Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-19, 12:38   #871
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Kvinnor som köper sex då? Eller utnyttjar personer i beroendeställning för att få sex?
Kvinnor gör aldrig fel, det vet du väl!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 12:45   #872
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Att sälja sex kan i vissa fall vara moraliskt sett mycket värre än att köpa sex. Sexsäljare utnyttjar mäns ensamhet, sexlöshet, sårbarhet och längtan att vara nära kvinnor, och blåser män på pengar. Samtidigt cementerar det mannens vårdslöshet och underlägsenhet som människa då samma kvinnor hade ignorerat mannens existens om han inte betalade dyrt för en kort stunds falsk bekräftelse.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 14:27   #873
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Kvinnor som köper sex då? Eller utnyttjar personer i beroendeställning för att få sex?
Jag ska inte gå och bli för akademisk och teoretisk, men med tanke på hur världen ser ut är det i princip rent tekniskt sett inte möjligt för kvinnor att förtrycka män. Går säkert hitta något undantag, men i regel är det närmaste korrelatet självförsvar.
En man kan inte vara i beroendeställning till en kvinna, då män sedan flera tusen år av västerländsk kultur är överordnad kvinnor.

OBS: detta resonemang är inte kulturneutralt, och i mer progressiva kulturer gäller det annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Vad i helv-

Klart det är patetiskt att köpa sex, men någon måtta får det vara på hysterin.
Citat:
– Jag tillhör en grupp feminister som kallar oss själva för ”abolitionisterna”. Vi vill avskaffa sexindustrin, och inte bara porren utan också prostitutionen. Det finns ingen etisk porr och det finns ingen etisk prostitution och vi bör dessutom sammankoppla de två. Porr är prostitution med en rullande kamera. Både porr och prostitution är betald våldtäkt.

– Sexindustrin måste stängas ned då vi måste se till att kvinnor blir helt jämställda. Och vi kan aldrig få full jämställdhet så länge det finns porr.
https://kvartal.se/artiklar/saval-po...tald-valdtakt/


Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att sälja sex kan i vissa fall vara moraliskt sett mycket värre än att köpa sex. Sexsäljare utnyttjar mäns ensamhet, sexlöshet, sårbarhet och längtan att vara nära kvinnor, och blåser män på pengar. Samtidigt cementerar det mannens vårdslöshet och underlägsenhet som människa då samma kvinnor hade ignorerat mannens existens om han inte betalade dyrt för en kort stunds falsk bekräftelse.
Finns inget behov av sex. Finns inget behov av närhet.

Män känner dock ett behov att kränka kvinnor.


OBS: jag säger inte att det här är ERT fel. Det här är fel på samhällsnivå, på kulturell nivå, saker som har pågått långt före era föräldrar påtänktes. Det här är strukturer som vi först nu har vågat bryta.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 14:38   #874
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894


Är det här ett skämt?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 14:40   #875
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg


är det här ett skämt?
+1
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 14:55   #876
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av rikard jansson Visa inlägg
+1
+2
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 15:05   #877
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Håller inte riktigt med dig och Alexton, givetvis finns det massor med undantag man kan ändå välja vilken partner man vill ha sex med framför kamera.

Man behöver inte sex och närhet alltså, där spårade det ur lite för min del.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 15:41   #878
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg


Finns inget behov av sex. Finns inget behov av närhet.

Män känner dock ett behov att kränka kvinnor.

.
Det finns ett behov av närhet och sex. Vissa kvinnor utnyttjar svaga mäns behov av detta för att få fördelar och resurser.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 15:43   #879
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Djur har medfödda behov av närhet och sex. När under evolutionen menar Aryt att dessa behov försvann hos människor?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 15:47   #880
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Jag ska inte gå och bli för akademisk och teoretisk, men med tanke på hur världen ser ut är det i princip rent tekniskt sett inte möjligt för kvinnor att förtrycka män. Går säkert hitta något undantag, men i regel är det närmaste korrelatet självförsvar.
En man kan inte vara i beroendeställning till en kvinna, då män sedan flera tusen år av västerländsk kultur är överordnad kvinnor.

OBS: detta resonemang är inte kulturneutralt, och i mer progressiva kulturer gäller det annorlunda.



https://kvartal.se/artiklar/saval-po...tald-valdtakt/




Finns inget behov av sex. Finns inget behov av närhet.

Män känner dock ett behov att kränka kvinnor.


OBS: jag säger inte att det här är ERT fel. Det här är fel på samhällsnivå, på kulturell nivå, saker som har pågått långt före era föräldrar påtänktes. Det här är strukturer som vi först nu har vågat bryta.
Det här är nog det mest kontroversiella i hela tråden.
/Thread
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 15:50   #881
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Djur har medfödda behov av närhet och sex. När under evolutionen menar Aryt att dessa behov försvann hos människor?
Han kanske menade när det gäller män som köper sex. Att det är för att få kontrollera och kränka, inte för att få sig ett skjut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 15:56   #882
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tar iallafall mitt ansvar med att döda porrindustrin: Jag använder bara gratis porr. Om alla gjorde som jag skulle porrskådisarna inte få någon lön, och porren skulle dö ut.

Aryt borde hylla mig som hjälte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 16:07   #883
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Får de inte betalt i reklamintäkter? Vad är poängen med alla som lägger upp klipp där isåfall? Roligt och upphetsande att veta att två miljoner personer tittar på ett klipp när man håller på?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 17:05   #884
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Kan nog tycka att sexuella tjänster för de med funktionshinder borde vara lagligt och ett "riktigt" yrke.

Svårt att vara för prostitution som är en smutsig branch på så många vis men samtidigt vara för människors fria vilja att göra vad de vill med sin kropp.

Blir mycket känsloargument åt alla håll som inte riktigt går ihop.
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 18:11   #885
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Han kanske menade när det gäller män som köper sex. Att det är för att få kontrollera och kränka, inte för att få sig ett skjut.
Nej, vetenskapen säger fortfarande att (västerländsk) manlig heterosexuell sexualitet är ett slags våldsbejakande kvinnoförtryck. Varför tror du att mannens könsorgan (till skillnad från alla andra könsorgan) är format som ett vapen? och används som ett vapen - både bildligt och bokstavligt?
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tar iallafall mitt ansvar med att döda porrindustrin: Jag använder bara gratis porr. Om alla gjorde som jag skulle porrskådisarna inte få någon lön, och porren skulle dö ut.

Aryt borde hylla mig som hjälte.
Ungefär som att läsa och införliva bibeln i sig själv utan att betala för den med pengar.. slutmålet blir ju desamma.

Det finns förstås fler agendor bakom porr än att skaffa pengar - att vidmakthålla och normalisera djupt problematiska och onaturliga strukturer.

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Kan nog tycka att sexuella tjänster för de med funktionshinder borde vara lagligt och ett "riktigt" yrke.

Svårt att vara för prostitution som är en smutsig branch på så många vis men samtidigt vara för människors fria vilja att göra vad de vill med sin kropp.

Blir mycket känsloargument åt alla håll som inte riktigt går ihop.
Ett enkelt sätt att se det är att varje såld kvinnokropp är en normalisering av våld mot kvinnor, ett nedvärderande av 50% av jordens befolkning, ett förgrymmande av den andra hälften.. prostitutionen skadar inte bara våldtäktsoffret, utan VARJE KVINNA DRABBAS.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det finns ett behov av närhet och sex. Vissa kvinnor utnyttjar svaga mäns behov av detta för att få fördelar och resurser.
Blanda inte samman önskan och behov. Det är väldigt farligt.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)