Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-14, 16:29   #1
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
Det är nånting visst med hamburgare

Om man jämför hamburgare med pizza och kebabtallrik så känns det som att hamburgare sitter så himla bra i kistan. Känner mig stark och pigg efter att ha ätit hamburgare, även med pommes och även om det är drypande av dressingar. Efter alla hamburgermål jag ätit i livet så kan jag nästan säga att hamburgare inte har påverkat min fysik negativt utan snarare positivt. Hur jag nu kan komma fram till det vet jag inte. Det är bara så det känns. Efter en pizza eller kebabtallrik känner jag mig däst, vattnig och svullen men inte alls efter hamburgare och pommes. Känns som att det sätter sig direkt på musklerna, haha. Nån som har samma erfarenhet, eller kanske det motsatta?

Växte upp med mycket hamburgare men pizza och kebab var sånt jag började med mer i vuxen ålder så att säga.

Åt en 1000-gramsburgare i går och det kändes kanonbra!

Pizza är ju rätt annorlunda, men kebabtallrik och pommes borde väl egentligen inte vara så mycket annorlunda än hamburgare och pommes (hamburgaren har ju dessutom bröd), men ändå så känns det så himla mycket bättre efter burgare än efter kebab. Hur kan det komma sig? Kan det finnas nån vetenskaplig förklaring?
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 16:34   #2
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
Om jag ska låta fantasin skena fritt så känns det som att min kropp anpassat sig efter hamburgare så till den milda grad att den kasserar det dåliga och behåller det bra från maten. Jag orkar oftast dessutom äta otroligt mycket mer av hamburgare än av annan skräpmat. Bautaskrov på Big Smajl som någon räknat ut var 3400 kcal, kan jag äta och bara bli normalmätt och sedan äta ganska mycket i övrigt på dagen också. Men om jag ätit en pizza på 2500 kcal så hade jag blivit riktigt mätt och inte behövt så mycket mer under dagen.
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 16:41   #3
Young Hef
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 31
Hur du upplever något beror oftast på dig och inte omständigheterna
Young Hef är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)