Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-01, 13:27   #136
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av kimozabe Visa inlägg
Går det nå total harmoni eller handlar det om att hitta acceptans för att bli nöjd? Det blir inte bättre än så här, det är bra nog?

Är harmoni i livet, vardagen än helig graal?


Skickat från min Pixel 2 via Tapatalk
Jag tror att uppnår man total harmoni, ett slags "flow" i livet så kommer åren och livet rinna iväg, och man vaknar till ett par årtionden senare och tänker "Vad fan nu ligger jag här och skall snart dö, vad hände med tiden?"

Jag tror man behöver stress, ångest, motgångar, drama osv. för att hålla sig levande, närvarande och för att man skall kunna ta tillvara på tiden.

Det är en helig Graal som man skall leta efter, men aldrig hitta tror jag. För hittar man den visar det sig att den inte är så mycket att ha.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 14:56   #137
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror att uppnår man total harmoni, ett slags "flow" i livet så kommer åren och livet rinna iväg, och man vaknar till ett par årtionden senare och tänker "Vad fan nu ligger jag här och skall snart dö, vad hände med tiden?"

Jag tror man behöver stress, ångest, motgångar, drama osv. för att hålla sig levande, närvarande och för att man skall kunna ta tillvara på tiden.

Det är en helig Graal som man skall leta efter, men aldrig hitta tror jag. För hittar man den visar det sig att den inte är så mycket att ha.
Utan motgångar finns ju ingen anledning att fira framgångar. Det är bara saker som händer i livet.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 22:44   #138
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Nej jag känner inte direkt att det har någon mening, allt mer eftersom att tiden går. Intalar dock mig själv att det kommer bli bättre även fast inget av värde har skett de senaste fem åren
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 05:59   #139
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag går emot lite här. Jag tror inte motgångar ger nånting positivt förutom att man eventuellt lär sig vad man inte bör göra. Man behöver förståss inte vara orolig, motgångar kommer alltid
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 18:20   #140
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Nä egentligen inte men vad är alternativet?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 18:57   #141
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Sedan jag slutade söka ett högre syfte med mitt liv och kom i kontakt med folk ungefär som jag själv i samband med ett yrke jag gillar, och träffde en underbar partner, så skulle jag absolut säga att jag tycker mitt liv är meningsfullt.

Om jag fortfarande skulle leta efter något viktigt "jag är menad för att göra" skulle jag antagligen vara rätt missnöjd med livet fortfarande. Det finns inget sådant. Ha folk du gillar runt dig, tjäna pengar, gör roliga saker. Så enkelt är det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2019-09-02 klockan 19:02.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 19:19   #142
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
ne, wow däremot.
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 18:27   #143
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Läste igår att känslor av att känna sig isolerad hade en mycket större koppling med tankegångar kring döden än vanlig depression så ... kan vara värt att ha i åtanke när man känner efter. Jag kan även tänka mig att livet inte alls behöver vara objektivt mer meningsfullt för att det skall kännas värt att leva / man inte skall vara där liksom som det för Tim Bergling / Avicii kanske verkade meningsfullt utifrån fast han kanske inte alls kände sig så.

Senast redigerad av Korvil den 2019-09-04 klockan 18:28.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)