Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-01-23, 15:15   #1
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Mer kött

Om mig
Jag är 185 och väger 83. målvikt: 0,1 ton.

Kost
Just nu äter jag gröt ala protte (havregryn, prottepulver och mjölk) på morgon och äter helst kött/fisk/fågel till både lunch och middag. Jag är dålig på mellanmål och det är något jag vill förbättra. Jag vet att maten är en viktig del och jag har därför kompletterat med Omega 3, multivitamin och protein (Vassle, Keso och Kvarg) för att säkerhetsställa behovet när jag tränar.

Tidigare
Jag har tidigare bara styrketränat lite sporadiskt, utan mål och som komplement till annan träning. Mest för att förebygga skador.

Styrketräning
Nu vill jag köra lite mer seriöst med styrketräningen och mitt mål är att bli större och starkare. Jag har testat massor med scheman men inte satsat tillräckligt hårt för att öka i vikt (både kropp och stång). Jag har haft PT vid flertal tillfällen och jag har hyfsad koll på hur övningarna ska genomföras. Nu är jag dock själv men hoppas på lite hjälp härifrån.

Mål 2012
Jag har tjuvläst lite på forum och det verkar som att det är ”de tre stora” som gäller om man ska mäta sig.
Jag är lite osäker på vad som är rimligt så detta blir en gissning. Jag skulle vilja kunna köra några reps på 100 kg i mark, lite mindre i benböj och bänkpress. 100 kg låter mycket för mig och eftersom jag inte har provat ännu så jag vet inte vilken belastning jag pallar. Jag lägger även upp ett delmål (till sommaren, 30:e Juni-2012) så jag har något på vägen att se fram emot.

Nuläge
(reps/kg/set)
  • Benböj - 15x50x4
  • Marklyft - 15x70x4
  • Bänkpresss - 15x40x4
Mål till sommaren
  • Benböj - 5x80x1
  • Marklyft - 5x90x1
  • Bänkpresss - 5x60x1
Mål till jul 2012/2013
  • Benböj - 5x90x1
  • Marklyft - 5x100x1
  • Bänkpresss - 5x70x1
Jag är ganska ny och är det något du vill mig personligen kan ni skicka PM, annars går det med fördel bra att skriva posta här i min journal.

Vänligen kommentera eller föreslå förbättringar om ni ser brister.

Enjoy.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)