Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-13, 09:18   #13411
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
du har säkert en anledning till varför inte, men varför inte söka nytt jobb om det är så dåligt där? eller förhandla om lön och förmåner åtminstone?
Jag var heltidssjukskriven i över 4 år, är inte direkt lätt att bara gå ut och söka något nytt.
Jag trivs otroligt bra med min kollega och praktikanten vilket är det som gör dagarna bättre.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 09:51   #13412
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Har lyckats slarva bort mitt bankkort! Kan inte begripa var det är. Så nu kanske jag måste spärra det och beställa nytt!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:00   #13413
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Det som gör mig förbannad IDAG av oklar anledning är religion. Av någon anledning mer än vanligt.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:13   #13414
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Som vanligt, folks oförmåga att inse sin egen del i saker och den sanslösa offermentaliteten som råder här.

"Det är X fel"

X = vad som än stöder just din politiska agenda. Men X kan aldrig vara dina egna beslut eller handlingar.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:22   #13415
tlk
nattzor
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 2 050
Lackar på polisens dåliga timing. pRECIS när jag skulle dra iväg till gymmet så kommer de och plingar på dörren för att göra husis. Kunde de inte kommit nån timme tidigare?
tlk är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:31   #13416
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Lackar på polisens dåliga timing. pRECIS när jag skulle dra iväg till gymmet så kommer de och plingar på dörren för att göra husis. Kunde de inte kommit nån timme tidigare?
HAHAHAHA, du får det att låta som ett rutinbesök. "Fan skulle morsan dyka upp precis när jag skulle gymma. Kunde hon inte kommit på eftermiddagen"?
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:33   #13417
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
HAHAHAHA, du får det att låta som ett rutinbesök. "Fan skulle morsan dyka upp precis när jag skulle gymma. Kunde hon inte kommit på eftermiddagen"?
Ja haha, det måste hända jävligt ofta om man har ett smeknamn för det
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:35   #13418
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Lackar på polisens dåliga timing. pRECIS när jag skulle dra iväg till gymmet så kommer de och plingar på dörren för att göra husis. Kunde de inte kommit nån timme tidigare?
Vad letade de efter och med vilken motivering?
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:38   #13419
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing Visa inlägg
Skrev den tentan förra terminen, bleh. Så jäkla trist. Hoppas att det gått bra för dig dock, skulle satsa på att skriva den igen om det kändes halvtaskigt, hellre ha det överstökat nu än senare.

Sitter och pluggar till min byggteknik om 2 dagar, fy fan vad mycket det är att täcka på teoridelen ibland känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av GaindalfTheWhey Visa inlägg
http://i.imgur.com/I8Jjy.png

Haha, ja, det är något annat som gör mig förbannad, flytten av tentor för lp2 från december till januari! Är det så jävla farligt att teknologer läser lite snabbare än övriga på universitetet? Det är ju inte som att civilingenjör inte redan är en elitutbildning, måste vi verkligen följa Fridolins mantra om att ingen får vara bättre än någon annan?
Thanks guys... Beslutade mig för att inte skriva om den idag, var helt knäckt efter jag skrev den förra gången och har tyvärr tentor 15e och 16e också så har lite annat jag måste plugga. -_- Oavsett så är det äntligen dags för exjobb, denna terminen, ska bli otroligt skönt att bli färdig med allt det här.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:48   #13420
tlk
nattzor
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 2 050
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Vad letade de efter och med vilken motivering?
Motiveringen är att det har begåtts lite skadegörelse och åklagare har beslutat att husrannsakan är ett vettigt sätt för att få in mer bevis.

De letade efter sprayburkar, skisser, foton, etc. allt som kan hjälpa åt att pinna den misstänkte at the scene of the crime.
tlk är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:54   #13421
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Det är aldrig någon god lunch på tisdagar. Mitt GoTo-ställe, kinabuffé + sushi, har slagit igen. Vad fan ska jag äta till lunch nu.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:56   #13422
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Motiveringen är att det har begåtts lite skadegörelse och åklagare har beslutat att husrannsakan är ett vettigt sätt för att få in mer bevis.

De letade efter sprayburkar, skisser, foton, etc. allt som kan hjälpa åt att pinna den misstänkte at the scene of the crime.
Intressant. Hur har dom bundit dig till det så att säga? Kanske inget du vill prata djupare om.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 10:59   #13423
tlk
nattzor
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 2 050
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Intressant. Hur har dom bundit dig till det så att säga? Kanske inget du vill prata djupare om.
Det är någon annan som är bosatt på den här addressen som är misstänkt. Exakt hur de har bundit henom till det vettikattsingen.

Kanske de har kännt igen någon tag, kanske någon som åkt fast har golat... Kanske något annat
tlk är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 18:24   #13424
tobl
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 44
Att tåget fr Sthlm var sent så jag missade bytet till nästa tåg och fick sitta och glo på station i 45 minuter... Igen
tobl är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-13, 19:01   #13425
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Jag var heltidssjukskriven i över 4 år, är inte direkt lätt att bara gå ut och söka något nytt.
Jag trivs otroligt bra med min kollega och praktikanten vilket är det som gör dagarna bättre.
Det går ju alltid söka samtidigt dock, du behöver inte säga upp dig bara för att du söker andra jobb.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)