Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-06-21, 10:34   #766
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kul att du kan nyttja TNT's pass!
För min del som också är medlem har jag inte varit med på speciellt många pass. Så dumma tider och ställen .. hade fungerat bättre kanske om jag bott inne i stan så man hunnit hem från jobbet och få något i kistan osv.
Du vet väl att de har morgonträningar också på en del platser?
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 21:56   #767
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
ca 2h orientering

En väninna och jag gav oss ut i skogen för att orientera. Eftersom vi jagade naturpasset-kontroller blev det lite lätt oorganiserat, knappa 6km obanad terräng i Ursvik. Det kommer jag att göra om, definitivt. Helst motionsorienteringen förstås, där man får en tid och använder SI-pinne men Naturpasset är sympatiskt det med. Nästa gång ska jag kolla höjdkurvorna, så vi inte genar över tunnelbanebacken (Arons backe)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 04:20   #768
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Naturpasset är lagom nivå för mig

Finns helt klart fördelar att kolla på höjdkurvorna när man väljer sina genvägar!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 11:34   #769
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Naturpasset är lagom nivå för mig

Finns helt klart fördelar att kolla på höjdkurvorna när man väljer sina genvägar!
hahaha ja det lärde jag mig igår när jag kravlade fram över Ursviks brantaste backe och undrade vad jag höll på med
Jag lär mig nya saker varenda gång - den hårda vägen

Naturpassets kontroller är svårare än de jag väljer på motionsorienteringen, tror jag. De jag springer (nybörjarbanor, 8-9 kontroller och kanske 3km fågelvägen) är mestadels ganska nära stigar och vägar, så jag villar inte bort mig som vi gjorde igår i spenaten.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 11:38   #770
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Kroppsviktspasset idag blev lite hämmat eftersom jag kände av fotlederna sedan igår, och underligt nog rumpan?! Så det blev en kortare session, bara 20 minuter, med diverse övningar som ska göra mig till en bra löpare. Enbensknäböj är förstås givet, det kör jag gärna och ofta men också vadhävningar på ett och två ben samt klassikern draken. Enbensknäböjen körde jag äntligen 10x3 - det har jag längtat efter att klara! Vadhävningarna kör jag tills jag inte orkar fler på den svaga benet, sen matchar jag det med det starka, så failx3, därefter tvåbensvadhävningar 10x3 för att kräma ur det sista ur musklerna och draken sist, disciplinerade 10x3.

Hoppas jag kan sitta imorgon
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 11:44   #771
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Du vet väl att de har morgonträningar också på en del platser?
Är nästan lika illa det. Mina träningstider är nog kanske lite udda då jag bor en bit ut i skogen och ska man kombinera det med jobbtider så blir det lite trixigt. Hade hoppats på att kunna springa mer i grupp eftersom flera vänner har lagt av med löpning och/eller prioriterar annat i livet numera, men det blir nog svårt om jag inte startar en egen löpargrupp som springer lite senare på kvällarna. Start 19:30 eller något hade varit klockrent.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 11:18   #772
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Är nästan lika illa det. Mina träningstider är nog kanske lite udda då jag bor en bit ut i skogen och ska man kombinera det med jobbtider så blir det lite trixigt. Hade hoppats på att kunna springa mer i grupp eftersom flera vänner har lagt av med löpning och/eller prioriterar annat i livet numera, men det blir nog svårt om jag inte startar en egen löpargrupp som springer lite senare på kvällarna. Start 19:30 eller något hade varit klockrent.
TNT behöver ledare, så om du verkligen är sugen skulle du kunna höra av dig till dem och kanske få igång en kvällsgrupp också? Du kan ju omöjligen vara ensam om att vilja springa senare på kvällen
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 14:56   #773
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
TNT behöver ledare, så om du verkligen är sugen skulle du kunna höra av dig till dem och kanske få igång en kvällsgrupp också? Du kan ju omöjligen vara ensam om att vilja springa senare på kvällen
Nu sommartid borde det dessutom nästan vara obligatoriskt
Det ser nog lite tokigt ut om ledaren är den som är minst tränad och flåsar mest dock
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-27, 21:30   #774
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Nu sommartid borde det dessutom nästan vara obligatoriskt
Det ser nog lite tokigt ut om ledaren är den som är minst tränad och flåsar mest dock
Kanske det om du ska leda en medel eller tuff grupp, beroende på hur tränad du är. Å andra sidan om du skulle ta dig an basgruppen (nybörjare) så finns risken att du inte får springa alls mycket, och det vinner du ju inget på
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-27, 22:01   #775
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Avslutning med TNT blev ett gott och blandat-pass, jätteskoj med backe och en salig blandning av långa och korta intervaller. Jag lärde mig mycket idag

I värmen har jag experimenterat med glass och kommit på att man bara behöver 2-3dl yoghurt och ~300g frusna bär och en blender som klarar av vad som helst, inklusive gnejs
Så enkelt är det att göra en snabb fruktig glass av mjukglasskaraktär tydligen, den blir lite frostigare än en regelrätt mjukglass men inte så knastrig som frozen yoghurt.

På torsdag är det motionsorientering i Ursvik igen och den ska jag definitivt gå på, sista chansen före sommaruppehållet ju!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tnt.jpg (117.8 KB, 8 visningar)
Filtyp: jpg glass.jpg (388.9 KB, 2 visningar)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-29, 16:23   #776
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
20 minuter mittkroppsstyrka på pilatesboll, dvs blandade plankor och crunches i stort sett. Bara för att jämföra körde jag en maxning på bollen och klarade 50 sekunder, jämfört med över 90 sekunder på parketten. Det känns som att jag borde göra det här oftare...
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-29, 17:23   #777
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Alltså, om ni bara ska testa en övning på boll, så gör den här. Vete fan vad den heter men den är rena mordet för magen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bild-3-e1366099194497[1].jpg (32.3 KB, 37 visningar)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-29, 18:52   #778
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Den övningen är lika "hemsk" med TRX-banden!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 09:23   #779
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Den övningen är lika "hemsk" med TRX-banden!
Känns fint idag, gudars den övningen ska jag komma ihåg
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 19:09   #780
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Uj uj uj Orienteringen idag gick inte så bra. ÖM3 som ska vara ganska lätt och bara 3km lång blev över 7km och tog en god bit över 1,5 timma... *skämskudde* Fast jag fick springa mycket obanat och i ösregn, alltid något! Ett tag tänkte jag inte ens på träningsvärken.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)