Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-07, 11:59   #31
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nej, men har Netflix så det lär jag väl göra. Bra?
Det är ok, men det känns som att dom aldrig kommer någonvart.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 12:46   #32
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag gillade säsong två också. Inte riktigt lika mycket som första säsongen dock. Men den innehöll ju material från massor av år, medans nya säsongen bara var två år eller nåt. Hur som helst blir man ju fortfarande jävligt irriterad över den där åklagaren och hur poliserna verkar ha skött utredningen. Jävla tomtar alltså! Om det var Avery och Dassey som gjorde det eller inte vette fan. Men det gick säkerligen inte till så som åklagaren sade i rättegången i alla fall. Det verkar ju vara number one bullshit.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 14:25   #33
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag gillade säsong två också. Inte riktigt lika mycket som första säsongen dock. Men den innehöll ju material från massor av år, medans nya säsongen bara var två år eller nåt. Hur som helst blir man ju fortfarande jävligt irriterad över den där åklagaren och hur poliserna verkar ha skött utredningen. Jävla tomtar alltså! Om det var Avery och Dassey som gjorde det eller inte vette fan. Men det gick säkerligen inte till så som åklagaren sade i rättegången i alla fall. Det verkar ju vara number one bullshit.
Visst är utredningen slarvig, men jag tror fan ändå att Avery gjorde det. Skulle inte förvåna mig om han var skyldig till den första grejen också som han satt inne för och sedan frikänd.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 14:25   #34
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Det är ju någonting lurt med rättsväsendet i Manitowoc County iaf. Sen är ju serien vinklad. Men det känns ju helt klart som att dom ligger bakom det här och gör allt i sin makt för att mörka detta. Säkert peddot Kratz som mördad henne.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 14:26   #35
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Visst är utredningen slarvig, men jag tror fan ändå att Avery gjorde det. Skulle inte förvåna mig om han var skyldig till den första grejen också som han satt inne för och sedan frikänd.
Fast det var han väl inte? Det kom väl fram vem den skyldige var? (minns inte riktigt fallet nu)
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 14:48   #36
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Fast det var han väl inte? Det kom väl fram vem den skyldige var? (minns inte riktigt fallet nu)
Hade för mig att han bara blev frikänd av nya DNA-bevis typ, men dom kanske fick fast snubben? Hur som helst, tror att Avery är skyldig till detta.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 16:20   #37
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Visst är utredningen slarvig, men jag tror fan ändå att Avery gjorde det. Skulle inte förvåna mig om han var skyldig till den första grejen också som han satt inne för och sedan frikänd.
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Hade för mig att han bara blev frikänd av nya DNA-bevis typ, men dom kanske fick fast snubben? Hur som helst, tror att Avery är skyldig till detta.
Han friades med hjälp av DNA och en annan känd sexförbrytare dömdes sen för den våldtäkten. Den killen var dessutom väldigt lik Avery.

Men han var ju dömd till fängelse 3 ggr innan den våldtäkten så...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 17:34   #38
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Att Avery inte begick den där våldtäkten han åkte i fängelse för lär ju vara helgjutet.

Huruvida han begick detta mord eller inte känns inte alls så självklart. Jag tycker väldigt mycket talar för att det inte gick till som åklagaren sagt i alla fall. Jag tror att snutarna planterat bevis för att de var säkra på att Avery gjorde det och man ville ha honom fälld, men man saknade bevis. Och det är därför så mycket inte passar ihop.

Men som sagt så kan ju Avery ha gjort det ändå.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 21:52   #39
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Han friades med hjälp av DNA och en annan känd sexförbrytare dömdes sen för den våldtäkten. Den killen var dessutom väldigt lik Avery.

Men han var ju dömd till fängelse 3 ggr innan den våldtäkten så...
Var Avery dömd för det tre gånger innan? Som jag skrev, det skulle inte förvåna mig om han var skyldig till den han blev frikänd ifrån men nu var han väl oskyldig. Men det hade inte förvånat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Att Avery inte begick den där våldtäkten han åkte i fängelse för lär ju vara helgjutet.

Huruvida han begick detta mord eller inte känns inte alls så självklart. Jag tycker väldigt mycket talar för att det inte gick till som åklagaren sagt i alla fall. Jag tror att snutarna planterat bevis för att de var säkra på att Avery gjorde det och man ville ha honom fälld, men man saknade bevis. Och det är därför så mycket inte passar ihop.

