Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-12-18, 12:33   #121
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Följer inte Mr Olympia men det är väl ändå en av få "sport"-evenemang som är befriat från politisk korrekthet som BLM/Pride etc?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-18, 12:45   #122
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Följer inte Mr Olympia men det är väl ändå en av få "sport"-evenemang som är befriat från politisk korrekthet som BLM/Pride etc?
Jag vet inte hur man skulle göra byggning mera PK? Svårt att tro att folk skulle hacka i sig att en rullstolsburen flata skulle kunna vinna tävlingen rättvist.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-18, 17:06   #123
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag vet inte hur man skulle göra byggning mera PK? Svårt att tro att folk skulle hacka i sig att en rullstolsburen flata skulle kunna vinna tävlingen rättvist.
Man med peruk vinner damklassen möjligen.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-18, 17:10   #124
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Man med peruk vinner damklassen möjligen.
https://www.instagram.com/janaemariekroc/ kanske kan ställa upp?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-19, 09:45   #125
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Detta är ju helt absurt, nästan som en sketch. Vanliga argumentet är ju att en hormonbehandlad trans bör få tävla. I detta fallet är det ju hormonbehandling åt andra hållet, ännu mer manligt könshormon haha, återigen, som en sketch.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-19, 11:00   #126
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag vet inte hur man skulle göra byggning mera PK? Svårt att tro att folk skulle hacka i sig att en rullstolsburen flata skulle kunna vinna tävlingen rättvist.
Har de inte börjat bli lite väl kroppspositiva när det gäller fejk, släthet och gravidmagar?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-19, 11:12   #127
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 822
Jag upplever att det även är helt annan ljussättning på scen idag mot 90 talet.

Kollat igenom lite bilder från årets Olympia, och det är inte skoj att se hur det ser ut idag...
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-19, 11:23   #128
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
21 år sedan.

__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-19, 18:50   #129
Prsson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 86
Hur kommer det sig att dagens bodybuilding är skit? Ingen av dagens tävlande i Olympia är ju i närheten av det där?
Prsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-19, 19:19   #130
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Väldigt få som har gener för att se ut som en kroppsbyggare. Ta någon som Nick Walker. Han har säkert toppgener för att bygga massa, och så provocerar han fram den med massiva mängder droger, men den hamnar lite var som helst. Han har inte gener för att få en klassisk bodybuilderfysik. Alla fem på bilden ovan skulle vara bra kroppsbyggare på 70-talsdoser, men det skulle inte många av dagens toppnamn. Hadi har iofs ingen snygg fysik, men han är hård och massiv på rätt ställen i alla fall.

Heath och Greene plus Jackson var de sista som stod ut från massan. Och då var jag ändå inget fan av någon av dem.

Pengar och byggningens populäritet för 10-15 år sedan gjorde att pöbeln började satsa, och merparten av dem är inget speciellt i grunden. Vilket paradoxalt nog gjort att byggningen (open) nu är mindre populär än på länge (någonsin?) utanför Mellanöstern.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-20, 00:36   #131
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Jag tycker helt klart att det känns som att det går lite för fort idag, man ska se ut som att man tränat i 25 år efter bara 10 år, det blir liksom fel på något sätt. Det går inte fuska sig till en bra fysik på det sättet, det är något som måste få komma fram med tiden.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-20, 05:50   #132
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Väldigt få som har gener för att se ut som en kroppsbyggare. Ta någon som Nick Walker. Han har säkert toppgener för att bygga massa, och så provocerar han fram den med massiva mängder droger, men den hamnar lite var som helst. Han har inte gener för att få en klassisk bodybuilderfysik. Alla fem på bilden ovan skulle vara bra kroppsbyggare på 70-talsdoser, men det skulle inte många av dagens toppnamn. Hadi har iofs ingen snygg fysik, men han är hård och massiv på rätt ställen i alla fall.

Heath och Greene plus Jackson var de sista som stod ut från massan. Och då var jag ändå inget fan av någon av dem.

Pengar och byggningens populäritet för 10-15 år sedan gjorde att pöbeln började satsa, och merparten av dem är inget speciellt i grunden. Vilket paradoxalt nog gjort att byggningen (open) nu är mindre populär än på länge (någonsin?) utanför Mellanöstern.
Har inte hängt med annat än på långt håll de senaste 25 åren.

Onekligen är det så att den subjektiva kvalitén blivit sämre under den tiden, intressant förklaringsmodell Grub.

Men är då inte grunden att bedömningarna inte håller måttet idag jämfört tidigare? Normalt sett så borde ju fler antal utövare ge en bättre topp allt annat lika kan jag tycka, så ser det ut inom andra sporter. Ser inte domarna samma sak längre eller har kriterierna ändrats något genom åren?

/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-20, 17:47   #133
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 731
Ja det är tråkigt, kändes som att kropparna för länge sedan var mycket mer unika.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-04, 20:13   #134
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
https://psauction.se/auction/36678/p...olag-i-konkurs
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-12, 10:50   #135
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)