Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-05, 21:14   #76
Three pigs
Banned User
 
Three pigss avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 1 266
Man finner sin egen mening med livet. Själv letar jag fortfarande
Three pigs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:15   #77
jesse
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 818
Som svar på TS fråga kan jag säga att jag trivs med livet, med allt vad det innebär. Om jag vill lägga 20 år på att bygga något som försvinner dagen efter mitt liv har upphört så ser jag inget fel med det. Det som är intressant för mig är om det ger mig mening i det liv jag lever, inte om det ger mig mening när jag är död och begraven.

Som frågan är ställd kan jag dock inte ge något svar på den.
jesse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:18   #78
Imni
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
...



Det är ömsom en förbannelse och ömsom en välsignelse, skulle jag vilja säga

//Kristin
Kunde inte sagt det bättre själv.
Imni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:23   #79
isato
Banned User
 
isatos avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 463
Nu har jag inte barn själv men jag tror det skulle ge oss alla en mening med livet.
isato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:27   #80
sundvall
Banned User
 
sundvalls avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Bollnäs
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Jag har lämnat den bästa tiden bakom mig

Jag vill vara 10 år igen, spela kula på skolgården, bli jagad av tjejer och palla äpplen av grannarna. Livet nu är bara ett ekorrhjul som trummar på och jag är störande medveten om det.

Längtar tillbaka nästan varje dag.
Yeah barndomen var riktigt nice faktiskt, no worries in the world! Hur gammal är du nu? Finns ju en jävlans massa roliga saker i högre ålder också bara man vill se dom
sundvall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:29   #81
sundvall
Banned User
 
sundvalls avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Bollnäs
Inlägg: 894
Har hört att runt 98% av ens tankar varje dag går åt att planera framåt, eller tänka bakåt på saker som hänt. Ganska scary tanke faktiskt, på ett sätt kan man ju isf säga att vi bara "lever i nuet" 2% av tiden, damn.
sundvall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:33   #82
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
För vissa kanske det är så enkelt: "Nu har jag funderat på det här ett slag och jag kommer inte fram till något. Nähe, då släpper jag det och går vidare med något annat." Jag fungerar inte så. Möjligen att jag kan släppa saker tillfälligt för att annat mer akut pockar på uppmärksamhet, men frågor som jag inte funnit någon lösning på ligger latent i bakhuvudet och återkommer alltid. Jag gillar att tänka.
Jag tror i och för sig att "du tänker för mycket" ofta är en omskrivning för "du ältar för mycket". Det måste man nog inte göra, även om man gillar att tänka.

(Jag är extremt bra på att älta, så det är inte som att jag slår mig för bröstet här; jag uppvisar bara lite sjukdomsinsikt.)
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:47   #83
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av sundvall Visa inlägg
Yeah barndomen var riktigt nice faktiskt, no worries in the world! Hur gammal är du nu? Finns ju en jävlans massa roliga saker i högre ålder också bara man vill se dom
72 år..






Känns det som ialf Fyller 27 om ett par månader. ALLTING var bättre när man var liten snoris
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:48   #84
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av sundvall Visa inlägg
Har hört att runt 98% av ens tankar varje dag går åt att planera framåt, eller tänka bakåt på saker som hänt. Ganska scary tanke faktiskt, på ett sätt kan man ju isf säga att vi bara "lever i nuet" 2% av tiden, damn.
Du kan förlora dig i nuet också, med negativ verkan för framtida nu:n.
Tricket är att balansera di tre, och njyta av äventyret som du spinner på eget bevåg, både under tiden du gör det, och när du uppnår milstolpar av din kreation. Livet ses bäst som en personlig skapelseberättelse.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:48   #85
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Jag har aldrig haft självmordstankar, men jag har å andra sidan aldrig kännt att mitt liv är meningsfullt. Jag har länge sökt efter mening precis som dig, men jag har insett att jag inte behöver en mening för att leva. Jag tror ändå att jag aldrig mer kommer finnas efter att min stund här tar slut. Jag ser helt enkelt hur långt jag kan gå, vad jag kan uppnå. Inte materiellt, eller statusmässigt, eller kändisskap, eller whatever - bara vad jag som en enskild person vi vår sinnesrubbade värld kan uppnå med mig själv.

