Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-01, 16:19   #30436
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Ok så hela relationen började på distans? Kunde ni ses ofta? Jag kan känna att jag saknar henne redan när man inte ses på några dagar och då många månader utan att ses... Jag är även tveksam på vilken tillgång hon kommer att ha till internet så blir nog inget skype eller liknande. Men samtidigt det som inte dödar... kanske kan det finnas något positivt i att klara av en sådan grej?

Jag har lite smått börjat fundera om jag skulle spara semester och resa dit, men det är ju ett stort projekt och samtidigt är vi inte ihop ännu. Men kanske får man göra vissa chansningar här i livet, denna tror jag skulle kunna vara värt det.
Ja precis, började på distans. Vi träffades på festival, höll kontakten via sms i 2-3 månader och sedan blev vi tillsammans nästa gång vi träffades.

Vi träffades relativt ofta, men en gång varannan vecka var det som mest.
Jag kände att om det gick mer än 3 veckor så glömde man bort varandra lite, och man tappade kontakten och gnistan. Men det kanske är en högst personlig och individuell upplevelse, och du kanske står ut många fler veckor än så innan du tröttnar/glömmer etc.

Sen kanske det är så att om man vet hur länge det är, 6 månader i detta fallet, och man samtidigt vet att det bara är dessa 6 månaderna så blir det en annan sak. Som en engångsgrej. Och då blir det kanske lite lättare när man vet när det är slut.
För oss så var det ju nästan bara tur att det inte blev längre än 1 år.
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 16:48   #30437
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Ja precis, började på distans. Vi träffades på festival, höll kontakten via sms i 2-3 månader och sedan blev vi tillsammans nästa gång vi träffades.

Vi träffades relativt ofta, men en gång varannan vecka var det som mest.
Jag kände att om det gick mer än 3 veckor så glömde man bort varandra lite, och man tappade kontakten och gnistan. Men det kanske är en högst personlig och individuell upplevelse, och du kanske står ut många fler veckor än så innan du tröttnar/glömmer etc.

Sen kanske det är så att om man vet hur länge det är, 6 månader i detta fallet, och man samtidigt vet att det bara är dessa 6 månaderna så blir det en annan sak. Som en engångsgrej. Och då blir det kanske lite lättare när man vet när det är slut.
För oss så var det ju nästan bara tur att det inte blev längre än 1 år.
Ok intressant och tack för att du delade med dig!
Jo jag tror helt klart det är lättare att klara av om man har ett bestämt mål att kämpa mot. Är nog så med allt i livet.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 17:01   #30438
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Ah, jag som läste lite galet, får skylla på att jag legat på vinden och arbetat med mögel i ett par timmar, efter att ha arbetat med lackbets. ...

Svårt o sia om utsikterna Tano, en månad kan vara både mycket och litet och på olika sätt. Ses man en gång i månaden så är tre månader väldigt kort tid att lära känna varandra på, men spenderar man helger ihop, sover ihop och umgås tätare så kan man komma riktigt djupt inpå varandra så länge som båda är nyfikna och öppensinnade kanske... precis som du sa så har ni ju några månader kvar, se till o förvalta dem

Det är ju bara o köra på så länge det känns bra och se var det bär hän.
Å plusett på stor stark på det mesta, det är en avsevärd skillnad att ha en relation på distans och se ett slutdatum på distansen eller ha en plan för hur man ska återförenas.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 17:05   #30439
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
+1 på ovanstående, har erfarenhet av det och det går/funkar.

Hänger mer på personerna som är inblandade och "situation" än distansförhållande i sig imo.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 17:46   #30440
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Ah, jag som läste lite galet, får skylla på att jag legat på vinden och arbetat med mögel i ett par timmar, efter att ha arbetat med lackbets. ...

Svårt o sia om utsikterna Tano, en månad kan vara både mycket och litet och på olika sätt. Ses man en gång i månaden så är tre månader väldigt kort tid att lära känna varandra på, men spenderar man helger ihop, sover ihop och umgås tätare så kan man komma riktigt djupt inpå varandra så länge som båda är nyfikna och öppensinnade kanske... precis som du sa så har ni ju några månader kvar, se till o förvalta dem

Det är ju bara o köra på så länge det känns bra och se var det bär hän.
Å plusett på stor stark på det mesta, det är en avsevärd skillnad att ha en relation på distans och se ett slutdatum på distansen eller ha en plan för hur man ska återförenas.
Haha ingen fara. Jo precis och är man öppen kan det gå rätt snabbt att komma någon nära. Men det tar ändå sin tid att verkligen förstå vem personen är och kanske se hur denna beter sig i olika livssituationer. Känns ändå som vi kommit varandra riktigt nära på kort tid. Hon vet nog mycket mer om mig än många av mina vänner. Däremot är jag lite emot att ha det för intensivt i början, men nu när situationen är som den är måste man väl helt enkelt passa på och använda tiden.

