Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-06, 19:07   #1
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
House, nu-techno, progressive trance & progressive breaks

En tråd för musik som faller inom ramarna för rubrikens genrar. Naturligtvis är fusioner och alla tänkbara subgenrar (tribal/ethno, deep, hip, minimal, electro, progressive, tech o.s.v.) välkomna.

När jag skriver "progressive trance och progressive breaks" tar jag tillvara på de definitioner av dessa genrar som lägger tyngd vid tempot, d.v.s. trance och breaks i ungefär samma tempo som house (~120-133 bpm). Med "nu-techno" avser jag den nya skolans långsammare techno (~115-130 bpm) som skiljer sig från 90- och tidigt 00-tals hårdare/snabba beat som passar bättre i den här tråden.

Länka på!

MVH Sheo
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av ante den 2009-10-11 klockan 22:02.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 19:10   #2
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Här kommer min första mix som jag lagt upp på nätet. "OK Techno" är en 120 min lång musikalisk resa mellan olika elektroniska genrar.

http://soundcloud.com/sheo/sheo-ok-t...tinuous-dj-mix

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 19:14   #3
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Här kommer min första mix som jag lagt upp på nätet. "OK Techno" är en 120 min lång musikalisk resa mellan olika elektroniska genrar.

http://soundcloud.com/sheo/sheo-ok-t...tinuous-dj-mix


Sätter på den här i bakgrunden när jag jobbar, så ska jag recensera dig sen..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 19:16   #4
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Sätter på den här i bakgrunden när jag jobbar, så ska jag recensera dig sen..
Asbra.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 20:50   #5
Larsson
.....
 
Larssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 654
Hugg&Pepp Sweet Rosie (Henrik B Remix)


Henrik B - Waenern


Sebastian Ingrosso och Dirty South - Meich
Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 20:58   #6
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
NU snackar vi grejer! Mycket bra smak där.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 19:12   #7
Rex
das kÿss
 
Rexs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Emmaboda
Inlägg: 1 552
The Bloody Beetroots! Såg dem live @ Emmaboda Festivalen förra veckan, fyfan va bra!

__________________
Journal
Rex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 19:14   #8
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Rex: Länken funkade inte. Fixar det till dig:

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 23:41   #9
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Rex the dog, Crystal castles, Cut copy, Bag raiders, Daft punk, deadmau5, Hot chip, Yuksek, Surkin, Glenn Morrison, Albin Myers, Crookers, The bloody beetroots, The presets, Cryptonites, DJ Mehdi, Trentemöller, Digitalism, Fake blood, Proxy, Tocadisco, Popof, Moulinex, Danger, Boeoes Kaelstigen, Hervé, 2 many DJs, Boys noize, Sebastien Leger, sebastiAn, Kavinsky och Les petits pilous är sånt som spelas mycket hemma hos mig.

Söker likasinnad för glad hälsning.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 00:33   #10
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Check! Popof, Léger, Albin Myers och Tocadisco särskilt check på. Om du gillar Popof kanske Dustin Zahn och Len Faki skulle falla herren i smaken.

Kanske den bästa techno-låten jag hört. Det var orgasm rakt av när Sander Van Doorn rev av den på Sensation Amsterdam i år:

Dustin Zahn - Stranger To Stability (Len Faki's "Podium" Mix)

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 01:07   #11
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Check! Popof, Léger, Albin Myers och Tocadisco särskilt check på. Om du gillar Popof kanske Dustin Zahn och Len Faki skulle falla herren i smaken.

Kanske den bästa techno-låten jag hört. Det var orgasm rakt av när Sander Van Doorn rev av den på Sensation Amsterdam i år:

Dustin Zahn - Stranger To Stability (Len Faki's "Podium" Mix)

I like! Mer Techno.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 09:18   #12
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
I like! Mer Techno.
OK



Pryda - Animal (Original Mix).

När Pryddsan ger fan i att släppa mjukispop under namnet Eric Prydz utan håller sig till det han gör bäst, tung techno under namnen Pryda och Cirez D, det är då han är en riktigt storhet. Här kommer en till, Cirez D - Fast Forward (Original Mix):

__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 09:30   #13
Larsson
.....
 
Larssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 654
Cirez D - Control Freak


Buy Now - Body Crash


For Sale - Buy Now (Henrik B and Plec Remix)
Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 00:32   #14
tobbo
made a huge mistake
 
tobbos avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 813
Citat:
Ursprungligen postat av jocke12 Visa inlägg
Rex the dog, Crystal castles, Cut copy, Bag raiders, Daft punk, deadmau5, Hot chip, Yuksek, Surkin, Glenn Morrison, Albin Myers, Crookers, The bloody beetroots, The presets, Cryptonites, DJ Mehdi, Trentemöller, Digitalism, Fake blood, Proxy, Tocadisco, Popof, Moulinex, Danger, Boeoes Kaelstigen, Hervé, 2 many DJs, Boys noize, Sebastien Leger, sebastiAn, Kavinsky och Les petits pilous är sånt som spelas mycket hemma hos mig.

Söker likasinnad för glad hälsning.
Me gusta, alla de där är riktigt bra, sista tiden har jag följt ett gäng bloggar för enkelhetens skull så det blir väldigt mixat med artister, sjukt hur många nya bra som poppar upp hela tiden inom de här genrerna. Oftast tankar jag bara några enstaka låtar per artist men kan skriva ner några(bara electro/indie typ), Miike Snow, Buffetlibre, Sidechains, Edwin van Cleef, Mille, Treasure Fingers, Jason Sundstrom, och en del andra fast hör nog hemma i någon annan tråd. Blev inget om house i det här inlägget men kanske postar ett senare.

Senast redigerad av tobbo den 2009-08-07 klockan 00:34.
tobbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 00:34   #15
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo Visa inlägg
Me gusta, alla de där är riktigt bra, sista tiden har jag följt ett gäng bloggar för enkelhetens skull så det blir väldigt mixat med artister, sjukt hur många nya bra som poppar upp hela tiden inom de här genrerna. Oftast tankar jag bara några enstaka låtar per artist men kan skriva ner några(bara electro typ), Miike Snow, Buffetlibre, Sidechains, Edwin van Cleef, Mille, Treasure Fingers, Jason Sundstrom och en del andra fast hör nog hemma i någon annan tråd. Blev inget om house i det här inlägget men kanske postar ett senare.
Amen!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)