Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-07, 19:00   #1
gustav957
Registered User
 
gustav957s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 65
Armarna har inte växt på flera år!

Som titeln lydde så har mina armar inte växt på flera år. Mina armar lyckades jag ta till 47 cm efter 2 års tränande- men armarna har varit samma storlek eller mindre beroende på kroppsfettet nu i snart 4 år. Kosten är 100% on point. Räknar på den slaviskt. Har både legat på kaloriöverskott och underskott under denna 4 års platån. Har provat allt i träningsväg- Högset, HIT, låg volym, hög volym, dropset, superset, triset, giant set, deloads osv osv. Olika träningsscheman osv.. Kan det vara så enkelt som att jag nått mitt genetiska max? Någon som har något tips på vad jag kan göra?
gustav957 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 19:18   #2
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av gustav957 Visa inlägg
Som titeln lydde så har mina armar inte växt på flera år. Mina armar lyckades jag ta till 47 cm efter 2 års tränande- men armarna har varit samma storlek eller mindre beroende på kroppsfettet nu i snart 4 år. Kosten är 100% on point. Räknar på den slaviskt. Har både legat på kaloriöverskott och underskott under denna 4 års platån. Har provat allt i träningsväg- Högset, HIT, låg volym, hög volym, dropset, superset, triset, giant set, deloads osv osv. Olika träningsscheman osv.. Kan det vara så enkelt som att jag nått mitt genetiska max? Någon som har något tips på vad jag kan göra?
Testa Erling Wahlgrens armprogram. Till och med mina armar växte nån millimeter av det. Tror jag!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 19:22   #3
gustav957
Registered User
 
gustav957s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Testa Erling Wahlgrens armprogram. Till och med mina armar växte nån millimeter av det. Tror jag!
Det har jag provat min vän. Har till och med hans orginalbok. Hände inte så mycket.. Tyvärr :/ Fullföljde också hela programmet samtidigt som jag var på kaloriöverskott
gustav957 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 19:57   #4
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Hur går det med resten av kroppen? Styrkeökningar, har de också stannat av?
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 20:21   #5
gustav957
Registered User
 
gustav957s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Hur går det med resten av kroppen? Styrkeökningar, har de också stannat av?
Både ja och nej. Kan öka några veckor för att sedan stanna av och efter ett tag bli svagare igen tills jag når en gräns. Är typ fram och tillbaka..
gustav957 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 09:24   #6
Sansad
Registered User
 
Sansads avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av gustav957 Visa inlägg
Både ja och nej. Kan öka några veckor för att sedan stanna av och efter ett tag bli svagare igen tills jag når en gräns. Är typ fram och tillbaka..
Hur lång är du? 47cm ser väl svin bra ut på under 18% bf och 2 meter.

Jag är 178cm med 38,5cm armar. Haft det minst de 2 senaste åren (tränat 5) och gjorde likt du det mesta man kan göra.

Låren mäter däremot 68cm och fortsätter växa och det enda jag gör är böj. Har anlag för ben men absolut inte för armar.

Senast redigerad av Sansad den 2018-07-08 klockan 09:26.
Sansad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 10:43   #7
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Sansad Visa inlägg
Hur lång är du? 47cm ser väl svin bra ut på under 18% bf och 2 meter.

Jag är 178cm med 38,5cm armar. Haft det minst de 2 senaste åren (tränat 5) och gjorde likt du det mesta man kan göra.

Låren mäter däremot 68cm och fortsätter växa och det enda jag gör är böj. Har anlag för ben men absolut inte för armar.
Fungerar det inte att göra likadant på armarna typ bicepscurl och triceps extension precis på samma sätt som benen ?

TS är nog mer ute efter att höra precis det du tar upp och om det är samma person som på avataren är det hyggliga resultat och det är få som kommer upp i det måttet med kvalitativa armmuskler.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 13:22   #8
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Hur gammal är du? Oavsett hur man tränar så blir åldern en faktor förr eller senare.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 13:42   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
47 centimeter utan överdrivna mängder fett och utan dopning är det inte många som kan nå, än mindre överskrida.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 13:44   #10
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
47 centimeter utan överdrivna mängder fett ocu utan dopning är det inte många som kan nå, än mindre överskrida.
Synthol
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 13:54   #11
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
47 centimeter utan överdrivna mängder fett ocu utan dopning är det inte många som kan nå, än mindre överskrida.
Det är nog ungefär vad jag har, med överdrivna mängder fett och doping (legal sådan, men ändock)
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 19:02   #12
Sansad
Registered User
 
Sansads avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Fungerar det inte att göra likadant på armarna typ bicepscurl och triceps extension precis på samma sätt som benen ?

TS är nog mer ute efter att höra precis det du tar upp och om det är samma person som på avataren är det hyggliga resultat och det är få som kommer upp i det måttet med kvalitativa armmuskler.
Varför jag tror knäböjen funkar så bra är för att den är så himla lämplig att föra progression och överbelastning i. I takt med rep pbs så växer låren helt enkelt och det sker på en realistisk tidsram dessutom. I samband med anlag för framsida lår då.

Kan inte se samma sak hända för mig med någon övning som involverar arm muskulatur i hög grad.

Ja verkligen, därför jag nämnde mina mått. Jag tycker TS ska vara grymt nöjd med dem måtten. 40cm på 12% nån gång i min livstid hade jag personligen vart glad för.
Sansad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 19:06   #13
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Sansad Visa inlägg
Varför jag tror knäböjen funkar så bra är för att den är så himla lämplig att föra progression och överbelastning i. I takt med rep pbs så växer låren helt enkelt och det sker på en realistisk tidsram dessutom. I samband med anlag för framsida lår då.

Kan inte se samma sak hända för mig med någon övning som involverar arm muskulatur i hög grad.

Ja verkligen, därför jag nämnde mina mått. Jag tycker TS ska vara grymt nöjd med dem måtten. 40cm på 12% nån gång i min livstid hade jag personligen vart glad för.
Ge armarna samma chans och kör på samma sätt bicepscurl och triceps extension eller bänkpress med smalt grepp sk tricepspress. Jag tror att du underskattar din potential.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 20:10   #14
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Kollade Ehrling Walhgrens armprogram... Mina armar växte 2 cm runt om bara av att läsa PDFn.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 20:47   #15
gustav957
Registered User
 
gustav957s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 65
Är 185 cm lång och 11% kroppsfett mätt med kaliper. I tävlingsform låg dem på 43 cm.. Så jag har alltså orealistiska mål? Min dröm har alltid varit att nå 50 armar..
gustav957 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)