Jag kan ändå inte undgå att känna att det är en lite spännande situation. Inte den bästa men det kan bli en intressant erfarenhet och det är ju sådant som bygger upp livet!
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
+1 på ovanstående, har erfarenhet av det och det går/funkar.

Hänger mer på personerna som är inblandade och "situation" än distansförhållande i sig imo.
Ok ja så är det nog. Som sagt alla situationer är väl speciella på sitt sätt. Om det är med någon det skulle fungera är det nog med henne.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 18:59   #30441
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Amen va i h-ete... Tänkte att jag gör som när jag träffade exet; specar som faen och ser vilka killar som kommer upp på datingsida. Så jag hittade på en kille, längd, hårfärg, egenskaper, intressen. Kommer upp EN kille. En kille jag dejtat för 13 år sedan.

Tänker att jag smyger förbi, såklart noterar han o nu sitter vi och babblar. Men liksom.. ändå.. Varför det inte blev nåt då minns jag inte riktigt, jag var 23 och han 21 och bodde hemma. Åt middag med hans familj och alla åt så HIMLA lite kommer jag ihåg. Två kycklingklubbor, lite ris. Och de hade gård, och jobbade i skogen och var jetesmala. Sen satt vi stela i en stel soffa och tittade på spiderman. En annan gång åkte jag med i hans skogsmaskin när han röjde i skogen. Vi rörde aldrig varandra vad jag minns, ingen puss el nåt. SÅ blyga.

Nu tycker han att vi ska ta en fika nästa gång jag åker upp till dalarna, jag vetesjutton.. räknas det inte till skåpmat? Å andra sidan gjorde vi inget förr, så..

Han är iaf lätt snyggaste killen jag dejtat iaf, och blyg - så lite som Angel tyckte blir det ju isf?
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 19:02   #30442
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Lite skåpmats-känsla är det ju iofs, men svårt att avgöra. Känns ju lite B att han inte tog något steg tidigare; vad skulle vara annorlunda nu? Men å andra sidan kanske det blir skitbra. Vem vet?
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 19:08   #30443
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Lite skåpmats-känsla är det ju iofs, men svårt att avgöra. Känns ju lite B att han inte tog något steg tidigare; vad skulle vara annorlunda nu? Men å andra sidan kanske det blir skitbra. Vem vet?
Ursäkta?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 19:17   #30444
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Lite skåpmats-känsla är det ju iofs, men svårt att avgöra. Känns ju lite B att han inte tog något steg tidigare; vad skulle vara annorlunda nu? Men å andra sidan kanske det blir skitbra. Vem vet?
Vi var lika blyga. Han jobbade mkt med snälla ögon, le men sa inte mycket, jag körde mest fnittra nervöst, undvika ögonkontakt. Fast jag minns det hela som mysigt. Men han är nog en sån kille som skulle varit aktuell om jag stannat kvar, känner mig inte flyttbar el så heller. Men lite lustigt, är ju som sagt ingen frekvent dejtare så kändes lite osannolikt.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 19:19   #30445
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ursäkta?
Stränga Magistern Mikael ogillar genusaspekten?

Han menar väl mer om han var intresserad då, visar intresse nu så borde han gjort nåt. Jag kanske var osäker? (el säker på att vi inte är kompatibla). Eftersom jag smög förbi precis, han tog kontakt.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 19:34   #30446
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Jag reggade mig precis på happypancake. Sen blev det lite "vad nu då?" känsla.

Ska man ut och blinka och puffa eller hur funkar det?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 19:34   #30447
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Amen va i h-ete... Tänkte att jag gör som när jag träffade exet; specar som faen och ser vilka killar som kommer upp på datingsida. Så jag hittade på en kille, längd, hårfärg, egenskaper, intressen. Kommer upp EN kille. En kille jag dejtat för 13 år sedan.
Shit, det är ju färre träffar än jag får. Jag söker bara andra som också hatar barn.



Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 20:07   #30448
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Å. Är det internetdate på bred front här i forumet? Go for it. Lellan, klart du ska ge blyge mannen en chans :-) Minns en date när jag var sjutton. Satt med tjejen i baksätet på en bil medan väninna och kille hångla där fram. Vilken chans, vilken press, och vilket nederlag... Fick spela upp den episoden många gånger för mitt inre innan jag försonades med den.
d1anny2 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 20:13   #30449
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Fyllt i allt som man ska fylla i och ska ladda upp bild nu, sen är det bara vänta på att dejtförfrågningarna rullar in
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 20:17   #30450
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Fyllt i allt som man ska fylla i och ska ladda upp bild nu, sen är det bara vänta på att dejtförfrågningarna rullar in
Det funkar bara om du är snygg, annars får du arbeta lite
__________________
Mental är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)