Men som sagt så kan ju Avery ha gjort det ändå.
Ja eftersom det är väldigt mycket som inte riktigt stämmer i utredningen så är det även min teori. Man hade inte tillräckligt starka bevis och därför har man försökt plantera. Men det känns även som att Averys versioner brister en del, han sa i säsong 2 att det fanns blod i badrummet från hans finger, och sedan var det borta dagen efter. Han pissade utomhus den kvällen och märkte därför inte det förrän dagen efter, och då undrade han "vart tog blodet vägen?" det kändes bara genomskinligt på något sätt.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 23:23   #40
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Var Avery dömd för det tre gånger innan? Som jag skrev, det skulle inte förvåna mig om han var skyldig till den han blev frikänd ifrån men nu var han väl oskyldig. Men det hade inte förvånat mig.



Ja eftersom det är väldigt mycket som inte riktigt stämmer i utredningen så är det även min teori. Man hade inte tillräckligt starka bevis och därför har man försökt plantera. Men det känns även som att Averys versioner brister en del, han sa i säsong 2 att det fanns blod i badrummet från hans finger, och sedan var det borta dagen efter. Han pissade utomhus den kvällen och märkte därför inte det förrän dagen efter, och då undrade han "vart tog blodet vägen?" det kändes bara genomskinligt på något sätt.
Avery verkar ju kanske inte vara guds bästa barn direkt. Så jag skulle inte heller bli förvånad ifall han skulle ha begått en våldtäkt. Men samtidigt känner jag inte att jag egentligen vet så mycket om honom som person. Uppenbarligen framställs han ju som en ängel som aldrig skulle göra en fluga förnär och som bara bryr sig om sin gamla mamma i serien. Den bilden kanske stämmer. Vad vet jag. Jag tror dock inte det. Men jag tycker inte jag har tillräckligt på benen för att säga att avery helt klart är typen som skulle kunna begå mord eller våldtäkt. Men förvånad skulle jag inte bli utifrån mina förhastade slutsatser och fördomar som jag bildat mig från en ganska litet material.

Angående det där blodet, så har jag för mig att det var/är en viktig del för advokaten. De kör väl utifrån teorin att någon (polis) gått in i hans hus och topsat upp en del blod för att använda mot honom.

Angående Avery känns det som slantsingling huruvida han gjorde det eller inte. Men jag tror inte alls på att Dassey var med. Enda beviset mot honom var hans erkännande. Men han sade ju nåt helt annat på tamigfan varenda punkt innan snuten pekade honom i "rätt riktning". Så för att han ska vara skyldig borde han alltså ha fejkat hela förhöret och erkänt att han var skyldig fast han erkände ett förlopp som inte stämde med hur de egentligen gjorde det. Det känns ju helt orimligt. Så jag tror han är helt oskyldig, och att åklagaren säkert var medveten om detta men sket i det för att få dit Avery. De skulle ju aldrig fått Avery dömd om det inte vore för Dasseys vittnesmål.

Satan vad jag blir förbannad på snutarna och åklagaren bara jag tänker på det! Är det några som borde sitta i fängelse så är det dessa!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 09:43   #41
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Var Avery dömd för det tre gånger innan? Som jag skrev, det skulle inte förvåna mig om han var skyldig till den han blev frikänd ifrån men nu var han väl oskyldig. Men det hade inte förvånat mig.
Nej, det vara andra brott. Bl.a hotade han sin kusin med gevär samt blottade sig regelbundet för henne har jag för mig. Sedan hällde han olja och bensin på en katt och kastade sen katten i en brasa.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 09:47   #42
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
De skulle ju aldrig fått Avery dömd om det inte vore för Dasseys vittnesmål.
Dassey dömdes ju separat och hans vittnesmål var väl aldrig med i Averys case? Eller hur var det? Det var ju separata rättegångar iaf. Och Dassey vittande aldrig i Averys case men kanske tog det han sa upp i rättegången. Kommer inte ihåg...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 12:03   #43
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Dassey dömdes ju separat och hans vittnesmål var väl aldrig med i Averys case? Eller hur var det? Det var ju separata rättegångar iaf. Och Dassey vittande aldrig i Averys case men kanske tog det han sa upp i rättegången. Kommer inte ihåg...
Det påverkade juryn genom sexbrottslingen Katz presskonferens och nyhetsstationernas oetiska spridning av sensationella fakta.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 13:54   #44
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Här är polisens förundersökning. Läs tex. förhöret med Averys exfru på s. 213.


http://www.stevenaverycase.org/wp-co...t.pdf#page=215
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 14:30   #45
luderlasse
Registered User
 
luderlasses avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 974
Avery framställs ju som tidigare nämnt som en gullig redneck. Lite snabba YT klipp av människor som varit i hans närhet tycks slå hål på den myten, intressant dock att iaf 2 av hans barn verrkade rätt normala.

Sässong 2 var förövrigt ett sömnpiller.
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)