? "Åh, min flickvän, du är så… Adekvat!""?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:10   #38048
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Inte så mycket relaterat till boken utan de som säger sig inte bli kära, när de är i förhållanden, vad använder de då för ömhetsord.

Man kan ju inte riktigt säga "jag älskar dig" och inte vara kär (imo såklart).
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:16   #38049
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Inte så mycket relaterat till boken utan de som säger sig inte bli kära, när de är i förhållanden, vad använder de då för ömhetsord.

Man kan ju inte riktigt säga "jag älskar dig" och inte vara kär (imo såklart).
Är det inte ganska vanligt att folk är ihop långa perioder utan att någonsin säga såna saker?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:29   #38050
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är det inte ganska vanligt att folk är ihop långa perioder utan att någonsin säga såna saker?
Kul relation..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:46   #38051
nyvaken
Registered User
 
nyvakens avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: kust och nordbo
Inlägg: 243
Det är inte så enkelt WF. Jag tror vi båda är på jakt efter ett riktigt romantiskt bekräftande i den vi träffar, men hur stor är risken att den känslan drabbar bägge parter exakt samtidigt?!

Alltså har vi sitsen att den ena (oftast den rosenkindade killen) är säker (85% kär iaf, all systems are go!) på att han är superkär, medan den andra (tjejen som absolut gillar dig) VILL bli kär i dig. Ser en massa bra egenskaper o utseende etc.
Men känner sig pressad både av sig själv och av hur säker den andre är att känna mer.
Brukar inte sluta kul för någondera.
nyvaken är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:47   #38052
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Inte så mycket relaterat till boken utan de som säger sig inte bli kära, när de är i förhållanden, vad använder de då för ömhetsord.

Man kan ju inte riktigt säga "jag älskar dig" och inte vara kär (imo såklart).
Är "älska" det enda ömhetsordet som är värt nåt? Man kan inte formulera sin uppskattning för personen på nåt annat sätt? Hur kommunicerar du din uppskattning, innan du säger "jag älskar dig"? Eller säger du det direkt efter andra träffen?

Så komplicerat är det inte.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:49   #38053
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av nyvaken Visa inlägg
Det är inte så enkelt WF. Jag tror vi båda är på jakt efter ett riktigt romantiskt bekräftande i den vi träffar, men hur stor är risken att den känslan drabbar bägge parter exakt samtidigt?!

Alltså har vi sitsen att den ena (oftast den rosenkindade killen) är säker (85% kär iaf, all systems are go!) på att han är superkär, medan den andra (tjejen som absolut gillar dig) VILL bli kär i dig. Ser en massa bra egenskaper o utseende etc.
Men känner sig pressad både av sig själv och av hur säker den andre är att känna mer.
Brukar inte sluta kul för någondera.
Inte så enkelt? Hur menar du? Det jag undrar är hur de personer som säger sig inte bli kära uttrycker sig mot den andra personen. Håller de på att bara säga det som de faktiskt känner eller släpper de efter och säger lite mer än de känner för att det är så det "borde vara".

Jag tror inte heller att killarna oftare är kära men de kan säkert oftare tänka "good enough".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 11:50   #38054
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Är "älska" det enda ömhetsordet som är värt nåt? Man kan inte formulera sin uppskattning för personen på nåt annat sätt? Hur kommunicerar du din uppskattning, innan du säger "jag älskar dig"? Eller säger du det direkt efter andra träffen?

Så komplicerat är det inte.
Det är ju det jag frågar dig om, hur du gör det, jag vet hur jag gör. Och någonstans blir det väl antagligen mer än en andra träff också eller hur? Du har väl varit i förhållanden längre än två träffar?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-11-18, 12:25   #38055
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är ju det jag frågar dig om, hur du gör det, jag vet hur jag gör. Och någonstans blir det väl antagligen mer än en andra träff också eller hur? Du har väl varit i förhållanden längre än två träffar?
Så du undrar om jag uttrycker min uppskattning/omtanke överhuvudtaget innan jag säger "jag älskar dig"? Svaret är ja. Allt annat vore ju märkligt.

Om du vill ha specifika exempel kan jag inte ge dem, då det som du säkert förstår, är väldigt situationsberoende.

Varför undrar du detta? Vore det inte ganska märkligt att umgås med en person regelbundet, utan att ge/få uppskattande ord och handlingar?
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)