Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-06, 11:17   #106
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Livet är meningslöst, det är bara den här sekunden som har någon betydelse. Det är därför det är så viktigt att försöka fylla tillvaron med så mycket till synes meningsfulla saker som möjligt. Som träning och sånt...
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 11:19   #107
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Citat:
Ursprungligen postat av Moritz Visa inlägg
Jag säger som min filosofilärare i gymnasiet sa.
Definiera livet.

Men annars coxie har jag ett tips till dig, börja spela go.
Det tror jag du skulle gilla, det är ett brädspel från japan. Det är så mycket mer
komplext än shack.( Dom har lyckats skapa en shackdator som vinner mot den starkaste spelaren, men kommer inte ens i närheten när det kommer till go. Go används också som ett mått på AI) Dom säger att det tar 15 år att nå högsta styrkan i det
om man spelar varje dag och är normalbegåvad.

Det kanske inte ger dig någon mening, men om du säger att du tycker att du tänker
för mycket, kanske du kan fokusera detta tänkande på något annat.
Jag postar lite länkar om du vill kika närmare på det.

http://www.playgo.to/interactive ( förklarar reglerna)
En annan användbar webbplats är: http://senseis.xmp.net/

Hoppas att jag kunde bidra med något
go va rätt kul
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 12:29   #108
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av coxie Visa inlägg
”Livet är vad man gör det till” är en gammal hederlig slogan som används flitigt för att motivera ungdomar och jag erkänner att jag trodde på det.
Det är en bra slogan du har bara inte fattat den. Ingen kommer att kunna berätta för dig vad som är meningsfullt i livet. Även om de hade haft rätt så hade du sett till att det inte stämde. Du verkar leta efter den enda sanna grejen som gör ditt liv meningsfullt. Det finns ingen sådan springande punkt. En del påstår att bildandet av en familj är meningsfullt, ja det är det. Det är utan tvekan det bästa och viktigaste jag gjort. Är det klart då? Nej, du måste fortfarande fylla det med mening. Nyckelordet är du. Inte mamma, inte pappa, inte psykologen. Du har inrättat ett bekvämt leverne där du gjort vad som förväntats och du har bockat av en del grejer som folk verkar bli glada av men inte fan hjälpte det. Sen sitter du hemma och bölar att livet inte har någon mening. Det är i princip en mer avancerad modell av snorungar som gnäller att de har tråkigt och de ratar precis alla förslag och när folk tröttnat på dem så gör de några halvhjärtade försök med det som verkar minst jobbigt och vid minsta motgång så går de tillbaka till gnällandet. För det är något som de är världsmästare på.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 14:18   #109
Achryl
Registered User
 
Achryls avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 882
På dig Coxie låter det som att du bara är låg på nåt hormon. Du har ju rätt i ditt resonemang att ingenting är meningsfullt, men vad spelar det för roll att inget är meningsfullt? Vill man hårddra det är inte universum meningsfull och hade allting slutat upphöra man man säga att det inte hade blivit någon skillnad.
Men nu när man fick den oerhörda förmånen att bli en upplevande varelse får man ju utnyttja det på bästa sätt.
Uppleva + längta till kul saker blir jag glad av. Imorgon till exempel, ska jag köra cab ner till Malmö med min flickvän. Det tycker jag är kul. Om du inte tycker något är kul och du inte har något reellt problem framför dig är det nog mer ett fysiskt problem du har.
Achryl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 14:27   #110
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Fat tony Visa inlägg
haha det finns ingen mening med livet.... livets mening är det du ger den
Det är väl egentligen inte meningen med livet som diskuteras heller. Snarare just det du säger, vad man ger den. Finner man någon meningsfullhet i det man gör av sitt liv eller ej.

Vissa verkar ha den förmågan och jag avundas dom. Själv får jag bara svårare och svårare då allt jag trott är ett sätt att finna mening i mitt liv de facto inte känns meningsfullt då jagväl åstadkommit det. Istället hoppas jag bara på att det skall bli ett ouppnåeligt "sen" som mangs skrev.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 14:46   #111
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Ja.
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 15:23   #112
Super_Johan
Registered User
 
Super_Johans avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: lite här och där
Inlägg: 155
Går väl i perioder.
Super_Johan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 15:39   #113
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Ja.

