Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-07-07, 11:06   #1
Nalfaren
Prettofetto.
 
Nalfarens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 508
Ont i korsryggen..

Tjo, har fått ont i min korsrygg, jag är osäker på om
det är en rejäl träningsverk eller om en skada...

Sitter jag i en stol och lyfter något ben framåt så gör det ont i korsryggen efter ca 20 cm fram med benet.. sedan släpper det efter en bit längre fram.
Samma sak om jag skall böja mig framåt.. särskilt om jag skall lyfta upp t.ex. vikter från golvet.

Sitter jag stilla känns det som vanlig träningsverk. Och om jag skall träna så känns det mycket mer i första repet, sedan så kan jag fortsätta som vanligt
i stort sett.


Det började förra veckan när jag körde raka marklyft (böjde inte benen, vilket jag fått höra att man skall göra ) Men då var det en rejäl träningsverk som kändes rätt bra trots att det va benträning..

Men igår vid Marklyft från knä, så kände jag av "träningsverken" och det var tungt. vi hade kört 3 övningar innan på rygg och körde 3 uppvarmningssett på marklyft och sedan körde jag 160kg x 6. Men kände att jag inte klarade av att lyfta på det andra setet då korsryggen aktiverades... sänkte till 120 och fick upp den, men efter första repetionen så gick det som vanligt,
10 till marken gick lätt..


Det verkar som det är en viss vinkel som det känns mer än vanligt. Kan jag ha sträckt mig, skadat mig? eller är det bara en grov träningsverk...
Skall jag avvakta med ryggträningen tills detta släppt, ben också?
Är inne på 2a veckan med tung träning och allt går bra...
Några som kännt samma, tips ideér, massage, salva?
Nalfaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-07, 21:01   #2
Nalfaren
Prettofetto.
 
Nalfarens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 508
Tror nu att det endast var en REJÄL träningsverk.. lite bättre nu... men klarar inte av att lyfta vikter från marken utan att typ sära på benen max.. böja mig ned i stil a la marklyft å lyfta upp till benen å sedan ställa mig upp

Körde Axlar, Tri.. gick bra som sagt tills man skulle lyfta upp vikterna
Få la se hur man mår nästa onsdag när det är dags igen för rygg.

Kjam
Nalfaren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)