Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-01-13, 14:11   #1
Andrew_1982
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 226
Inflammerad slemsäck i ryggen. Hur rehab?

Hej,
Tror jag har en inflammerad slemsäck som typ börjar göra ont av minsta lilla på gymmet. Försöker att bara träna överkropp nu sista veckan, men även en övning som hammarcurl kopplar in bålen och sen växer svullnaden och jag har "håll" dagen efter vid magen.

Jag hade nyligen 3 symtomfria dagar. Men varje gång så gör jag något dumt och så gör det ont igen.

Ska man helt sluta gymma?
Har gymmat 20 år så kan min kropp. Så vet jag hur jag ska hantera detta så kan jag lösa det. Men nu senast fick jag ont i över en vecka av det intervallpass på cykel.

Typ hantellpress och sälrodd med hantlar verkar vara safe. Annars vet jag inte vad jag kan köra på gymmet.

Lite tips uppskattar jag då jag har ont på fritiden och även när jag vrider kroppen så sömnen påverkas lite. Dock brukar det onda försvinna när jag inte tränar så jag hoppas det inte är kört än.

Senast redigerad av Andrew_1982 den 2023-01-13 klockan 14:17.
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-16, 15:57   #2
CoKEmaN
Registered User
 
CoKEmaNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Norrköping
Inlägg: 1 871
Blir det en riktigt svullnad som syns eller är det något som känns svullet bara? Var sitter det?
Var gör det ont, nära ryggraden?
Varför tror du att det är en slemsäck?
Jag har inte lusläst litteraturen kring det här, men en inflammerad slemsäck i ryggen har jag aldrig hört talas om, även om det såklart inte är helt otänkbart, men det hamnar långt ner på listan vid ryggsmärta tänker jag.
__________________
Nån måste lyfta vikterna, det kan lika gärna vara du!
CoKEmaN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)