Det är väl det som roar mig och motiverar mig framåt i livet. Helt enkelt att se vad som är möjligt, och hur mycket jag kan lirka med alla sociala och regelmässiga system. Hur sjuka och udda sätt jag kan lyckas bättre än alla andra på det jag gör, vare sig det gäller arbete, pengar, kvinnor eller välmående. Kalla mig sjuk, eller kalla omvärlden sjuk - ditt val.
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:49   #86
sundvall
Banned User
 
sundvalls avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Bollnäs
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
72 år..






Känns det som ialf Fyller 27 om ett par månader. ALLTING var bättre när man var liten snoris
Haha, mm. Jag är 22 snart och börjar fan redan få åldersnojja, sick. Att man ens slösar livstid på att tänka på det viset. Om verkligen ALLT var bättre vettefan, det är nog väldigt vanligt att man romantiserar det föregångna, precis som äldre folk alltid ska säga "det var bättre förr i tiden". Livet kan vara riktigt grymt nu med bara man have some fun stuff going
sundvall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:59   #87
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Det jag GÖR är meningsfullt. Däremellan finns det dock alltför mycket dötid, vilket känns meningslöst. T.ex. nu, varför sitter jag här? Inget mer intressant kommer skrivas på kolo idag. Finns inget program eller nån film på tv jag vill se. Varför går jag inte och lägger mig? Väntar väl på att något ska hända, något meningsfullt - men dit är det ju ca. 12 timmar
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 21:59   #88
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Känslan av att "bara jag kommer dit så blir det bra" är väl det som skrämmer eftersom den känslan bara kommer på nytt hela tiden.

Svårt att föklara.
Jag vet precis vad du menar och jag tror att många behöver jobba med just det här tankesättet (mig själv inkluderad). Man tror att det blir bättre och att man kommer att bli, och förbli lycklig/are när man uppnått mål X.
Istället för att vara nöjd med själva resan man gör genom livet och att njuta av varje stund av den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 22:34   #89
FeTTe
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 53
Om man ser sit liv meningsfullt endast om man löst problem som t.ex. världs svälten så är det klart man ganska snabbt känner sig ganska kass.
Det är en lite definitionsfråga tycker jag. Vaknar man varje morgon och tänker på saker man INTE gjort eller gör så drar man ju ner sig själv i mörkret. Medans om man tänker på saker som man faktiskt GÖR som är bra så klättrar man med ganska bra fart upp i ljuset igen!

Jag är nöjd om jag gjort EN persons dag trevligare och ljusare, men jag är INTE ledsen bara för att jag INTE räddat livet på 10.000 hiv smittande i Afrika den dagen!

Jag tänker på dom bra sakerna jag gör, det gör mig glad och possitiv. Är man possitiv och glad så drar man automatiskt upp folk i sin närhet från den lilla mörka gropen dom fastnat med foten i. Kan man kalla det världens bästa kedje effekt? YES WE CAN!

"Time spent dreaming is time wasted." -Vaktmästaren i Scrubs (höhö)
FeTTe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 23:00   #90
useless
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 93
jag vill få tillbaka mitt ex jag vill resa och uppleva saker med hon ,jag vill bilda familj med hon och ta del av allt livet har att erbjuda, jag vill inte spilla en dag i onödan. Jag hoppas hon förlåter mig (har ej varit otrogen eller fifflat med andra) och vi blir ihop igen, men kommer ta tid få förtroende hos henne, jag vet tiden på jorden är kort så varenda krona sparar jag till resor och varenda minut för att göra något nyttigt . Vill ha RIKTIGT BRA VÄNNER som håller livet ut.
useless är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)