Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-14, 16:00   #1
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Hur ofta dricker ni och tycker ni att drickandet påverkar er träning signifikant?

Nu när semestern och sommaren är här blir det en del drickande för min del. Absolut inte så att jag super och festar varje dag men blir kanske 3-4 öl och några whisky-pinnar 3-4 gånger i veckan på semestern. Tycker inte att det påverkar min träning dagen efter speciellt mycket då jag oftast bara på sin höjd kanske är lite seg den första timman på morgonen. Min fråga till er är vad ni har för relationen med alkohol och träning på sommaren? Hur mycket/ofta intar ni alkohol och hur mycket tycker ni det påverkar eran träning?
Hade bäst!
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:17   #2
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Bärs är bästa PWO'n, kombinera med grov lös och du kommer äta PB'n till frukost och trycka frugan till middag. Breakfast of champions.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:38   #3
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Märker inget särskilt direkt på styrkan men uthålligheten blir bedrövlig. Påverkar även återhämtningen så det blir ingen effekt av att försöka köra hårt.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 17:50   #4
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
MPS
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 18:08   #5
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
hur många % minus på MPS Anders? för full för att läsa
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 21:18   #6
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Svårt att säga hur mkt gainzen påverkas eftersom min träningsvolym är högre när jag dricker mindre (hönan eller ägget?) men återhämtningen och uthålligheten tar ju rejäla smällar av att supa.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 21:23   #7
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
pallar inte träna när jag druckit, så det är väl där det skiter sig för mig.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 21:25   #8
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Aldrig eftersom jag inte klarar av det. Skulle påverka träningen mycket negativt om det var regelbundet.

Men alla är ju inte som mig.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 21:30   #9
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Är det rejäla fyllor som ger negativ påverkan på träningsresultaten eller gäller det även regelbundet måttligt drickande?

Jag dricker mig sällan full men under sommaren blir det en starkröl om dagen i alla fall och nån drink eller ett glas vin kan också slinka ner (inte före träning dock eftersom jag tar bilen till gymmet). Har aldrig tänkt på att det skulle påverka träningen mer än ytterst marginellt i så fall.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 22:49   #10
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Blir berusad 1-2 gånger i veckan. Helger då alltså. Dricker inte annars. Lyckas hålla mig i form ändå men hade såklart inte vunnit någon BB-tävling.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 08:22   #11
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Slutade dricka helt för ~6 månader sen och det var då som jag märkte vilken negativ inverkan alkoholen faktiskt haft. Drack väl 2-3 ggr/månad innan och inbillade mig som så många andra att inverkan på träningen var marginell. Men när jag väl slutade dricka så orkade jag mer på passen, fick enklare att hålla nere BF% på heltid och gjorde märkbart bättre ökningar i det allra mesta..
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 11:55   #12
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 727
På min låga nivå påverkar det ingenting, dricker dock inte speciellt mycket 3-10 öl när jag väl är ute oftast åt det lägre hållet för blir så lätt kalasfull nu för tiden haha. Hade ett uppehåll på 5 månader och det som var mest positivt var plånboken och att slippa vara bakfull.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 14:58   #13
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Då jag har en näst intill outtömlig källa till öl (blamd annat en alltid laddad tappkran) så blir det rätt stora mängder sommartid/semestertid. Jag tränar iof inte under semestern så jag kan inte svara på resultaten, men livsglädjen ökar markant.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 15:13   #14
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
Jag dricker aldrig nu för tiden och jag tycker det har påverkat mig dåligt.
Förut drack jag nästan varje dag och tränade minst 5 dagar i veckan, nu är jag alltid nykter och orkar bara träna 3 dagar som mest.
oldman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 16:15   #15
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 453
Dricker aldrig. Ibland kan jag ta en öl eller lite likör. Men jag är född med någon sorts mekanism för att inte gilla alkohol. Jag vet inte varför men jag har aldrig gillat alkoholhaltiga drycker av något slag. Ibland så kan jag väl tycka någon likör smakar okej. En öl kan jag prova bara för provandets skull ibland.

Jag tycker inte att det påverkar negativt på något sätt. Däremot om jag skulle dricka mig berusad så tror jag att det skulle påverka mig negativt. De få gånger jag har druckit mig riktigt full så har jag mått sjukt jävla dåligt, kan aldrig tänka mig hur det inte skulle påverka negativt på återhämtningen.

Citat:
Ursprungligen postat av oldman Visa inlägg
Jag dricker aldrig nu för tiden och jag tycker det har påverkat mig dåligt.
Förut drack jag nästan varje dag och tränade minst 5 dagar i veckan, nu är jag alltid nykter och orkar bara träna 3 dagar som mest.
Ät mer. Förmodligen så fick du i dig mer kalorier när du drack som gjorde att du orkade träna mer.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)