Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-01, 09:00   #1
200sx
Registered User
 
200sxs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Mölndal
Inlägg: 137
Mera Huvudvärk

Hej

I måndags när jag körde benpressen inträffade något konstigt..

Det var under 5 eller 6 settet, av någon anledning så lutade jag huvudet mot ryggstödet, om nu detta var orsaken låter jag vara osagt, mitt under settet så får jag en ruskig huvudvärk vilket gör att jag inte kan fortsätta... vilar lite och värken övergår från migrän-stark till en mera malande värk..
Försöker köra ett sett till men så fort jag försöker ta i så kommer den ruskiga värken tillbaka, bör kanske nämna att den går ifrån tinningen till någonstan bakam örat på höger sida...Efter detta så lunkade jag hemmåt istället...med fortsatt lite malande värk i huvudet..

Igår morse när jag vaknade fanns inget spår av värken, glad i hågen packades träningsväska för ett pass efter jobbet... en ack den glädje som varar...hade tänkt köra armar vilket jag anser vara de "lättaste" passet, men redan under uppvärmingen så kände jag av värken och mkt riktigt så fort jag lastade på lite mera vikter så var den otroliga värken tillbaka, vi pratar alltså om en värk som gör att man nästan tappar vikterna.... men åter igen så fort man slutar så försvinner nästan värken direkt eller övergår till en liten malande värk....

Sitter nu på jobbet och har åter ingen värk, har iof bestämt mig för att vila idag men vad tror ni detta kan vara???? hur länge ska man vila, kan man köra lite kondition, vilket bara orsakar den lite malande värken??


/Freddan
__________________
Bilbyte igen...nu bidde de en lamborgini vit sierra
200sx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 17:42   #2
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Äter du ordentligt innan passet? Dricker du tillräckligt? Kanske en inflammation på gång?
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-03, 06:47   #3
200sx
Registered User
 
200sxs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Mölndal
Inlägg: 137
Yes klart jag både äter och dricker ordentligt, och speciellt på ben dagarna...

Var hos läkarn i onsdags och fick träningsförbud, eller rättare sagt förbud att göra något som orsakade min huvudvärk, man såg tydligen ganska allvarligt på sådana här problem... men han hittade i alla fall inga mer fel på mig, kollade balans reflexer å dyligt, så vila en vecka och se om det försvinner....
__________________
Bilbyte igen...nu bidde de en lamborgini vit sierra
200sx är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)