Speciellt relativt andra jag känner i min ålder.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 15:40   #114
Bubban
Registered User
 
Bubbans avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Trelleborg, Skewne
Inlägg: 93
Nej, inte än.
Bubban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 15:48   #115
Muskelbyggaren
Löjligt internskämt
 
Muskelbyggarens avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 206
Jag tycker mangs skriver väldigt vettiga saker.

Den absoluta merparten av livet är ju stunder som till synes är rätt obetydliga. Och det där kommande ögonblicket som många bygger upp hela sin tillvaro kring är försvinnande kort om man tänker på det.

Det går inte att rationalisera sig fram till en mening, men däremot en känsla av mening. Väljer man bara rätt utgångspunkter kan man lätt konstatera sig mindre värd en sten.

Jag brukar ibland tänka på att det är samma signalsubstanser som får ett bi att landa på en blomma, som får mig att tänka på hur stort universum egentligen är. Det får mig att känna mening med livet, och därmed visshet om vad jag ska göra här och nu.

Jag känner oftast att livet är mycket meningsfullt. Med undantag för sämre stunder där man tappar perspektiven.
Muskelbyggaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 15:54   #116
Mark_Lyft
Registered User
 
Mark_Lyfts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 008
Citat:
Ursprungligen postat av coxie Visa inlägg

Så finns det fler som jag eller tycker ni att ert liv är meningsfullt/ letar efter känslan?
Fasen, solen skiner, börsen stiger och en kall brewski står i kylskåpet och väntar på att pappsen skall komma hem. Fina grejer.
Mark_Lyft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 17:16   #117
<Mike>
Power level < 9000.
 
<Mike>s avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 1 977
Jag tycker mig ha hittat meningen med livet för länge sedan och det är absolut inget komplicerat som det krävs någon Einstein för att lista ut. Det är nämligen... att vara glad! För när tänker man aldrig på meningen med livet? Jo när man är riktigt glad. Det är när man inte är glad; besviken, ledsen med mera som man funderar över någon slags mening. Jag kan säga att jag själv ofta filosoferar över min plats på jorden och roll som människa men det finns såklart ingen magisk mening med livet och livet ÄR faktiskt vad man gör det till.
Jag är inte glad hela tiden men det är det jag strävar efter; att göra saker som gör mig glad.

Vi kommer vara döda väldigt länge så jag ser ingen anledning att skynda på det. Den dagen kommer när den kommer.
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 17:19   #118
Buken
Banned User
 
Bukens avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Småland->Västervik
Inlägg: 923
Jag tänker för mycket och det som får mig att inte ge upp med livet är folket i min närhet, syskon, flickvän, barndomsvänner. Hade jag inte haft dom hade jag varit körd bigtime.
Buken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 07:07   #119
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Perioder då jag ffa existerat har jag inte upplevt som meningsfulla. Men när jag lever, inte bara existerar, finner jag det högst meningsfullt både för mig själv och andra (i min direkta närhet samt ur ett större perspektiv).
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 07:36   #120
pia
Registered User
 
pias avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Sedan det här med åldersnoja som många verkar lida av, klart man inte vill bli gammal och sjuk men jag hörde om en man som var så jävla nöjd med livet, han sade att ahn aldrig mått bättre, han var på topp på alla sätt och vis och hade en enormt positiv syn på sin egen framtid. Denna man var 65 år och kände att han hade det bästa framför sig även om han levt ett bra liv. Nu kanske inte detta var sant men om man har inställningen är det fan så mycket enklare. Det som avgör hur lycklig eller välmående du är sitter till 9%% i ditt eget huvud. Genom att tänka på "rätt" sätt kommer du se utmaningar när andra ser omöjliga uppdrag. Du kommer se lärorika erfarenheter när andra ser totala misslyckande. Du försöker uppskatta vad du har och inte sörja vad du inte har.


Jävligt lätta att rada upp massa klyschor i ett inlägg och jag inser att det inte alltid är så enkelt men att sträva efter att se positvia saker i vardagen får om inte annat dig själv att må bättre.

Oavsett vad som sker kan man se på saken med olika ögon och din syn på händelser är det som till stor del avgör hur du ser på din egen livssituation.

Sedan en sak till, att sitta och tycka syd om sig själv leder aldrig någonvart. Är man missnöjd över någonting i sitt liv är det upp till en själv att förska få en förändring. Som sagt, man har ett liv och varför inte då försöka må så bra som möjligt?
pia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)